Hallo allemaal

Goedemiddag,

Sinds een paar dagen ben ik geregistreerd deelnemer aan het Forum. Gisteren heb ik, na 15 jaar zonder veel problemen in mijn nu 21 jaar oude Golf II-2 1.6 Manhattan (3d HB) te hebben rondgereden (zelf zo'n 185.000 km op de teller gezet, waaronder een jaar lang woon-werk Utrecht - Lelystad), deze voor de sloopregeling aangeboden. In plaats daarvan kocht ik een Skoda Octavia Combi van 8,5 jaar oud met 150.000 op de teller, bij een algemeen autobedrijf in Zeddam.
Gaat om een 1.6i Comfort, metallic grijs.

Groet,

Bas

Gieliovd

Forumguru
Welkom op het forum Bas!

Ik hoop dat je veel plezier zult hebben met je nieuwe wagen. Je bent een flinke doorrijder! Niet veel kosten gehad aan die Golf?

Op naar de volgende 185.000 ;)

Hetzer

Forumguru
Welkom op dit gezellige en leerzame forum, we zien de foto's van je mooie Octavia graag tegemoet in het topic "mijn auto" :xyxthumbs:

cvegreen

Forumguru
Welkom hier op het forum . Je rijdt nogal wat kilometers af zeg op een jaar , had je dan niet beter voor diesel gegaan in plaats van benzine ? Of heb je gas , dan scheelt het ook wel een pak .

van inkel

Forumguru
Hoi Bas welkom op dit gezellige en leerzame forum.
Mijn oude golf II (1.6D) met 485.000 probleemloze kilometers was ook de reden
om weer voor een VAG product te kiezen.

Welkom hier op het forum . Je rijdt nogal wat kilometers af zeg op een jaar , had je dan niet beter voor diesel gegaan in plaats van benzine ? Of heb je gas , dan scheelt het ook wel een pak .

Nou, dat qua kilometers valt tegenwoordig wel mee, werk weer op fietsafstand ipv 160 km forenzen op een dag...
Sloopregeling en mijn beperkte budget boden geen mogelijkheid tot diesel (want dat moet roetfilter af-fabriek gemonteerd zijn). Qua gas: heb ik over gedacht, maar dan kwam ik in de categorie 200K+ en dat vond ik gevoelsmatig net te gortig.

Welkom op het forum Bas!

Ik hoop dat je veel plezier zult hebben met je nieuwe wagen. Je bent een flinke doorrijder! Niet veel kosten gehad aan die Golf?

Op naar de volgende 185.000 ;)

De laatste jaren NOOIT meer naar de garage geweest, uit laksigheid. De ANWB-keurmeesters in Utrecht gaven me ook ieder jaar weer een nieuwe APK mee, dus ik wist dat er weinig mis mee was.
Ooit, in den beginne, wel dure cylinder-reparatie gehad omdat ik toen mijn tank regelmatig helemaal leeg reed en het bezinevuil zich door de cylinderwand had geschuurd. En ooit eens een belachelijk hoge garagerekening gehad omdat ik zo onverstandig was de APK er te laten uitvoeren. Maar buiten dat; neen, nooit extreme dingetjes gehad.

Bovenaan Onderaan