H7 Xenon kit in Projector lamp unit

Octavia32

Forumguru
Ik heb het forum al een beetje doorzocht hierover maar wordt mij niet echt duidelijk.

Ik heb een O2 met projectorlampen(kattenoog) en wil hier dus een xenon kitje inzetten zie link
Xenon sets H1, H3, H4, H7 D2S, D2R, 9005, 9006 en Bi Xenon - NavAudio ®

kan dit zonder problemen of ben ik iets vergeten.
Verder heb ik geen automatische hoogteverstelling en koplampsproeiers maar dit zal voor de regelgeving van mijn auto niet van toepassing zijn.

Graag hoor ik van jullie

Bijlagen

• kingco-xenon-set__33523_zoom.jpg
    kingco-xenon-set__33523_zoom.jpg
    130,9 KB · Weergaven: 172
  • 71-21-10-2.jpg
    71-21-10-2.jpg
    23 KB · Weergaven: 170

wanderer

Senior Member
waarom er nu weer een nieuwe draad over xenon bij een octavia geopend moet worden ontgaat mij ten ene male, er lopen al tig draadjes over xenon, ook over octavia.....zoals bijv HIER

Bakkertje

Forumguru
Verder heb ik geen automatische hoogteverstelling en koplampsproeiers maar dit zal voor de regelgeving van mijn auto niet van toepassing zijn.

Voor de regelgeving niet nee, maar voor je medeweggebruikers wel, vergeet ajb niet je lampen bij te stellen als er een keer iets achterin ligt of zit...
Voor de rest zijn er volgens mij inderdaad al genoeg draadjes over Xenon..

piair1982

Forumguru
Ga voor de einzelman set. Alle andere sets bij dit bedrijf kunnen niet met canbus omgaan. Dit uit eigen ervaring.

Antera

Donateur
op mijn website staan ook kitjes en die zijn canbus geschikt en met een lens koplamp is het een prima combi

Noord26

Forumguru
@ Wanderer: daar is een meld-knopje voor. Staat links onder met een uitroepteken. Kun je met tekst uitleg geven over wat jij vind dat er niet klopt. Je gaat in diverse topics zelf mee met off-topic geneuzel en verzuimd om het te melden. Hierdoor maak je, de in jouw ogen ongewenste opmerking of topics, zelf onbewust groter en toegankelijker. Als je moderator wilt spelen, gebruik dan de aanwezige zaken daarvoor?

Tallguy

Forumguru
Gebruik inderdaad het "report topic" knopje daarvoor. Er zijn mods op het forum aanwezig, dus ga aub niet zelf voor mod spelen.

Wanderer heeft echter wèl gelijk: er is al een topic over xenon waar genoeg info in staat over xenon. Om dan weer een topic te openen lijkt mij ook niet handig. Het topic waar Wanderer naar verwijst biedt toch genoeg info??

Octavia32

Forumguru
Ik heb de link naar de andere topic ook gelezen maar hier wordt toch echt niet duidelijk gemaakt of deze combinatie wel gaat werken.Als de forum mods met deze topic een probleem hebben mogen ze het verwijderen.
Maar wat betreft de verwijzing naar de GP thunder vraag me af of dit hetzelfde licht zal produceren als echte Xenon kits(aftermarket).
Waar het mij omgaat dus of er mensen "leden" zijn die ervaring hebben met deze combinatie en dit willen delen met mij.

@piair1982 wat is jouw ervaring dan met "dat" bedrijf v.w.b. xenon kits MET Canbus ?

Noord26

Forumguru
GP Thunder is ook gewoon een halogeen lamp (met een gloeidraad) en daarom omheen gekleurd glas. Het komt geen eens in de buurt van echte Xenon qua lichtopbrengst. Xenon werkt ook niet met een gloeidraad, maar volgens een heel ander principe. Echte Xenon zal 3x zoveel licht opleveren als welke halogeen lamp dan ook- bij hetzelfde wattage.

piair1982

Forumguru
@octavia32

Eerste ervaring goed, daarna minder ivm slechte communicatie, daarna bij hun geweest in hardenberg en alles naar behoren opgelost. Ze zeiden dat wat op de site staat helaas niet altijd klopt. Heb ze toen verzocht dit aan te passen ivm slechte reclame. In ieder geval is de einzelmann set perfect voor wat betreft goede samenwerking met canbus.
Je praat dan wel over een prijsklasse waarin veel aanbod is.

Chatslet

Forumguru
Over Xenon in een projectorlamp: http://www.skodaforum.nl/board/f44/fabia-ii-xenon-4440.html
Gaat allemaal goed in de Fabia II zoals je in dat topic kunt lezen. Wat alternatieve (net) niet Xenon lampen betreft, allemaal troep. Het zal vast meer licht geven dan normaal halogeen maar qua lichtopbrengst komt het in de verste verte niet in de buurt van Xenon. Dat gaat trouwens ook op voor halogeen lampen waar zogenaamd Xenon gas in zit, staat leuk, klinkt leuk maar uiteindelijk zijn het allemaal lampen met blauwe coating zodat het op xenon lijkt. Een echte Xenon set bestaat gewoon uit een set lampen met balasten, anders kan niet want de balasten zijn nodig om het gas in de lampen te ontsteken.

turboturbo

Forumguru
Wat alternatieve (net) niet Xenon lampen betreft, allemaal troep. Het zal vast meer licht geven dan normaal halogeen maar qua lichtopbrengst komt het in de verste verte niet in de buurt van Xenon.
Ik zie regelmatig auto's met xenon of xenon look rijden waarbij een of beide lampen een zeer zwak lichtbeeld geven. Zeer waarschijnlijk slecht ingebouwde of slechte aftermarket spullen....? Ik las bijv. ook ergens dat xenon-look per saldo minder lichtopbrengst geeft omdat het glas van de (gewone) halogeen lamp blauw gekleurd is. En die coating zorgt er per saldo alleen maar voor dat je minder licht opbrengst hebt...
Vandaar dat ik van het hele idee afgestapt ben (ik was me aan het oriënteren op xenon look). Ik vind dat blauwe licht ook helemaal niet mooi. Mooi wit licht vind ik wel mooi, maar dat zie je toch zelden.

Antera

Donateur
lens koplampen hebben inderdaad per definite minder licht dit omdat er een plaatje in zit die het licht doorlaat wat mag. ( het lichtbeeld) de lens heeft door de bolling het idee dat het licht blauwig is of anders. Dit omdat de bolling van de lens die veroorzaakt (prisma idee) . Is dus zeker niet blauw of anders gekleurd maar lijkt op het oog zo te zijn.

Bovenaan Onderaan