Hallo

Ik rijd al Skoda Octavia sinds 2005 tot volle tevredenheid, eerst Mk1, dan Mk2.

Enige minpuntje vind ik dat na +- 100.000 km verschillende (plastic) onderdelen de neiging hebben spontaan kapot te gaan. Bij mijn Mk1 waren dat o.a. de luchtslangen waardoor zand in de motor werd aangezogen (kostenplaatje 700,=), bij mijn Mk2 een ondereel op de motor dat oliedampen terugvoert (+- 50,=), lekkende waterpomp (+- 350), bougiekabels (+- 200), wikkelveer (+- 350) en lampjes dashboard.

Rijervaring vind ik erg goed; voldoende ruimte en zicht voor lange personen. Lekkere stoelen waarin je zonder moeite lange afstanden aflegt, goed weggevoel, "rustig".

Persoonlijk vind ik de groene tinten en accenten erg mooi, vind het erg jammer dat dat verwijderd is.

Oh ja, het plaatje is van een echte Skoda tank!
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Welkom @skodapk
Ik weet niet of je helemaal begrijp: je kostenposten gaat dat om kunststof onderdelen én de onderdelen die je noemt, of denk je dat die onderdelen allemaal van plastic zijn?

EGR zal niet zoveel kunststof aan zitten, waterpomp ook niet hoewel er heel even waterpompen met kunststof schoepen zijn geweest, maar na vroegtijdige problemen daarmee is dat weer metaal geworden. Normaal gesproken wordt een waterpomp vervangen bij vervangen van de distributie, en dan heb je tussendoor zelden een probleem. Als de waterpomp niet mee vervangen wordt, zie je vaak dat halverwege de levensduur van de distributie de waterpomp het begeeft.
 
Bovenaan Onderaan