Hallo allemaal

superbia

Forumguru
Hallo allemaal, ik heb al even anoniem van het forum gebruik gemaakt en ik zal me even netjes voorstellen alvorens ik ook zelf vragen ga stellen. :)

Mijn naam is Wouter, 34 jaar, project manager in de IT en me aan het oriënteren op een nieuwe lease auto. Ik heb 2 jonge dochters, dus er moet het een en ander meegesleept kunnen worden. Denk aan kinderwagen, kinderstoeltje etc. :)

Op de short list staat de Passat variant en de nieuwe Superb hatchback. Het nieuwe model Superb spreekt me erg aan en met vergelijkbare maandlasten kan ik hem een stuk leuker aankleden. Reden genoeg voor een onderzoekje. :)

Cordoba

Forumguru
Welkom Wouter:bloemen: Ik zou zeggen, stouw je potentiele bagage in je huidige auto (aangenomen dat dat past), en rij er mee naar de dealer(s) en laad de inhoud over in een Superb, en in een Passat Variant. Zo heb je in elk geval een aardig beeld van de kofferruimte in beide auto's. De reden dat je bij de Passat voor de Variant gaat, is vanwege benodigde ruimte in de kofferbak?

kansberg

Forumguru
Welkom!

Het zal je niet verbazen dat ik je de Superb kan aanraden. Buiten het feit dat deze wat voordeliger en daarom wat luxer aan te kleden is, vind ik de verschijning mooier. De Passat is absoluut geen lelijke auto, maar vind hem wat 'anoniem,' ook al omdat je er zoveel ziet. Een Superb blijft toch wat exclusiever, ook op termijn. De specs en bouwkwaliteit staan op een gelijk niveau en ik denk dat het laadvolume elkaar niet veel zal ontlopen, ondanks dat de Passat een stationcar is. Wat betreft interieurruimte wint de Sup. Het blijft wel een Skoda, maar daar is niets mis mee anno 2015, en zeker niet met de S3.
Succes met de uiteindelijke keuze!

superbia

Forumguru
Hee bedankt allemaal, wat een warm welkom! :)
Ik raak al een beetje thuis in de Superb materie, ben benieuwd wanneer de NL configurator online komt.

Weessies

Actief lid
Welkom op dit mooie forum!

Met zo'n briljante forumnaam lijkt me de keuze voor de Superb III al gemaakt:yeehaa:

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@superbia, welkom Wouter, dankjewel voor het voorstellen en veel wijsheid in je keuze toegewenst! Ik ben niet geheel onpartijdig uiteraard, dus mijn keuze zou de Superb III zijn ;)

Bovenaan Onderaan