Haaievin antenne vervangen door spriet

MichielOctavia

Actief lid
Er is wat onduidelijkheid over de mogelijkheid om een haaievin te vervangen door een sprietantenne.
De verkoper zei dat dit niet mogelijk is, maar toen bleek dat de werkplaats daar waarschijnlijk anders over dacht kwam hij daar op terug en zei hij dat het wel kan maar heel veel zou gaan kosten.

De vraag is nu of het kan en of het mogelijk is zonder dat de kabels vervangen moeten worden (ergo dat de hemelbekleding helemaal los moet). Wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen of ik de haaievin eenvoudig kan vervangen door een spriet?

Ralph

Lid
Meestal is het andersom: de spriet vervangen door een haaievin...
Niet tevreden over de kwaliteit? Of bang voor het scherpe oog van de dieven?

Is het radio ontvangst beter met een haaievin of valt dit heel erg tegen. De radio stream die ik heb stoort ook regelmatig.

Antenne van de radio zit naar mijn weten in de achterruit. De twee of 4 verticale lijnen. Haaievin vervangen voor verbetering van radio ontvangst heeft dan ook geen zin.

Cordoba

Forumguru
Zoals al eerder gezegd, meestal is het precies andersom: spriet vervangen door haaievin. Waarschijnlijk als je daar op gaat zoeken dat je de info over wel of niet de kabel wisselen ook tegenkomt.

Bovenaan Onderaan