Hallo medeforummers

Tja, hoe breng ik het ....

Mijn naam is Marc en rij sinds sept 2018 in een Combi.
Wilde al wat langer een andere auto, maar kon geen goede vervanger vinden voor mijn Opel Zafira B 2.2Direct . Toen mijn vrouw een Fabia opperde zei ik: Wat? dat is zo'n lelijk hok op wielen!
Nou zei ze, moet je deze eens kijken ... bleek ik niet op de hoogte te zijn van alle modellen en zijn de Fabia's na 2013 een stuk strakker geworden.

Vandaar dat we nu een witte Fabia Combi bj 2016 hebben met 1.2 TSI 110PK motor + DSG7.
Dacht nog dat van een 2.2 naar een 1.2 motor een achteruitgang zou zijn, maar dat valt reuze mee.
De 1.2 met een 7bak DSG rijdt enorm rustig en draait op de snelweg (120km/h) zijn toertjes net zo laag.

Ben de laatste dagen enorm veel aan het inlezen over water problemen. Ook ik heb een voetenbadje aan de bestuurderskant.
Had alles onder de bekleding droog gemaakt en gisteren regende het en er stond weer een beetje water in de auto. Dus ik kon nu eindelijk de airco uitsluiten en ook opspattend water, want met de auto was niet gereden.
De parafaan al verwijderd en geen bladeren gevonden.

Snap alleen niet zo goed wat iedereen toch bedoelt met de opvangbak onder de parafaan. Ik zie niet echt een "bak" bij mijn Fabia III

De bekleding van de wielen vorige week losgehaald en daar vielen wel wat bladeren uit, maar die waren allemaal gort droog.

Bij de deuren zijn de rubbers allemaal droog, dus het is niet zo dat het via de deuren naar binnen loopt.

Vandaag weer regen en nogmaals gekeken in de auto. De binnenbekleding is al grotendeels los gehaald om te kijken of ik zie waar het water vandaan komt. Dat heeft nog niets opgeleverd, helaas.
Hoger zit ook veel bekleding zodanig vast dat je haast geneigd bent om het dashboard los te gaan halen, maar ook dat heb ik al gelezen dat je dit beter niet kan doen (heul veul werk en terug plaatsen is bijna ondoenbaar zonder kraak en squeek geluiden over te houden).

Wat ik nog niet heb gevonden is de plek waar een kabelboom naar binnen gaat en of daar eventueel de afdichting niet (meer) goed is.

Kortom .... tja laat ik eens mijzelf registeren op dit forum en wat dieper in de kennisbank duiken.

Net nog even korte chat op skoda site gevoerd. Zag dat er een 4 jaar reparatie garantie is, zou water lekkage daar ook onder vallen? Er kwam een reactie, maar of het een bot of een echt persoon was weet ik niet. In ieder geval chassisnummer doorgegeven en email adres. Wellicht krijg ik nog een positief antwoord vanuit Skoda.

Iemand nog een tip over een goede (niet te dure) tool om codes uit te lezen en resetten?
Uitlaatgascontrolesysteem lampje brand ook al geruime tijd.

Japanese Power

Donateur
Ha Marc.

Welkom en top dat je je zo uitgebreid voorstelt. Op je vragen zullen ongetwijfeld reacties komen want je zult merken dat het hier een hele actieve club is. Veel plezier met de Fabia en hier op het forum.

Johan

Cordoba

Forumguru
Welkom hier Marc, wat de problemen betreft je kunt het beste voor elk probleem een apart topic aan maken (als dat er nog niet is): dat houdt het overzichtelijk ook voor mensen met vergelijkbare problemen in de toekomst.

Heeft je Fabia overigens een panoramadak of een open dak? Ik heb begrepen dat daar soms de waterafvoer verstopt raakt, en het water dan op 'vreemde' plekken in het interieur te voorschijn kan komen.

VAG-man

Forumguru
Hallo @Combi_Marc, welkom hier op het forum en veel plezier met je F3.

Maak zoals eerder geopperd een nieuw topic aan voor je waterprobleem.
Het eerste waar ik aan denk is dat er lekkage is langs de voorruit. Is er keer een andere voorruit in gekomen?

- Geen opendak / panorama dak aanwezig.

- Ruiten code bekeken en op de 2 kleintjes in de achterdeuren na, alles code 6 , wat 2016 zou moeten betekenen. Gelijk aan bouwjaar van de auto zelf. De 2 kleintjes hebben code 5, wat 2015 zou moeten zijn.

Eventueel lek af fabriek zou dan nog een optie zijn. Testen op lek met plantenspuit en druk >> carglass / autotaalglas bedrijven?

Nieuw eigen topic of 1 van de bestaande nieuw leven inblazen?

>> Deze maar gebruikt : https://www.skodaforum.nl/forum/i/lekkage-fabia-en-vervangend-vervoer.28908/

Laatst bewerkt:
Niet echt actief geweest, lees wel af en toe wat berichten op dit forum, maar kan mijzelf weer bijna afmelden.
Vrouw heeft tijdje geleden haar rijbewijs gehaald en mag een auto van de zaak gaan rijden. Daarmee gaat onze F3 Combi weer de deur uit.
Verwachte leverdatum van de nieuwe Kia Xceed 1.5tgdi MHEV executiveline DCT7 aut in de kleur orange fusion is sept '22.

We hebben heerlijk gereden met de F3 Combi en op het waterballet (lek voorruit) en de lambda sensor (oorzaak motorengine storing) na, geen enkel probleem gehad met de auto.
Vandaag 4 nieuwe bandjes erop en dan na september de F3 Combi maar eens in de verkoop zetten.

VAG-man

Forumguru
Tijd van komen en een tijd van gaan.
Netjes dat je je alvast afmeldt.

Wat een mega lange typenaam heeft die Kia zeg!
Alvast veel plezier met de Kia, althans je vrouw.

Pfew ... wachten duurt altijd lang. September werd Oktober, Oktober werd November.
De datum van November naderde en ineens zagen we Feb 2023 als verwachtte leveringsdatum in de app van de leasemaatschappij.

Vorige week belde de dealer ons op met het "vreugdelijke nieuws" dat de nieuwe auto in Januari 2023 geleverd gaat worden.
Aangezien het drukke maanden voor hun zijn, wilde ze nu al een dag inplannen. Welke dat ons uit kwam?!
18, 19 of 20 januari.

Nou wat dacht je zelf? :-)

18 !!

Dus 11 maanden na bestelling.
Maargoed, het wordt wel de Xceed met facelift.

Links en rechts maar eens voorzichtig gaan inventariseren wat een F3 Combi bj.2016 nog waard is.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan