Handgreep dashboardkastje afgebroken. Hoe deze te openen en te vervangen?

Piranoz

Nieuw lid
Beste,

Het handgreepje om het dashboardkastje te openen is afgebroken. Hoe dit kastje nu te openen en is het mogelijk deze zelf te vervangen? Klepje bij de sloop? Vergrendeling vervangen?

Bosi

Lid
Beste is om een compleet dashboardkastje op de sloop te halen en deze over te zetten. Dashboardkastje zit met 5 torks schroeven vast. Accu klem losmaken en stekker van de airbagschakelaar los maken, airco slang los maken en de stekker van de dashboardkastverlichting los klikken. Daarna in omgekeerde volgorde het nieuwe kastje aansluiten en vast schroeven. Zeker weten dat je de airbag stekker weer aangekoppeld hebt voor dat je de accu weer aansluit. Heb je geen airo vervalt dit dus.

Joske

Forumguru
Ja maar 3 van de 5 schroeven zitten wel achter de klep é @Bosi

;)

Een compleet exemplaar van de sloop is een goed idee.

Bosi

Lid
Ik weet bijna zeker dat er in het download centrum een handleiding met tekeningen te vinden is voor het uit/in bouwen van het dashboard kastje de voor faab 1.

Piranoz

Nieuw lid
Dank voor de handleiding heren!! Maar inderdaad, er zitten 3 schroeven achter de klep.... :(
Eens kijken of ik op enige wijze het kastje kan open krijgen om zo de zaak te demonteren. Dan maar een sloopversie erin zetten.

Piranoz

Nieuw lid
Het is gelukt hoor, na enig prutswerk met een schroevendraaier floepte het kastje open. Toen kon ik uiteraard bij alle schroeven en nu is het ding eruit.
Eens kijken of ik ergens een nieuw daskhboardkastje kan scoren (zwarte uitvoering).

Cordoba

Forumguru
Linkje om Fabia's te zoeken bij sloperijen. De lichtgekleurde versies is volgens mij t/m 2002, vanaf 2003 de donkere versie, maar is eventueel ook vaak te zien op de foto's van de auto die bij de sloperij staat.

Voorbeeld van zo'n foto van een sloopauto:
711261.e.jpg

• Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
ohja, weet niet of je een uitschakelbare airbag hebt kant passagier, maar dan best eerst de accu loskoppelen voor je die connector in het dashboardkastje loskoppelt. Anders kan je naderhand bij het nieuwe kastje aan te sluiten airbagstoringen krijgen die je niet zomaar gereset krijgt zonder het geschikte materiaal.

Bovenaan Onderaan