Hallo iedereen!

budy16

Lid
Beste forum leden,

Ik ben een student bedrijfskunde aan de Hogeschool Utrecht. Voor mijn afstudeerstage moet ik veel verschillende organisaties afreizen. Ik heb daarom gekozen om mijn eerste auto te gaan aanschaffen. De auto moest klein en betrouwbaar zijn. Uiteindelijk ben ik op een Skoda Fabia combi (6y5) uit 2001 gekomen met 135.000 km NAP op de teller en 1.4 MPI 68pk motor. Na een maand de auto in mijn bezit gehad te hebben begon het wel bekende waarschuwingslampje met stuur en uitroepteken te branden! Via o.a. dit forum was ik erachter gekomen dat het probleem aan de stuurhoek sensor lag. Laten repareren bij de garage en sindsdien geen problemen gehad. Ik heb de auto nu anderhalve maand in mijn bezit en ben erg tevreden! De auto voelt erg volwassen aan. Nu toch maar aangemeld bij dit forum om meer te leren over de Fabia en Skoda over het algemeen.

Groet,

Raffaello

gbbosma

Forumguru
Welkom @budy16 op dit geweldig mooie Skodaforum. Mooie Fabia rij je maar in, met betrekkelijk weinig kilometers..:thumbsup: Heb je ook foto's, we zijn er gek op.

budy16

Lid
Bedankt voor de warme welkom! Hierbij een foto van de Fabia! Deze foto is een aantal weken geleden genomen. Alle vier de wielen hebben nu de wieldoppen die op het voorwiel te zien zijn! Ik ben tevens opzoek naar leuke 15/16 inch lichtmetalen velgen voor een niet al te hoge prijs, dus als jullie iemand kennen die toevallig een setje heeft liggen laat het me weten! Ik zal als ik thuis kom zo straks meer foto's maken.
1zz4xlk.jpg

Cordoba

Forumguru
Rafaello:bloemen:Overigens zo klein is een Fabia combi nou ook weer niet. Als je nu ook 15" velgen hebt, kun je de banden eventueel over laten leggen op je nieuwe LM velgen (als je tenminste voor 15" kiest). Je kun ook kijken of je bij autosloperijen een mooie set velgen kunt vinden. Let op dat je op demontageauto's zoekt (schadeauto's worden als één geheel verkocht, en gaan na reparatie weer de weg op). Je hoeft niet persé op een Skoda Fabia te zoeken als donorauto voor velgen, ook bijvoorbeeld een VW Polo en een Seat Ibiza en Cordoba uit vergelijkbare periode, hebben dezelfde eisen aan de velgen (steekmaat 5 x 100, en ET43) hierbij mag de ET-waarde maximaal 5 mm afwijken. Door die mogelijke afwijking heb ik bijvoorbeeld velgen van de eerste serie Audi A3 onder mijn Fabia liggen (ET38, dus wielen komen per kant 5 mm verder naar buiten). Zie ook mijn topic, staat in mijn onderschrift.

Hieronder wat voorbeelden wat je kunt vinden (alleen eventueel de naafkapjes aanpassen naar Skoda).
wm.php

wm.php
wm.php

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan