Half overgestapt op Skoda; Octavia 3 besteld

Gunner

Forumguru
Na hier een tijdje meegelezen en gepost te hebben om wat informatie ook over de Octavia 3 te hebben ingezameld en vragen te hebben gesteld heb ik gister een deal gesloten voor een mooie Octavia 3 Hatchback 1.2 TSI Ambition Businessline in Lava Blauw.

Na jaren met veel plezier Volkswagen te hebben gereden, en nog steeds, was ik eind vorig jaar best gecharmeerd van de 'nieuwe' Golf. Totdat ik op een middag de lokale showroom binnenstapte om toch eens te kijken naar de nieuwe Octavia. En ik was gelijk onder de indruk van de zee aan ruimte. En toen ik de prijs zag vroeg ik me af waarom ik nog teveel voor een Golf zou willen betalen om er minder voor te krijgen.:wacky:

En omdat wij binnenkort gezinsuitbreiding verwachten leek een wat grotere kofferbak toch wel wenselijk, en dat voor minder geld dan de concurrent van VW.

De dealer wist me een redelijk goede deal te geven voor m'n Golf 6 1.8 TSI dus de keus was snel gemaakt zeker omdat de proefrit in 1.2 met zeker niet teleurstelde.

Er blijft nog wel een VW in de familie, een Up! voor de stadskilometers.

Totdat de auto geleverd is (indicatie eind juli) moet ik het nog met het 1:72 schaalmodel doen :tongue:

octaviamodel.jpg

Specs:

• Skoda Octavia 1.2 TSI Ambition Businessline
  • Lava blauw
  • upgrade naar 17-inch Teron velgen
  • Maxidot kleurendisplay.

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je aankoop!
Waarom nu de stap van 1.8TSI naar 1.2 en niet voor 1.4 gekozen?

Gunner

Forumguru
Puur vanwege de meerprijs en wat ik maximaal bereid was bij te betalen. Buiten dat beviel de proefrit in een 1.2 in een O2C prima, en deze is zelfs nog zwaarder dan de O3.

Gunner

Forumguru
Kleine update; vanwege de leveringsproblemen van de 17" Teron-velgen heeft de dealer me een upgrade met korting aangeboden naar 18" Alaris, en na enig beraad heb ik zijn aanbod geaccepteerd. Ben erg benieuwd naar deze inchmaat.

CDK

Forumguru
heel verstandige beslissing Gunner! staat optisch veel mooier en rijd beter, je hoeft echt niet bang te zijn voor je comfort, geloof me dat zit helemaal snor :)

greetz Corné

Na hier een tijdje meegelezen en gepost te hebben om wat informatie ook over de Octavia 3 te hebben ingezameld en vragen te hebben gesteld heb ik gister een deal gesloten voor een mooie Octavia 3 Hatchback 1.2 TSI Ambition Businessline in Lava Blauw.

Na jaren met veel plezier Volkswagen te hebben gereden, en nog steeds, was ik eind vorig jaar best gecharmeerd van de 'nieuwe' Golf. Totdat ik op een middag de lokale showroom binnenstapte om toch eens te kijken naar de nieuwe Octavia. En ik was gelijk onder de indruk van de zee aan ruimte. En toen ik de prijs zag vroeg ik me af waarom ik nog teveel voor een Golf zou willen betalen om er minder voor te krijgen.:wacky:

En omdat wij binnenkort gezinsuitbreiding verwachten leek een wat grotere kofferbak toch wel wenselijk, en dat voor minder geld dan de concurrent van VW.

De dealer wist me een redelijk goede deal te geven voor m'n Golf 6 1.8 TSI dus de keus was snel gemaakt zeker omdat de proefrit in 1.2 met zeker niet teleurstelde.

Er blijft nog wel een VW in de familie, een Up! voor de stadskilometers.

Totdat de auto geleverd is (indicatie eind juli) moet ik het nog met het 1:72 schaalmodel doen :tongue:

octaviamodel.jpg

Specs:

• Skoda Octavia 1.2 TSI Ambition Businessline
  • Lava blauw
  • upgrade naar 17-inch Teron velgen
  • Maxidot kleurendisplay.
Gefeliciteerd!

Gunner

Forumguru
In de afgelopen weken wat twijfel gehad over de kleur; ik heb deze daarom inmiddels gewijzigd naar Race Blue :depressed:

Zeker omdat de levering wat vertraging oploopt was dit geen probleem.

Gunner

Forumguru
Yep. Ik wilde persé geen station. Past gewoon niet bij me en met de Octavia heeft Skoda daar een uitstekend alternatief voor. Zat de kofferbakvolumes eens te vergelijken met vergelijkbare stations waar mijn vrienden in rijden (die wel gelijk een station kochten toen de vrouw zwanger werd) en in alle gevallen had ik toch echt substantieel een bak meer ruimte :deuk:

Bovenaan Onderaan