Hallo forum..

Hallo forum leden.. heel leuk forum, complimenten.
Even korst voorstellen, Jeroen SKoda, bezitter (eerste keer) sinds 2011, greenline 1.2 TDI met 92000 km ; kom van een Volvo v70 1998 LPG3 af ... dus dat was even omschakelen.
Het dieseltje rijdt prima, zit is goed al ,knus naast elkaar en ik kan er (trekhaak) zelf een fiets mee vervoeren( had ik niet gedacht :-) ) Ik ben zelf sleutelaar, echter meer aan oude motoren ( BMW's) waarvan ik enkele dagelijks berijd . De Skoda staat er een beetje verloren bij sinds mijn vrouw de trein heeft ontdekt, echter hij wordt ingezet voor de langer stukken (>800KM) die we enkele keren per jaar ondernemen.Voor de kleine afstanden heb ik een benzine sluper want Diesel houden van werken en niet van luieren...en ik rij dus dagelijks motor..

Zonder klachten tot nu toe? Nee... helaas. Al vrij snel gingen de ramen niet open , wel open of niet dicht meer etc etc, Gevalletje garantie en tot op heden ok.
Echter nu heb ik een kapotte? inlaatdruk Turbo sensor fout . Toevallig of niet ontstaan nadat is olie gewisseld en een filter is vervangen. Hoewel de motor gewoon loopt natuurlijk geen situatie die ik wil.
Ik heb eerlijk gezegd een enorme afkeer van de dealer waar ik deze auto nieuw heb gekocht; geld binnen? service ver te zoeken...om over coulance regeling maar te zwijgen.,.

Vandaag gebeld met een ander dealer uit mijn buurt die meteen voorstelde om even de sensor waar ik van vermoed dat ie defect is, uit te ruilen met een andere om vast te stellen ja of nee vervangen. Kijk, dat maakt me weer wat gelukkiger. Al met al vind ik toch dit dieseltje met al zijn eco perikelen wel mooi maar ook een beetje eng..
Zijn er mensen hier die zo'n diesel zelf onderhouden? Daar kom ik graag mee in kontakt.
vriendelijke groet,
Jeroen/ EIndhoven
 

Cordoba

Forumguru
Welkom Jeroen. Uit je beschrijving, denk ik op te maken dat je met een Fabia rijdt, maar ik kan het best fout hebben, en omdat je van een V70 komt, gok ik op een combi. De huidige perikelen, kunnen ook best voortkomen uit de manier waarop de eerste eigenaar de auto heeft gebruikt, ik zou zeggen zoek even op EGR. Een ander advies: als je er met de andere dealer niet uitkomt, breng eens een bezoekje aan Vagtechniek in Nuenen (of stuur ze een mailtje).
 
Dank voor het warme welkom.
Mijn probleempje is heel snel verholpen door een een garage in Valkenswaard ( geen reklame :-) ) die meteen met een sensor kwam aanlopen ipv een rekening en yep, klaar, probleempje verholpen. Wel even over de EGR gehad , topics hier gelezen; kwam er achter dat software matig uitzetten geen optie is?
Hij doet het bij mij (nog) ; tips om hem zo lang mogelijk onvervuild te houden?
gr JEroen
 

Joske

Forumguru
tips om hem zo lang mogelijk onvervuild te houden?
die tips zul je dan ook wel gelezen hebben toch? ;)

af en toe met warme motor toeren maken, dus eens flink gassen. Ondanks dat de klep dicht gaat bij vollast (dus pedal to the metal) zorgen de vele bewegingen voor een vlot bewegende klep. De hetere uitlaatgassen zullen wel wat roet kunnen meenemen. Dus eigenlijk gewoon niet constant op schakeladvies rijden maar af en toe eens de sporen geven!
 
Bovenaan Onderaan