Hallo Skoda liefhebbers!

Mijn naam is Peter, en ga over een paar maand (weer) Skoda rijden, en het leek me dus een goed moment om me aan te melden na een tijd wel lezen, niet posten :-)

Ik ben werkzaam in de IT, rij zo’n 40.000 per jaar.

Mijn eerste Skoda was een zwarte Octavia (lI?) hatchback, 2.0TDI Elegance DSG, besteld 12-2004 en geleverd in 5-2005. Combi was toen nog niet bestelbaar zelfs. Helaas “maar” 50.000km van genoten, na veel problemen met de motor is toen het lease contract eind 2006 afgebroken. Hoop dat de nieuwe langer blijft!

Nu na 2 Japanners, een Spanjaard en een Fransoos weer een Tsjech:
Skoda Octavia HB, 1.6 TDI DSG Style Business met nog wat pakketjes en opties, en Velvet Red.

Over de kleur maak ik me overigens nog wel zorgen omdat ik a) de kleur nog niet in het het wild gezien heb en b) de plaatjes die ik heb gezien erg lijken af te wijken van de brochure en online configurator.

Mijn oude:

Laatst bewerkt:

CharlesTucker

Forumguru
Welkom, succes met wachten, en wat de kleur betreft, smaken verschillen. Ik heb 'm wel in het echt gezien, een keer vrij kort op de A15, en er staat een Superb in Velvet Red bij de dealer waar ik de mijn huidige O2 gekocht en in onderhoud heb. Beoordeling blijft lastig, en binnen in de showroom ziet het er toch weer net anders uit als buiten. Ik vind het zelf heel mooi, en wil eigenlijk onze nieuwe O3 ook wel in die kleur. M'n vrouw stond er op basis van de folder niet onwelwillend tegenover, maar toen ze die Superb in het echt zag was het wel direct "nee". Wat het wel wordt weten we nog niet overigens (race blue of maple brown lijken de meeste kans te maken, maar velvet red en quartz grey zijn ook nog niet helemaal uitgesloten), we moeten wel opschieten ...

Horkje

Forumguru
Welkom @Skodahhh

IT en wellicht inmiddels ook de 40 al weer gepasseerd

:maakmegek:

Je keuze voor Rood is misschien gewaagd (ik durfde het zelf bij mijn huidige S3 en voorgaande Mazda zes niet) maar geloof niet dat je er snel spijt van krijgt.

Als ik ze in het rood zie rijden vind ik het eigenlijk altijd wel mooi en erg sprekend. Met mooie grote velgen natuurlijk als het even kan.

Succes nog even met wachten.

Welkom @Skodahhh

Je keuze voor Rood is misschien gewaagd (ik durfde het zelf bij mijn huidige S3 en voorgaande Mazda zes niet) maar geloof niet dat je er snel spijt van krijgt.

Als ik ze in het rood zie rijden vind ik het eigenlijk altijd wel mooi en erg sprekend. Met mooie grote velgen natuurlijk als het even kan.

Yep, 43 op moment van leveren :-)

Qua kleur: Heb de vrouw al voorbereid dat het kleurtje misschien niet helemaal is wat we hadden verwacht. Wat foto’s van oa het forum laten zien en ze vond het wel minder mooi, maar prima. Ga niet proberen de bestelling nog te veranderen.

1 van de Japanners was een Honda Civic 2.2 vergelijkbaar met de Octavia racing blue, ook een uitgesproken kleur.

Heb overigens al eerder knal non-metallic rood gehad op een Astra, maar lang lang geleden als vrijgezel.

Welkom @Skodahhh

Het worden de standaard 17” Trius Style Business velgen. Wel sunset en panoramisch dak erbij, wat het ook wel wat breekt. Wordt de 3e auto met panorama glazen dak, eerste die ook open kan :-)

Vind het ook van buiten wel mooi staan zo’n zwart dak.

Bovenaan Onderaan