hagelschade

Alexxxx

Nieuw lid
Beste forumleden,

Heeft er iemand ervaring met hagelschade !!
Vandaag een heerlijke hagelbui over de auto heen gehad ( Veendam )
Nu zit er zeker 30 deukjes op de motorkap en dak.
Mijn vraag is, hebben meer mensen dit gehad en is dit
ook naar wens uitgedeukt.
Ik heb zelf het gevoel dat het altijd zichtbaar blijft.

Sportline

Senior Member
Bij ons in Ruurlo precies het zelfde verhaal, ommundig veel water en vreselijke veel hagelstenen die men motorkap en dak aardig hebben toegetakeld. Opzich valt het wel mee maar je ziet het wel. Ik baal er wel van vooral omdat de auto strak en mooi er uit moet zien. Maar ja, als de auto over een paar maand weer weg gaat voor de bumpers dan laat ik meteen de auto uitdeuken en de krassen weg poetsen. Maar op dit moment is het flink balen...

Scheppie

Actief lid
Ik heb het jaren gelden meegemaakt met een VW Passat die net nieuw was. Een al deuk, ook waren er hagelstenen door m'n voor- en achterruit gegaan.
De reparatie heeft 3 weken geduurd en de wagen was weer als nieuw.

EdK

Forumguru
Hier in N-H erg veel wind maar nog geen druppel gevallen !! Ja de druppels vielen toen ik uiteindelijk zelf de tuin ff stond te sproeien !! vogels en planten blij !!

Desperado

Forumguru
Ik zat in Gelderland en daar hebben we alleen een regenbui gehad.
Thuis in Appingedam is helemaal niks gevallen.
Net na Veendam werd de weg droog.

van_der_P

Senior Member
Bij ons heeft het maar een paar druppeltjes geregend.
Tegenwoordig kunnen ze veel met uitdeuken zonder spuiten. En dat gaat vrij snel. De deuk wordt gemerkt met een stift, en men zet er een soort van zuignap op en trekt zo de deuk eruit.

Gieliovd

Forumguru
Inderdaad, dat doen ze vaak met speciale plakkers. Het is een soort lijm op een dokje. Slagijzer eraan en uitdeuken, perfecte methode!

Veel gezien op "De grote beurt" toen Jorinde Mol nog presenteerde, dat gratenpakhuis.

Octavia2RS

Nieuw lid
Mijn auto is ook flink geraakt door die hagelbui van gisteren. Echt tientallen deuken in dak, motorkap en zelfs aan de zijkant. De Corsa van mijn vriendin lijkt er minder onder geleden te hebben. Is dat Skodastaal zo dun?

Roel

Lid
Hier in Almere is er geen drupje gevallen; het heeft alleen maar hard gewaaid, maar wel met een lekker zonnetje.
Wel een keer in Duitsland door een hagelbui heen gereden, waarbij ik een paar pitjes op het dak van mijn Corolla overhield.
Ook in 2004 een dikke hagelbui in Almere meegemaakt (zie foto's) maar gelukkig geen schade aan de Fabia.

Bijlagen

• hagel02.JPG
    hagel02.JPG
    75,3 KB · Weergaven: 53
  • hagel01.JPG
    hagel01.JPG
    92,6 KB · Weergaven: 57
  • hagel03.jpg
    hagel03.jpg
    54,5 KB · Weergaven: 61
Hier in de omgeving van Velp (Arnhem) heeft het ook flink gehageld, geregend en geonweerd. Zo'n bui heb ik nog nooit meegemaakt, dacht dat de hagelstenen door de ruiten van ons appartementje heen zouden komen. Mijn auto stond gelukkig in de beschutting van het flatgebouw en heeft geen schade opgelopen, maar de auto van mijn schoonvader heeft minder geluk gehad.

Heb ook een BMW met softtop gezien, van die softtop was helemaal niets meer over.:shocked:

Ik hoop voor iedereen die schade geleden heeft dat die netjes gerepareerd kan worden!

Overigens is mijn auto nog een huurauto (wacht nog op mijn O2), dus ik had er niet heel erg mee gezeten als er deuken in gekomen waren. het zou alleen weer zo'n gedoe zijn geweest met het regelen van die schade...

Groet,

Peter

Mijn auto is ook flink geraakt door die hagelbui van gisteren. Echt tientallen deuken in dak, motorkap en zelfs aan de zijkant. De Corsa van mijn vriendin lijkt er minder onder geleden te hebben. Is dat Skodastaal zo dun?

yep, je moet maar eens met je platte hand op je dak duwen, staal mee alsof het van dak van blik is.
Scheelt in gewicht en kostprijs, uiteindelijk moet je dak niet zo'n dik staal hebben (zolang je er geen hagelbui overeen krijgt.

nemo

Senior Member
Ik zat in zo'n enorme regenbui, ergens thv Nijmegen op de A73, afgelopen zondag. Ik reed in een hele zware auto met een dikke caravan er achter, schrok me rot. Snel de hele combinatie maar op de vluchtstrook gezet met alarmlichten aan. Toen ik op mijn eindbestemming was vroegen mensen ook of ik in die enorme hagelbui had gezeten, maar die was gelukkig aan mij voorbij gegaan. Maar zat echt met mn hart in mn keel, toen al dat water naar beneden kwam!

yep, je moet maar eens met je platte hand op je dak duwen, staal mee alsof het van dak van blik is.
Scheelt in gewicht en kostprijs, uiteindelijk moet je dak niet zo'n dik staal hebben (zolang je er geen hagelbui overeen krijgt.

Ik merk geen verschil tussen het dak van m'n Golf V en m'n O2. Blijkbaar typisch VAG...

Bovenaan Onderaan