Haastige spoed is zelden goed!

Daniel

Lid
BRON: AutoWeek Garagetest

Een kleine beurt laten uitvoeren bij een fastfitter lijkt prijstechnisch interessant, maar uit de AutoWeek Garagetest van 2006 blijkt dat er bij Kwik-Fit, Euromaster en Profile Tyrecenter nog heel wat te verbeteren valt.

Van elke keten deden we 10 vestigingen aan, verspreid over Nederland. Andere jaren bezochten we altijd verschillende dealervestigingen van een merk, maar bij deze garagetest wilden we vaststellen hoe het ervoor staat met de service van de drie grote fastfitketens. Een Daihatsu Cuore, Suzuki Alto en Peugeot 307, alledrie geprepareerd, boden we aan voor een kleine beurt, het was aan de garagisten om te ontdekken wat er nog meer mis was met de auto´s. Bovendien blijkt dat een kleine beurt bij de ene Kwik-Fit niet op dezelfde wijze werd uitgevoerd als bij de andere Kwik-Fit. Of dat bij een vestiging van Euromaster bijvoorbeeld de olie slechts deels bijgevuld is, in plaats van dat alle vloeistof werd ververst. Tevreden zijn we over de vriendelijkheid van het personeel van de Profile Tyrecenters maar als het op de werkzaamheden aankomt, laten de technici nog wat steekjes vallen. En lang niet alle punten die we zelf onklaar hadden gemaakt werden opgemerkt. Kortom, er valt nog heel wat te verbeteren voor de drie grote fastfitters. In AutoWeek 50 van 2006, die vanaf woensdag 13 december in de winkels ligt, leest u hoe elke van de in totaal 30 bezochte vestigingen van Kwik-Fit, Euromaster en Profile Tyrecenter het ervan af brengt.

Bijlagen

• 42520-7f1f86238e6167a13fb1ed53987ab6f1[1].jpg
    42520-7f1f86238e6167a13fb1ed53987ab6f1[1].jpg
    44 KB · Weergaven: 11

sitechris

Donateur
Tsja, goedkoop is duurkoop. Ik ga altijd naar de merkdealer, ook al zijn er daar ook talloze van die er een zootje van maken. Maar de score van deze test van de fastfitters is wel heel erg bedroevend.

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: sitechris</font><hr />

Tsja, goedkoop is duurkoop. Ik ga altijd naar de merkdealer, ook al zijn er daar ook talloze van die er een zootje van maken. Maar de score van deze test van de fastfitters is wel heel erg bedroevend.

[/ QUOTE ]

Tja daarom vond ik het ook wel de moeite waard om het hier te posten.

Mede ook omdat het een leaseauto is, maar de merkdealer is er niet voor niets vind ik zelf. Van de leasemij mag ie naar iedere bovag garage, maar ik breng hem alleen naar de skodadealer. Als ie prive was zou ik het doen zoalgn de garantie loopt en daarna na een multigarage in de buurt.

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: sitechris</font><hr />

[/ QUOTE ]

hhhhhmmmmmm, ik kom met mijn auto's nooit bij deze bedrijven, omdat ik altijd al het vermoeden had dat hier wel wat gesjoemelt, blijkt mijn vermoeden toch bevestigd.

blackczech

Actief lid
Ikzelf werk momenteel in een Nissan garage en toch doe ik mijn Skoda's binnen bij een officiele dealer !!
Laat staan da ik hem bij kwik fit of dergelijke zou binnendoen !!
Grtzzzzzz

Bovenaan Onderaan