Daniel
Lid
BRON: AutoWeek Garagetest
Een kleine beurt laten uitvoeren bij een fastfitter lijkt prijstechnisch interessant, maar uit de AutoWeek Garagetest van 2006 blijkt dat er bij Kwik-Fit, Euromaster en Profile Tyrecenter nog heel wat te verbeteren valt.
Van elke keten deden we 10 vestigingen aan, verspreid over Nederland. Andere jaren bezochten we altijd verschillende dealervestigingen van een merk, maar bij deze garagetest wilden we vaststellen hoe het ervoor staat met de service van de drie grote fastfitketens. Een Daihatsu Cuore, Suzuki Alto en Peugeot 307, alledrie geprepareerd, boden we aan voor een kleine beurt, het was aan de garagisten om te ontdekken wat er nog meer mis was met de auto´s. Bovendien blijkt dat een kleine beurt bij de ene Kwik-Fit niet op dezelfde wijze werd uitgevoerd als bij de andere Kwik-Fit. Of dat bij een vestiging van Euromaster bijvoorbeeld de olie slechts deels bijgevuld is, in plaats van dat alle vloeistof werd ververst. Tevreden zijn we over de vriendelijkheid van het personeel van de Profile Tyrecenters maar als het op de werkzaamheden aankomt, laten de technici nog wat steekjes vallen. En lang niet alle punten die we zelf onklaar hadden gemaakt werden opgemerkt. Kortom, er valt nog heel wat te verbeteren voor de drie grote fastfitters. In AutoWeek 50 van 2006, die vanaf woensdag 13 december in de winkels ligt, leest u hoe elke van de in totaal 30 bezochte vestigingen van Kwik-Fit, Euromaster en Profile Tyrecenter het ervan af brengt.
Een kleine beurt laten uitvoeren bij een fastfitter lijkt prijstechnisch interessant, maar uit de AutoWeek Garagetest van 2006 blijkt dat er bij Kwik-Fit, Euromaster en Profile Tyrecenter nog heel wat te verbeteren valt.
Van elke keten deden we 10 vestigingen aan, verspreid over Nederland. Andere jaren bezochten we altijd verschillende dealervestigingen van een merk, maar bij deze garagetest wilden we vaststellen hoe het ervoor staat met de service van de drie grote fastfitketens. Een Daihatsu Cuore, Suzuki Alto en Peugeot 307, alledrie geprepareerd, boden we aan voor een kleine beurt, het was aan de garagisten om te ontdekken wat er nog meer mis was met de auto´s. Bovendien blijkt dat een kleine beurt bij de ene Kwik-Fit niet op dezelfde wijze werd uitgevoerd als bij de andere Kwik-Fit. Of dat bij een vestiging van Euromaster bijvoorbeeld de olie slechts deels bijgevuld is, in plaats van dat alle vloeistof werd ververst. Tevreden zijn we over de vriendelijkheid van het personeel van de Profile Tyrecenters maar als het op de werkzaamheden aankomt, laten de technici nog wat steekjes vallen. En lang niet alle punten die we zelf onklaar hadden gemaakt werden opgemerkt. Kortom, er valt nog heel wat te verbeteren voor de drie grote fastfitters. In AutoWeek 50 van 2006, die vanaf woensdag 13 december in de winkels ligt, leest u hoe elke van de in totaal 30 bezochte vestigingen van Kwik-Fit, Euromaster en Profile Tyrecenter het ervan af brengt.