H7 led

Jaja, het bekende ik wil graag led upgraden topic.

Ik heb zelf nu de projectorlichten met halogeen, vandaag mn rechterlamp gesneuveld en nu zat ik te kijken voor led.

Zit alleen met de kleine ruimte in de lampenbak samen met de mogelijkheid om een osram h7 nightbreaker te pakken

Of een h7 led crawler van deze partij:
https://www.ledhandel24.nl/p/h7-led...CSkfq5w5IuGMDkJP2PdagX3-qO8xPL3hoCVw8QAvD_BwE

Ja de keuzes zijn reuze maar bij bovenstaande led hebben we een kleine module, en de ruimte in de lampenbak is klein.

Wat zeggen jullie?

EdK

Forumguru
Wat zeggen jullie?
Meten is weten
Zit een plaatje bij met de maatvoering
Dus eerst oude lamp eruit en kijken hoe lang die is mbt deel wat in lamphuis zit
Is die zelfde of kleiner dan moet dat passen
En voor je oude lamp eruit haalt even meten welke ruimte je hebt im motorruim
En ja de ruimte is klein en is makkelijkst om ruitenwissertankje en accu te demonteren om beetje makkelijk te kunnen wisselen.

Ja ik heb gemeten en de lampen passen prima, ding is alleen de canbus module die vaak inlijn is en ook weggewerkt moet worden, dat doen en hem gewoon in je lichtbak gooien is denk ik niet de beste oplossing.

EdK

Forumguru
Tsja die drivers die raak je altijd wel ergens kwijt
Ga er maar vanuit dat die op foto groter lijken dan dat ze werkelijk zijn.
En met tyrap of met klitteband ( dubbelzijdig plakbad op klittenband ) en je drukt hem dan zeker wel weg.
Maw zou me drukker maken of de lamp zelf wel past dan of ik de driver wel kwijt kan...

Ja die crawler die ik gelinkt had heeft een hele lowprofile heatsink en dan kan je de unit zo wegwerken. Maar kan ik dat in de lichtbak of moet ik dat lekker buiten de unit trekken?

Wil het wel enigzins knap doen zodat ik altijd terugkan

bobracing

Forumguru
Ik heb nu ook al 1 jaar bijna led lampen erin zitten en ben erg content en doen het alle 2 nog :) Ik heb alles gewoon in de lamp unit gestopt, wil niks open hebben en het moet er OEM uitzien als je de kap open doet. Enkel die lampen wisselen is een klote werkje, beste is de lamp unit eruit te halen en bumper eraf etc. dit is vaak sneller dan 45minuten klote en je handen open hebben :)

Gekozen voor de crawler en inderdaad originele look. Nightbreakers op de grootlicht(normale halogeen) en led op de projectors, werkt goed. Zeker omdat de adapter ff priegelen was en er daarna goed inklikte. Wel de stofkappen moeten versnijden want anders was het niet pasbaar. Geen canbus gedoe en wel afgetapetet met goede elektrotape. Ziet er nog aardig oem uit heb losse stofkappen ff gehaald wanneer ik in de toekomst weer terug wil 20220209_171509.jpg

bobracing

Forumguru
Dat versnijden is niet nodig.... Je hebt plek genoeg in de lamp om ze daarin te vouwen aan de zijkant. Was even puzzelen maar dat past:)

Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Heb in verleden ook al eens verhoogde stofkappen voorbij zien gaan op forum...
Zou alleen niet meer weten waar dat te vinden is op forum, maar misschien dat een ander hier het nog wel weet !?

Bovenaan Onderaan