Handmatige service reset Roomster

Ollie Rolly

Nieuw lid
Fijne Skodaforummers,

Even een vraagje van een newbee-Roomster-olieververser....

Weet iemand hoe je handmatig de Service interval reset van een roomster 1.6?

Even een update aangezien ik zelf half internet heb doorgeplozen, de trucjes met reset-knop indrukken contact maken, loslaten en naar links of rechts werken niet. Het is een Roomster van eind 2007.

Thanks....

Ronnie

Forumguru
Fijne Skodaforummers,

Even een vraagje van een newbee-Roomster-olieververser....

Weet iemand hoe je handmatig de Service interval reset van een roomster 1.6?

Even een update aangezien ik zelf half internet heb doorgeplozen, de trucjes met reset-knop indrukken contact maken, loslaten en naar links of rechts werken niet. Het is een Roomster van eind 2007.

Thanks....
Waarschijnlijk niet helemaal goed gedaan......
De juiste procedure(s) heb ik in het "Download-Centrum" geplaatst......Succes!

niek

Lid
Nou geeft mijn Roomster uit 2007 (1.9 TDI) dus ook ineens aan dat er over 2200km onderhoud moet plaatsvinden dmv het bekende sleuteltje. De auto heeft bij 2200km verder 15.000km gelopen na de aflverbeurt die ik kreeg bij aanschaf van de auto. Betekent dit dat ik of onderhoud moet laten doen, of dat ik dmv een reset zoals boven omschreven dit moet uitstellen tot hij 30.000km heeft gelopen:unsure:?

Niek

turboturbo

Forumguru
Onderhoud, betekent dat. Als je 2 jaarlijks / 30.000 km oftewel VOI interval wilt, moet je dealer dat eerst zo instellen, voor dat kan.

niek

Lid
Oke, dat het onderhoud betekent dat snapte ik al. Maar naief als ik ben ging ik er wel vanuit dat deze 1.9 TDI, een pd-motor gewoon om de 30.000 km onderhoud nodig heeft.

turboturbo

Forumguru
Ik twijfelde niet aan je slimheid, hoor :shamefullyembarrased:

Het zou best kunnen dat je gelijk hebt met dat jouw motor in aanmerking komt voor VOI, maar kennelijk is bij een vorige onderhoudsbeurt niet ingesteld dat de auto pas over 2 jr / 30.000km terug hoeft te komen.

Ik denk dan dat het soort onderhoudsbeurt wat toen is uitgevoerd, daar misschien ook niet aan voldeed (maar wel aan 1 jr / 15.000km) Tenzij je zeker weet dat dat wel zo is gedaan, en heb je nog steeds gelijk, maar dan is de computer verkeerd ingesteld bij het afronden van die beurt.

niek

Lid
Ik laat onderhoud uitvoeren en dan de instellen op longlife. Kost helaas weer stuk uit spaarvarken maar aangezien de onderhoudshistorie sowieso twijfelachtig is zorgt het ook weer voor een stuk zekerheid.

niek

Lid
Gisteren groot onderhoud laten doen bij VAG Nuenen. Longlife helaas niet mogelijk, dat geeft bij deze versie foutmeldingen. Prijs valt in vergelijking met dealer mee en alles is weer eens goed nagekeken.

Bovenaan Onderaan