Hagelschade Superb.

Ericw

Forumguru
M'n 8 maanden "oude" Superb zit sinds vanmiddag helemaal onder de hagelschade......:407:
Zowel motorkap, dak als rechterzijkant zitten onder.
Helaas geldt dit ook voor m'n 2jaar "oude" caravan die nog thuis stond om naar de stalling te gaan.
Begon rond 17:45 en net na 18:00 uur was het ergste wel weer voorbij, maarja de schade was er toen al.

Baal hier behoorlijk van!

Bijlagen

• foto.jpg
    foto.jpg
    51,3 KB · Weergaven: 373

turboturbo

Forumguru
kuhuuuut.... zag het net op journaal iemand had vanuit de auto gefilmd. Ik ben vorig jaar toen er ook een hagelbui zou komen, nog met m'n fabia naar een overdekt parkeergebied gereden, helemaal speciaal... Toen kwam er niks.
Balen man. Hoe ziet je auto er nu uit?

Ericw

Forumguru
Vooral het dak is er slecht aan toe, net een golfbal..............(geldt ook voor m'n caravan)

Ericw

Forumguru
Caravan is all risk verzekerd, Superb is lease en volgens mij ook all risk verzekerd.
Vrijdag komt er al een expert voor de caravan, Superb word ik morgen over gebeld.

reeseend

Forumguru
Potverdorie dat is balen zeg. Ik ben er ook als de dood voor.
Ik hoop voor je dat de verzekering alles goed afhandeld.

Ronnie

Forumguru
In m'n schadeberdrijf-tijd ook een paar keer zulke zaken gehad, Auto's hadden aan het Gardameer en omstreken gestaan en zagen eruit als knollenvelden......, verzekering dekt de (behoorlijke) schade's.
Er zal een nieuwe dakplaat op gelast moeten worden, nieuwe motorkap en achterklep (z.g. "liggende delen")
Eventueel de achterruit en voorruit.

Giant

Forumguru
Beste Eric, er is hoop! Ik heb het vorig jaar zomer in Italië gehad. Heftige hagelstenen die op alle horizontale delen (zelfs de spoiler, waarvan bleek dat die van metaal is i.p.v. wat ik dacht kunststof) flink wat schade in de vorm van putjes achterlieten op mijn half jaar jonge Superb. Ik baalde!

Tijdens een onderhoudsbeurt is er een 'mannetje' gekomen en die heeft ALLES er zo netjes uit gekregen zonder schuren, plamuren, spuiten of wat dan ook. Vanaf de buitenkant, dus zelfs de hemel hoefde er niet uit. Je ziet er echt niets meer van en ik meen dat ik € 200,00 kwijt was. Mijn Superb is all risk verzekerd maar mijn eigen risico was meen ik € 250,00 en ik heb ervoor gekozen het zelf te betalen zodat ik op de maximale bonus/malus trede bleef. Ik hoop voor jou dat het ook goed afloopt,succes!

eddiea

Forumguru
Ik heb het vorig jaar gehad. Circa 125 putten in het dat plus enkele op de zijschermen. Allemaal verdwenen met uitdeuken zonder spuiten. Bij mij is wel de hemel verwijdert trouwens. De motorkap had niks omdat deze van aluminium blijkt de zijn.

___JC___

Forumguru
Balen dit soort dingen. En dan kan je een leaseauto hebben, maar je moet niet raar opkijken als ze je eigen risico wel doorbelasten want ja, het is een onverhaalbare schade tenslotte...

Dat is inderdaad balen. Maar zo'n "Mannetje" komt dan met een soort vacuum-pomp en daarmee kunnen ze van buitenaf zonder hamerwerk de deuken "wegploppen". Werkt (meestal) perfect, ze hebben het bij mijn vorige auto ook gedaan en je zag er niets meer van. Of het bij een caravan ook lukt weet ik niet. Succes, hopelijk komt het weer helemaal goed.

