Hallo, weer een nieuwe

Zespri

Forumguru
Hallo
Mijn naam is Vincent na een 4 jaar golf 2.0 FSI sportline 3 deurs gereden te hebben wilde ik eens wat totaal anders.
Ik kreeg in mijn zoektocht naar een nieuwe wagen de accessoirs folder van de Skoda Yeti onder ogen en ik was direct verkocht.
Ik heb letterlijk en figuurlijk de wagen besteld zoals deze staat in deze folder echter niet blauw maar in het zwart (black mica metallic)

De wagen is niet uitgerust met het open-dak en niet met een navigatiesysteem de rest heeft hij wel.

Als basis heb ik gekozen voor een:

- Yeti 1.8 TSi 118kw 4x4
- uitvoering Elegance,
- kleur Black mica metallic
- bekleding Dune interieur Onyx.

Extra’s:

- Vision pakket ( oa bi-xenon koplampen, dubbel zonneklep etc)
- Bluetooth af fabriek ( icm standaard radio bolero)
- Carterpan- en bodemplaatbescherming
- 17”Spitzberg velgen
- Zijlijsten (side sill avers / alulook)
- Strips voorzijde
- Spiegelkappen in alulook
- Stoot strips (met alu inzet)
- Kofferbakstrip (alu)
- Instaplijsten ( opdruk Yeti)
- Spatlappen voor en achter
- Trekhaak afneembare kogel incl 13 polige steker
- Alarmsysteem scm goedgekeurd
- Slotbouten

Bij aflevering waren er helaas een paar dingen niet helemaal goed gegaan , zo ontdekte ik bij de voor beschouwing dat de verkeerde velgen waren gemonteerd en dat de achterbumper beschadigd was. (zie foto bijlage , foto toon de wagen met de verkeerde velgen en zonder spatlappen)

De velgen hadden ze al binnen toen ik de wagen daadwerkelijk ophaalde de bumper is nog in bestelling maar zal ongetwijfeld komende week vervangen worden.

Ondanks deze tegenvaller kan ik u zeggen dat de wagen me erg goed bevalt.
Zeer stil vind ik hem in vergelijk met de golf en ook zeer comfortabel.

Groet
Vincent

Bijlagen

• Afb007.jpg
    Afb007.jpg
    20,7 KB · Weergaven: 46

hemi24

Forumguru
Een fraai exemplaar moet ik zeggen! Heel veel plezier ermee.

Ben wel benieuwd naar het verhaal achter je schermnaam, want er schiet mij maar één ding bij te binnen: KIWI!!! ;)

Wasmachineman

Forumguru
Nou Zespri, inderdaad een erg mooie uitvoering met zeer sterke motor!
Jammer van die beschadigingen.
Veel fijne kilometers!

Zespri

Forumguru
Bedankt voor de leuke welkom berichtjes.

Het verhaal achter mijn scherm naam Zespri..

Deze naam is inderdaad afkomstig van de kiwi maar meer van de krantendoos naast mijn buro.

Tijdens mijn studie werden ik en mijn mede studenten geconfronteerd met een opdracht waar wij geen enkele zin in hadden. We hadden belangrijker dingen te doen.

Echter zoals met alles hadden we wel een voldoende nodig 5,5 wordt een 6 in de regel. Dus kwam de stelling een zes is prima .

De opdracht was het schrijven van een ondernemingsplan voor een fictief op te richten bedrijf.

De naam van het bedrijf was snel gevonden Zespri , het te verkopen product ook trouwens …de.KIWI .

Na een zeer zware lange nacht en tot onze grote en stomme verbazing werd de opdracht niet met de gewenste zes gehonoreerd maar met een 8 met de opmerking dat de kiwi’s zeer snel opzouden zijn net zoals financiering van ons bedrijf.

Afijn de naam Zespri is dus zodoende blijven hangen

Groet
Vincent

hemi24

Forumguru
Haha, aardig verhaal achter je schermnaam!
Klinkt me aardig bekend in de oren; op soortgelijke wijze heb ik met wat studiegenoten een heel verslag in elkaar gedraaid over een fabrikant van sok-ophouders (?!?).

Hebben we hiermee een tot nu toe nog onbekende eigenschap van de Skodarijder weten te achterhalen, namelijk: "Fantast eerste klas" ???

Zespri

Forumguru
Eindelijk??? Die wagen gaat als een speer qua verkoop toch?

Net gehoord van mijn dealer, de verkoop loopt als een trein echter de aflevering van nieuwe wagens schijnt niet zo te lopen als het moet.

Met name de importeur heeft zijn zaken niet geheel op orde waardoor wagens niet op tijd geleverd kunnen worden aldus mijn dealer.

Afijn mijn nieuwe bumper wordt eindelijk volgende week gemonteerd samen met de spatlapen .... een volle maand na aflevering van de wagen en tig keer bellen .. zucht :super:

EdK

Forumguru
Tsja overstromingen in Tsechië gaf vertraging doordat toeleveranciers getroffen waren
Dan de overweldigende verkoop van de Yeti Fabia GL en de Superb
heeft tot wat aardig vertaging geleid vanuit fabriek
En als de importeur zoals jij zegt ook nog eens de zaakjes niet op orde heeft................

Zespri

Forumguru
Welja Pon heeft het weer gedaan.
Of is het verstoppertje spelen van de dealer ?

U zegt het geen idee....Ik kan op dit moment alleen maar blij zijn dat ik nu weer een stapje dichterbij ben gekomen ...... en dan is het weer afwachten hoe men dit heeft opgelost...
:945:

Bovenaan Onderaan