H7 halogeen vervangen

Het is om gek van te worden, maar hoe krijg ik toch die H7 los uit de koplampunit.
Op de foto van Wesley lijkt het eenvoudig te klikken, in de handleiding zeggen ze gewoon een kwartslag draaien.... Maar blauwe knokkels later zit die lamp er nog in..

Maar mij lukt het niet, Iemand een idee? Demonteren is ook weer zo wat ....

imageuploadedbytapatalk1389303373-783543-jpg.23040

JXX

Senior Member
Handleiding zegt;
upload_2015-9-4_19-28-34.png

Al is "pijlrichting 1" mij niet direct duidelijk?
Bedoelen ze een slagje draaien in wijzerzin?

Lamp inclusief stekker beetpakken en naar je toe trekken, dus de motorruimte in. De manual is een beetje ongelukkig geschreven wat dit aangaat. Montage gaat uiteraard andersom!

Joske

Forumguru
het stadslichtje heb ik vandaag nog er uit gehad, dat is werkelijk met socket en al er uit trekken met een tang..

Het 'stadslichtje' is volgens mij het grootlicht wat normaal gesproken dus wordt gedimd. Die moet je inderdaad anti-clockwise een slag losdraaien. Komt met contacten en al eruit. En guess what: geen reservelampje van dit type in de boordset.

Joske

Forumguru
Het 'stadslichtje' is volgens mij het grootlicht wat normaal gesproken dus wordt gedimd.
ik heb het echt wel over de standlichten ;)
ik weet dat jullie er een andere benaming op na houden, maar het is zeker niet het grootlicht zoals je zegt :)

Dimlicht M7 buitenste lampen: Trekken
Grootlicht en dagrijverl. H15: Binnenste is draaien. Stadslicht is nu toch vervangen door dag rij verlichting

Stadslicht of standlicht is de verlichting op een voertuig die vaak gebruikt wordt bij het parkeren, daarom ook wel parkeerlicht genoemd. Samen met het stadslicht moet altijd andere verlichting branden (dimlicht of mistlicht)

Bovenaan Onderaan