EdK

Forumguru
voorop gesteld dat je baalt.
Maar als het je overkomt heb je wel een rijdende poffertjes pan van Skoda

EDK, heb je uitspraak verwijdert. Kon provocerend overkomen.

Cordoba

Forumguru
Ik denk erover om een stuk doek op maat te maken, zodat ik het tussen de dakrails kan spannen, dat zou in elk geval een stuk moeten schelen voor hagelschade op het dak. Doek kun je makkelijk ergens opbergen in de auto, en kun je dus altijd meenemen, dan is het alleen een kwestie van bij kans op dergelijke hagel, vooraf opspannen.

IBV

Senior Member
ik stond zelf in augustus 2002 aan het Gardameer in het oog van een hurricane met zware hagel. Splinternieuwe Kia Carnival en Caravan voor € 35K schade. Camping naast ons werden de caravans en tenten met de bulldozer weggeruimd. Wij hadden "geluk", maar verzekeraars waren zo "tight" door de schaal van de ramp dat ipv total loss standaard gerepareerd moest worden. Het is helemaal goed gekomen, maar of het zo verstandig van de verzekeraar was om dat nog te repareren ipv het verlies te nemen, heb ik tot op de dag van heden betwijfeld. Overigens kun je hier niks aan willen. Een doek kopen en tussen de dakrails spannen? Dat doe je standaard altijd te laat, dus doe het maar beter niet. Gewoon hopen dat je niet op de verkeerd tijd op de verkeerde plek bent. Dat lukt in 99,99% van de gevallen; waarom denk je anders dat je dit soort schades tegen relatief lage premies kunt meeverzekeren?

:xyxthumbs:

Sparkie

Forumguru
Ik denk erover om een stuk doek op maat te maken, zodat ik het tussen de dakrails kan spannen, dat zou in elk geval een stuk moeten schelen voor hagelschade op het dak. Doek kun je makkelijk ergens opbergen in de auto, en kun je dus altijd meenemen, dan is het alleen een kwestie van bij kans op dergelijke hagel, vooraf opspannen.
Meestal komt een hagelbui in combinatie met (zware) windstoten, dus ik denk dat een stuk doek binnen de kortste keren kapotwaait.

andrehj

Forumguru
Ik zat te denken aan een ander oplossing: Leg wat oude dekens of slaapzakken over je auto (vooral dak en motorkap) en dek em daarna af met een (goed passende) autohoes. Door die hoes waaien de slaapzakken of dekens niet weg en bovendien blijven die dan droog. Probleem is dat ik nog een goed passende hoes voor mijn S2C moet vinden.

Ericw

Forumguru
Dinsdag a.s. heb ik al een afspraak staan voor het herstel van de schade.
Wordt inderdaad uitdeuken zonder spuiten zoals jullie al zeiden. Ga ervan uit dat ik er eind volgende week niets meer van zie :)

Schade aan de caravan in inmiddels ook getaxeerd: €9000,- :(, maar aangezien de caravan pas 2 jaar oud is dus niet total-loss. Wordt pas in oktober gerepareerd i.v.m. de omvang van de werkzaamheden.
Gelukkig goed verzekerd, dus geen financiele schade.

Chatslet

Forumguru
Wat een nachtmerrie dit, ik hoop dit nooit mee te hoeven maken. Als je dit bij de verzekering claimed zou het inderdaad je no claim kunnen kosten, mits je natuurlijk een no-claim beschermer bij je pakket hebt, dan zou je die kunnen gebruiken en daarna zodra het kan naar een andere maatschappij overstappen en daar weer een no-claim beschermer nemen. Je zou ook eens naar autorestyling kunnen kijken. Dan masseren ze de deukjes als het ware van binnenuit uit weg. Ik heb dit voor mijn huidige auto overwogen en het schijnt een goedkope maar effectieve oplossing te zijn. Uiteindelijk is het er niet van gekomen omdat ik hem over een paar weken in ruil voor een nieuwe Fabia dus heb er helaas geen ervaring mee.

Bovenaan Onderaan