Ha, ik ben Sjaak

Dag allemaal,

Ik heb vorige week een Skoda Fabia Combi 1.2 TDI van 2,5 jaar oud gekocht (50.000 km). Bij de orientatie heb ik al het nodig gelezen hier op het forum. Waarvoor bij deze dank.

Ik en mijn gezinsleden vielen voor de goede zit, de gunstige verbruikscijfers en de meevallende ruimte (iets minder ruim dan mijn vorige auto, een 'echte' station).

Een paar eerste ervaringen:
= motor is behoorlijk stil.
= handig, cruisecontrol. vooral ook als het toerental onder de 2000 zakt.
= Swing Radio vervangen door een Alpine 9882ri (uit mijn vorige auto). Klinkt een stuk beter.
= minpuntje: slecht zicht door buitenspiegels bij heftige regen (afgelopen maandag) - las hier al het een en ander over op het forum.
= eerste tankbeurt (ca. 80% snelweg): 732 km/29,8 l = 4,1 l/100 km = 24,4 km/l. Ik schat op basis hiervan het verbruik buitenweg op 28,3 km/l (3,5 l /100 km) en het verbruik stad op 16,0 km/l (6,3 l/100 km).

Werklijstje:
= luidsprekers vervangen (heb betere liggen)
= subje onder de stoel (moet ik nog aanschaffen)
= MF stuur van leer (orienteer me nog)

We spreken elkaar!

Sjaak SGS

Cordoba

Forumguru
@Sjaak SGS :bloemen:Welkom hier en veel plezier met de Fabia. Net als Blackokkie2 ben ik toch wel benieuwd wat je vorige auto was, ik zit een beetje in de richting van een Volvo V70/850 te denken: dat kun je een 'echte station' noemen zowel binnen als buiten behoorlijk vierkant en toch weer een slag groter dan een Fabia combi, verbruikt veel meer brandstof, maar misschien denk ik wel helemaal verkeerd.

Bovenaan Onderaan