Hallo

Ik ben sinds april 2024 eigenaar van een Skoda Enyaq iV 80. Eerste maal eigenaar van een Skoda, alhoewel ik vroeger veel gereden heb met Volkswagen. Ik ben heel tevreden over de wagen. Het aantal af te leggen km valt mee (in de warme maanden) als je op eco stand rijdt.
Eerste probleem dat ik tegenkwam is dat ik de Enyaq niet kon laden met mijn mobiele lader op vakantie. Zie Topics.

hemi24

Forumguru
Welkom op het forum!

Merk jij verschil in range als je in de modus ECO rijdt?
Wel eens geprobeerd in de ID.3, maar uiteindelijk gaat het op een volle acculading misschien maar om een handvol km’s is mijn ervaring. Dat weegt voor mij niet op tegen de overige nadelen!

Smeeuwis

Donateur
Welkom hier. Verschil in range is in mijn ervaring te verwaarlozen. Dan rijd ik liever in Sport modus en de 'versnellingspook' in B. Steviger gevoel in stuur en duidelijk afremmen bij gas los. Helaas nog net geen one-pedal-drive maar het scheelt weinig.

Ben wel benieuwd welke range je haalt met de grote accu. Met mijn 60 haal ik in deze periode van het jaar 340 km en dan doe ik niet eens heel erg mijn best. Gewoon 105-110 op de snelweg en vlot met verkeer mee. WLTP is 400 km. Verbruik ligt bij mij momenteel onder de 16 KW/100 km.

Ik heb eens uitgerekend wat ik verbruikt heb op de reis naar Frankrijk. Ik kom aan een verbruik van 17,2 KW/100km (hoofdzakelijk snelweg). Ik heb eigenlijk geen idee wat ik zou verbruiken in normale of sportmodus. Mijn actieradius is 445 km.

Japanese Power

Donateur
Met mijn 60 haal ik in deze periode van het jaar 340 km en dan doe ik niet eens heel erg mijn best.
Als je met een 60 je best doet kun je prima de 400 aantikken. Maar dan moet je wel je rijstijl aanpassen. Ik heb het een jaar gedaan en het kan alleen als je heel bewust gaat rijden. Was leuk om een jaar lang te testen en de resultaten te zien maar ik ben ermee gestopt.

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Ik verwacht niet dat het bij Skoda heel anders is dan bij Kia en Hyundai, daar is/was het verschil in actieradius tussen de diverse modi verwaarloosbaar.
Maar bij de auto's die ik hqad was de keuze in rijmodus: Sport- Normaal- Eco, en in regeneratie 0 tot 3, waarbij er dan ook nog een verschil merkbaar was in het rem-effect van de regeneratie tussen de verschillende rij-modi.

Smeeuwis

Donateur
Als je met een 60 je best doet kun je prima de 400 aantikken. Maar dan moet je wel je rijstijl aanpassen. Ik heb het een jaar gedaan en het kan alleen als je heel bewust gaat rijden. Was leuk om een jaar lang te testen en de resultaten te zien maar ik ben ermee gestopt.
Geloof ik meteen maar ik ben het niet van plan. Misschien een keer een paar weken, gewoon om te proberen, maar verder niet denk ik.

Ik rij netjes maar wel vlot met verkeer mee, en heb geen zin om kilometers lang achter een vrachtwagen te gaan hangen om te sparen. Hoeft ook niet want ik rij in 99% van de gevallen niet meer dan 250 km op een dag en dan kom ik dus ver zat.

Japanese Power

Donateur
Misschien een keer een paar weken, gewoon om te proberen, maar verder niet denk ik.
Moest even zoeken maar heb het vastgelegd ;/)

Maar goed. Meet en Greet. We dwalen af…

Bovenaan Onderaan