Hallo allemaal

krispy

Lid
Krispijn uit Stompetoren (dat ligt net naast Alkmaar) hier.

Na een tijdje meelezen *lurk,lurk* werd het maar eens tijd om mijzelf voor te stellen. Vanochtend kreeg ik namelijk een telefoontje dat ik over 2,5 week mijn Golf VII mag inleveren en mijn nieuwe O3 HB mag meenemen. Het is mijn eerste Skoda, want hiervoor was alles Volkswagen bij ons thuis.

Voor de mensen de mensen die van specs houden: het is een 1.4 TSI Style Business met DSG geworden met dynamic pakket en panorama dakje (en nog wat ander klein optie spul). In Racing Blue, want wat is dat toch een schitterende kleur (zeker vergeleken bij mijn Reflex Silver Golfje). Nog geen foto's dus, maar die komen vast nog wel.

In ieder geval, prettig kennis te maken.

Ps.
En als ik hem heb, zal het denk ik niet heel lang duren voor ik @Antera ga vragen wanneer hij tijd en zin heeft om een Eibach setje te monteren :D

leon-cupra

Forumguru
Welkom en mooie bestelling!:thumbsup:

Heoveel procent van de verkochte skoda's zijn tegenwoodig geen dsg? Is wel maf aan het komen. Denk dat er tegenwoordig procentueel meer dsg's verkocht worden bij skoda dan bij vw:D

B.Stuurder

Forumguru

Heoveel procent van de verkochte skoda's zijn tegenwoodig geen dsg? Is wel maf aan het komen. Denk dat er tegenwoordig procentueel meer dsg's verkocht worden bij skoda dan bij vw:D

Het is ook een fantastische bak! Ik heb nu een EDC, de dubbele koppeling bak van Renault en die is vergelijkbaar met ghet stenen tijdperk tegen de DSG qua snelheid en soepelheid.

krispy

Lid
Dank allemaal voor het warme welkom! :)

Het is ook een fantastische bak! Ik heb nu een EDC, de dubbele koppeling bak van Renault en die is vergelijkbaar met ghet stenen tijdperk tegen de DSG qua snelheid en soepelheid.

En zo is het. Mijn huidige auto was er een uit de voorraad en had "toevallig" een DSG bak; ik had hem zelf waarschijnlijk nooit zo geconfigureerd.

Dat wil zeggen: toen niet, want na 3 jaar rondrijden met DSG (ook in de bergen) wil ik niet meer anders. Ik heb nu de O3 zelfs besteld zonder flippers aan het stuur, omdat ik de flippers toch nooit hoefde te gebruiken en die dingen dan alleen maar in de weg zitten.

leon-cupra

Forumguru
Dank allemaal voor het warme welkom! :)

En zo is het. Mijn huidige auto was er een uit de voorraad en had "toevallig" een DSG bak; ik had hem zelf waarschijnlijk nooit zo geconfigureerd.

Dat wil zeggen: toen niet, want na 3 jaar rondrijden met DSG (ook in de bergen) wil ik niet meer anders. Ik heb nu de O3 zelfs besteld zonder flippers aan het stuur, omdat ik de flippers toch nooit hoefde te gebruiken en die dingen dan alleen maar in de weg zitten.
Heb de flippers op mijn vRS en gebruik die toch veel. Zou dit niet meer kunnen missen. Handig gadget.

leon-cupra

Forumguru
Maja het clienteel moet hem wel willen bestellen. Wie had bij skoda 10jaar geledeb gedacht dat er zoveel dsg's zouden worden verkocht.

B.Stuurder

Forumguru
Heb de flippers op mijn vRS en gebruik die toch veel. Zou dit niet meer kunnen missen. Handig gadget.

Dat is denk ik toch anders. Ik heb ze ook besteld, nadat ik in de RS had proefgereden. De flippers reageren snel, maar zijn denk ik alleen handig als je goed vermogen hebt, bij het stevig doorrijden namelijk. Bij touren ga je ze niet gebruiken.

B.Stuurder

Forumguru
Maja het clienteel moet hem wel willen bestellen. Wie had bij skoda 10jaar geledeb gedacht dat er zoveel dsg's zouden worden verkocht.

Uberhaupt niet. Ik wilde zelf nooit een automaat, pas toen ik 40 werd ben ik automaat gaan rijden, want schakelen was veel sportiever en sneller. Dat gaat nu dus niet meer op.
De tijden veranderen, vroeger hadden alle sportwagens een handbak, tegenwoordig kun je ze niet eens meer krijgen met een handbak omdat de automatische transmissies veel sneller en efficiënter zijn. Bovendien had je 30 jaar geleden een echte sportwagen als er meer dan 120 pk in zat en tijd zat om te schakelen, in de echte sportwagens van nu houd je liever je handen aan het stuur.....

Bovenaan Onderaan