H7 lampje vervangen Skoda Rapid

Hallo allemaal,

Vol enthousiasme en twee linker handen ben ik aan de slag gegaan op de kapotte rechter koplamp van mijn Skoda Rapid uit 2018 te vervangen. Na online wat informatie te hebben gelezen en video tutorials van zeer wisselende kwaliteit dacht ik dat ik dit klusje wel even kon klaren.

Het kapje van de verlichting had ik snel gevonden, echter kreeg ik het lampje met geen mogelijkheid los. De bedrading kon ik wel uit het lampje halen. Kan iemand mij vertellen wat de truc is om het lampje er uit te krijgen? Zie bijgevoegde foto.

Alvast bedankt!

Bijlagen

• 20250128_164603.jpg
    20250128_164603.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 22
Aan de lipjes te zien zit hij geklikt en moet je gewoon trekken. De bedrading blijft daarbij aan het lampje, als handvat.

Trekken heb ik ook zeker geprobeerd. Als ik aan het zwarte gedeelte trek dan komt de bedrading los van de lamp. Vervolgens heb ik geprobeerd om te trekken aan de pootjes van de lamp, maar zonder succes. Heb gedacht om het met een tang te proberen, maar weet niet of dat nou echt verstandig is...

kevinbel

Actief lid
Ze zitten best vast idd, had ik ook de eerste keer dat ik men lamp eruit moest halen ivm defect.
Je kan evt proberen de 2 clipjes iets naar binnen te duwen met een schroevendraaier.
In feite moet je em beetje wiggelend eruit kunnen trekken.

Gebruikershandleiding heb ik ook geraadpleegd ja. Als ik aan de stekker trek dan komt deze los van het lampje ipv dat de stekker + lampje er uit komt.

Vervolgens geprobeerd om te trekken aan de pootjes van het lampje, maar daar leek geen beweging in te zitten.

hemi24

Forumguru
Er staat toch duidelijk wat je moet doen?
Eerst naar beneden drukken, zodat de lamp los komt en dan pas eruit trekken…

:arghh:

Bovenaan Onderaan