Hallo!

Hallo, ik ben sinds kort aangesloten bij dit forum. Ben 36 jaar, getrouwd, 2 kinderen, beroep consultant. Woon in het midden van het land.

Ik rij zo'n 40.000 km per jaar met een leaseauto. Momenteel is dat een Renault Scenic 1.5 dCi, heb ik niet zelf uitgekozen. Ik vind het een zwabberend hondenhok.

Maar niet getreurd, het werd tijd voor een andere auto. Mijn harde voorwaarden waren stationwagon en lage bijtelling. Ik heb dus getwijfeld tussen VW Passat en Golf Variant Bluemotion, Renault Megane Estate, Volvo V50 en Skoda Octavia. In alle opzichten heb ik deze auto's op papier vergeleken, daaruit selecteerde ik twee kandidaten. Dat werden de Megane en de Octavia. In die twee heb ik proefgereden. De Octavia won met een neuslengte verschil.

Voor- en nadelen Megane:
+ in automaat leverbaar
+ 110 pk, behoorlijk rap
+ goede dealer, vlak bij mij in de buurt
+ complete auto
- niet erg mooie auto wat mij betreft
- wel erg lelijke achterlichtunits wat mij betreft
- interieur doet kneuterig aan
- lelijke velgen en op dat vlak weinig keus

Voor- en nadelen Octavia:
+ ruime auto
+ mooie voorkant, de update van lampen en grill hebben de auto goed gedaan
+ rijdt goed en comfortabel
+ met accessoires leuk op te tuigen
- jammer genoeg geen automaat
- 5 versnellingen (waarom niet 6?)
- saaie achterkant

Het werd dus de Octavia! Vandaar dat ik hier ben.

Ik koos vanwege de bijtelling uiteraard een Octavia Combi Greenline Businessline. Al is dat greenline natuurlijk een lachertje, ik laat er direct grotere wielen en hulpveren op zetten, daarmee is het eigenlijk al een 25% auto. Maar goed, de regering pakt dat nog niet aan. Dus waarom niet.

Ik bestelde de auto in de kleur storm blue, maar toen ik informeerde naar de levertijd bleek dat 4 maanden te zijn. Dat vond ik te gortig. Nu bleek er een soortgelijke auto te komen over twee maanden, donkergrijs metallic, dus heb ik die besteld.

Opties:
Sunset
Verwarmbare voorstoelen
Elektrische ramen achter

Accessoires:
Zilveren dakrailing
Columbus navi
Zenith velgen 18"
Bluetooth
Parkeersensoren achter
Nog wat kleine dingen

Nog twee maanden wachten, ik ben zeer benieuwd!!

Dan meld ik me weer.

MarcoO2

Forumguru
Welkom, mooie uitgebreide voorstelronde! Mooie wagen heb je gekozen, veel plezier ermee! Maar eerst nog even succes met wachten... ;)

corsaar

Senior Member
@sjongejonge tjonge dat is heel wat welkom hier op dit
mooie Forum. Leuk zo'n uitgebreide introductie.

Wasmachineman

Forumguru
Sjongejongejonge, ben je pas over 2 maanden weer hier?? Echt niet. Beetje rondneuzen hier en tips ontvangen of geven, daar leven wij van!:grin:

Ter info, die auto die je nu hebt besteld, grijze dus, kun je nog laten omtoveren tot elke kleur die je wenst hoor. Mijne was ook besteld in mei in het grijs en later heb ik de kleur veranderd in rosso brunello dus. Tot 3 weken voor productieweek kun je zowat alles wijzigen! Vragen bij de dealer!
Succes met het wachten en nog even zweven dan maar!

Gieliovd

Forumguru
Leuk verhaaltje! Welkom op het forum!

Wat betreft die versnellingsbak, voor zover ik weet zit er in die Greenline uitvoering altijd een versnellingsbak met aangepaste verhoudingen waardoor het een 5 bak is, met extra lange 5e versnelling geloof ik.

18" velgen... veel succes! Zou niet mijn keuze zijn ;)

van_der_P

Senior Member
Welkom op dit fijne forum veel lees en post plezier.
Gefiliciteerd met de aanschaf van de O2 GL.

Bovenaan Onderaan