Hallo!

TB404

Actief lid
Hallo allemaal,

Voor het eerst in het bezit van een Skoda.
Een, al zeg ik het natuurlijk zelf, prachtige Red Velvet Skoda Superb Combi Sportline (okt 2019) met bijna alle toeters en bellen die er beschikbaar waren.

Hiervoor altijd een Ford gereden en dit is wel even wat anders.
Hopelijk kan het forum een mooie plek zijn om ervaringen te delen en kennis op te doen over de auto.

Tot nu toe is in de auto stappen elke keer genieten geblazen.
De ruimte, de heerlijke electrische stoelen, persoonlijke profielen (mijn vrouw en ik zijn nogal van ander formaat), de fantastische full led matrix verlichting, Canton audio, panoramadak, had ik de ruimte al genoemd?, 9.2" Columbus systeem (die ik al heb geupdate naar de net nieuwe 2021 kaarten.)

Paar kleine dingetjes waar ik al wat twijfels over heb:
Skoda Connect
Online maps updaten faalde, maar hij vond de updates wel.
De apps zijn slecht op de iPhone.
2 losse abonnementen voor de online diensten. Kom op Skoda, gewoon 1 alles in 1 pakketje!

En nu twijfelen tussen wel of geen SIM kaart in het systeem vs hotspot op telefoon.

TB404

Actief lid
Welkom! Het instappen bevalt dus. Het rijden ook?

Zeker. Het rijdt saaier dan mijn Focus die ik had, maar het comfort is van een ander niveau. En comfort is waar de keuze op was gevallen. Het rijdt natuurlijk totaal niet sportief. Lekker op de cruise control en rustig en ontspannen genieten van de rit.

jesse_s93

Forumguru
Welkom! Het rood is een mooi contrast met die zwarte accenten van de Sportline. Veel plezier ervan!

Ten aanzien van de apps. Voor ios komt er 10 december een update van de Skoda Connect app. Daarmee zal hij hernoemd worden naar MySkoda en zal de tot dan toe ook beschikbare MySkoda app komen te vervallen. Wellicht dat dit nog iets gaat helpen. Daar is al meer over op dit forum geschreven.

TB404

Actief lid
Welkom! Het rood is een mooi contrast met die zwarte accenten van de Sportline. Veel plezier ervan!

Ten aanzien van de apps. Voor ios komt er 10 december een update van de Skoda Connect app. Daarmee zal hij hernoemd worden naar MySkoda en zal de tot dan toe ook beschikbare MySkoda app komen te vervallen. Wellicht dat dit nog iets gaat helpen. Daar is al meer over op dit forum geschreven.
Dat heb ik gelezen en ik hoop dat dat inderdaad een hoop problemen oplost!

Antera

Donateur
Van harte welkom en een mooie kleur. Daar komt de belijning mooi op uit. Update anders gewoon zelf doen en niet online net zo simpel :-)

TB404

Actief lid
Van harte welkom en een mooie kleur. Daar komt de belijning mooi op uit. Update anders gewoon zelf doen en niet online net zo simpel :-)
De update duurt nogal lang. En gaat verder als je het contact weer aanzet. Dat resulteerde in een herstart van Columbus toen mijn vrouw aan het rijden was. Net de check gedaan en hij ziet wederom een update, hoewel het systeem aangeeft dat versie 0189 met 2021 kaarten zijn geinstalleerd.

Nu is even de vraag:
1. Als de SD kaart met updates erin zit, gaat hij dan altijd updaten (of de SD kaart nu dezelfde versie heeft of niet)?
2. Of is de update toch afgebroken, geeft hij wel aan dat de update is geinstalleerd en begint hij weer opnieuw?

Antera

Donateur
De update duurt nogal lang. En gaat verder als je het contact weer aanzet. Dat resulteerde in een herstart van Columbus toen mijn vrouw aan het rijden was. Net de check gedaan en hij ziet wederom een update, hoewel het systeem aangeeft dat versie 0189 met 2021 kaarten zijn geinstalleerd.

Nu is even de vraag:
1. Als de SD kaart met updates erin zit, gaat hij dan altijd updaten (of de SD kaart nu dezelfde versie heeft of niet)?
2. Of is de update toch afgebroken, geeft hij wel aan dat de update is geinstalleerd en begint hij weer opnieuw?

Als hij zegt 2021 kaarten erop te hebben staan dan zal het zo zijn. Het systeem herkent dit. Ik heb nooit voor een 2de keer het erin gestoken maar ik weet dat het systeem bij insteken SD kaart altijd controleert wat erop staat en als het software of kaarten zijn dan zal hij in eerste instantie altijd zeggen dat er een update beschikbaar is.

Bovenaan Onderaan