Hallo

Basjo

Lid
Hallo, ik lees al een poosje mee op het forum, maar zal me even voorstellen. 35 jaar en werkzaam bij een adviesbureau op gebied van duurzame energie. Ik ben nog geen skoda rijder, maar dat gaat binnenkort wel gebeuren. Ik heb namelijk mijn eerste leaseauto besteld. Een Skoda Octavia Combi 1.2 TSI Ambition BL. Levering gepland begin juni. Kleur Zwart. Ik moet zeggen dat ik die kleur erg mooi vind. Vooral de velgen, koplampen en de chromen accenten van de grille komen dan erg mooi uit. Ik heb geen sunset glas genomen. Dan vind ik de auto wel erg donker worden. Ik hoop dat ik daar geen spijt van krijg.

Ben erg benieuwd naar de rij-eigenschappen van de 1.2 TSI. Ik heb wel een proefrit gemaakt in de Yeti 1.2 TSI. Ik moet zeggen dat dat goed rijd. Alleen bij snelheden rond de 130 moet je wel even terugschakelen om even snel in te halen. Een 1.4 TSI is natuurlijk sneller, maar de 20% bijtelling vind ik belangrijker. Bovendien vind ik comfort belangrijker dan snelheid.

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Basjo, welkom bij de club ! Goede keuze want die 1.2 TSI is een fijne motor. Wie had dat verwacht vroeger ! :crazy:
Techniek staat tegenwoordig voor niets en het leuke is dat het nog minder bijtelling kost ! Top dus. Veel leesplezier hier en tot ziens.

Ik zag dat je bij een adviesbureau voor duurzame energie werkt. Wordt daar ook rekening mee gehouden bij de auto's waar je uit kunt kiezen? Moeten ze bijvoorbeeld een bepaald label hebben?

Basjo

Lid
Ja, als adviseur van duurzame energie, kun je natuurlijk niet met een Hummer voorrijden. Bij voorkeur kiezen we uit een A of B label. Voor mezelf heb ik een A label gekozen, niet alleen vanwege de lagere CO2 uitstoot, maar ook vanwege de lagere bijtelling. Scheelt gewoon in de portemonnee.

Lordje

Actief lid
Welkom op het forum Basjo, je zal je VAG wagen zeker niet beklagen da's een feit.
Alleen zwart.... hoop dat je overal in de schaduw kan parkeren.

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum. Ben benieuwd naar de foto's van je zwarte bolide.

Bovenaan Onderaan