Skodajeroen
Lid
Hallo forum leden.. heel leuk forum, complimenten.
Even korst voorstellen, Jeroen SKoda, bezitter (eerste keer) sinds 2011, greenline 1.2 TDI met 92000 km ; kom van een Volvo v70 1998 LPG3 af ... dus dat was even omschakelen.
Het dieseltje rijdt prima, zit is goed al ,knus naast elkaar en ik kan er (trekhaak) zelf een fiets mee vervoeren( had ik niet gedacht :-) ) Ik ben zelf sleutelaar, echter meer aan oude motoren ( BMW's) waarvan ik enkele dagelijks berijd . De Skoda staat er een beetje verloren bij sinds mijn vrouw de trein heeft ontdekt, echter hij wordt ingezet voor de langer stukken (>800KM) die we enkele keren per jaar ondernemen.Voor de kleine afstanden heb ik een benzine sluper want Diesel houden van werken en niet van luieren...en ik rij dus dagelijks motor..
Zonder klachten tot nu toe? Nee... helaas. Al vrij snel gingen de ramen niet open , wel open of niet dicht meer etc etc, Gevalletje garantie en tot op heden ok.
Echter nu heb ik een kapotte? inlaatdruk Turbo sensor fout . Toevallig of niet ontstaan nadat is olie gewisseld en een filter is vervangen. Hoewel de motor gewoon loopt natuurlijk geen situatie die ik wil.
Ik heb eerlijk gezegd een enorme afkeer van de dealer waar ik deze auto nieuw heb gekocht; geld binnen? service ver te zoeken...om over coulance regeling maar te zwijgen.,.
Vandaag gebeld met een ander dealer uit mijn buurt die meteen voorstelde om even de sensor waar ik van vermoed dat ie defect is, uit te ruilen met een andere om vast te stellen ja of nee vervangen. Kijk, dat maakt me weer wat gelukkiger. Al met al vind ik toch dit dieseltje met al zijn eco perikelen wel mooi maar ook een beetje eng..
Zijn er mensen hier die zo'n diesel zelf onderhouden? Daar kom ik graag mee in kontakt.
vriendelijke groet,
Jeroen/ EIndhoven
Even korst voorstellen, Jeroen SKoda, bezitter (eerste keer) sinds 2011, greenline 1.2 TDI met 92000 km ; kom van een Volvo v70 1998 LPG3 af ... dus dat was even omschakelen.
Het dieseltje rijdt prima, zit is goed al ,knus naast elkaar en ik kan er (trekhaak) zelf een fiets mee vervoeren( had ik niet gedacht :-) ) Ik ben zelf sleutelaar, echter meer aan oude motoren ( BMW's) waarvan ik enkele dagelijks berijd . De Skoda staat er een beetje verloren bij sinds mijn vrouw de trein heeft ontdekt, echter hij wordt ingezet voor de langer stukken (>800KM) die we enkele keren per jaar ondernemen.Voor de kleine afstanden heb ik een benzine sluper want Diesel houden van werken en niet van luieren...en ik rij dus dagelijks motor..
Zonder klachten tot nu toe? Nee... helaas. Al vrij snel gingen de ramen niet open , wel open of niet dicht meer etc etc, Gevalletje garantie en tot op heden ok.
Echter nu heb ik een kapotte? inlaatdruk Turbo sensor fout . Toevallig of niet ontstaan nadat is olie gewisseld en een filter is vervangen. Hoewel de motor gewoon loopt natuurlijk geen situatie die ik wil.
Ik heb eerlijk gezegd een enorme afkeer van de dealer waar ik deze auto nieuw heb gekocht; geld binnen? service ver te zoeken...om over coulance regeling maar te zwijgen.,.
Vandaag gebeld met een ander dealer uit mijn buurt die meteen voorstelde om even de sensor waar ik van vermoed dat ie defect is, uit te ruilen met een andere om vast te stellen ja of nee vervangen. Kijk, dat maakt me weer wat gelukkiger. Al met al vind ik toch dit dieseltje met al zijn eco perikelen wel mooi maar ook een beetje eng..
Zijn er mensen hier die zo'n diesel zelf onderhouden? Daar kom ik graag mee in kontakt.
vriendelijke groet,
Jeroen/ EIndhoven