Handschoenkastje lampje blijft branden

Is het normaal dat het lampje in het handschoenkastje blijft branden bij het sluiten hiervan ???
crazy.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: JC1978</font><hr />

Hoe weet je dat nou? Hij is toch dicht dan!
grin.gif

[/ QUOTE ]

Misschien is Island Metallic een Belg. Zo van "als ik het kastje weer open doe heb ik het bewijs dat het nog niet was uitgegaan want het brandt nog"
uitlachen.gif

Jpoers

Lid
oke ff serieuze opmerking-&gt; neeh is niet normaal.
(in het donker en het lampje brandt ook bij een dicht vak zie je licht langs de naden schijnen)

misschien een defecte schakelaar, of de kabouter die hem hoort uit te doen is momenteel ziek
grin.gif

___JC___

Forumguru
Ik heb weleens een videocamera in de ijskast gezet en toen de deur dicht gedaan. Het lampje gaat gewoon uit hoor.

Dutch4x4

Senior Member

Ik heb weleens een videocamera in de ijskast gezet en toen de deur dicht gedaan.

[/ QUOTE ]

LOL! Wat een mens al niet kan bezighouden...
ahum.gif
wink.gif

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

ahum.gif
wink.gif

[/ QUOTE ]

Was in mn tienerjaren met de camera van me pa. Anderen gaan blowen en ik zette de camera in de ijskast.
xyxthumbs.gif

Daniel

Lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

ahum.gif
wink.gif

[/ QUOTE ]

Was in mn tienerjaren met de camera van me pa. Anderen gaan blowen en ik zette de camera in de ijskast.
xyxthumbs.gif

[/ QUOTE ]

HHmmm
crazy.gif
ik ging toch voor blowen
grin.gif

zombie

Lid
ahwel bij mij ook!
t.t.z. door de naden schijnt er nog licht in de passagiersruimte. Kan geen kwaad maar is eigenlijk geen zicht.
Als ik aan de linker zijde licht duw (is een kwestie van een mm) tegen het handschoenkastje gaat het al uit.
Ben reeds aan het zoeken geweest en denk dat de schakelaar links ter van de lamp moet worden gezocht, achter de linker bevestiging.
Misschien morgen de schakelaar eens wat verzetten, bijzetten.
Als ge eventueel suggesties zou hebben.........
crazy.gif

___JC___

Forumguru
Dus EN het lichtje blijft branden EN hij sluit niet goed...
Ik zie hier een oorzakelijk verband.
grin.gif

Ik heb het niet overigens, heb wel een keer mn vakje midden op het dashboard te hard dichtgedaan, zattie vast!
Moet je m dr weer uitpulken.
945.gif

Neen , ik ben niet in het handschoenkastje gekropen . Maar als het donker is , en het kastje is leeg , zie ik door een smalle kier licht ontsnappen. Als ik er tegen duw zie ik niks meer , maar dan is de kier misschien ook volledig dicht ?

JettaFreak

Actief lid
Er zit een schakelaartje ingebouwd naast het kastje. Het plastic scharnier van de klep duwt in theorie de schakelaar zo ver naar binnen dat het licht uitschakelt. Volgens mij staat die schakelaar echter te strak afgesteld, waardoor het licht aan blijft staan. Tegen het kastje duwen heeft als effect dat het scharnier meer naar binnen gaat en het licht uitdoet. Ik ga proberen de handschoenenbak lichtjes te draaien, zodat de linkerzijde meer naar binnen gaat (en rechts naar buiten). Mogelijk is het echter ook de klep zelf die net te veel speling heeft in gesloten toestand. Maar dat zal nog wel blijken.

Groet,

JettaFreak

Deze morgen is me per ongeluk ook opgevallen dat het lichtje niet uitgaat wanneer het handschoenkastje dicht gaat. Ik heb overal op proberen duwen, doch zonder resultaat. Als ik echter de auto afsluit, dan gaat het lichtje uit , samen met de interieurverlichting!

Opgelost ! Ik ben bij de dealer geweest...en inderdaad , het bleef branden...nieuw contactje gezet.
Hoe controleren als je niks ziet : gewoon handschoenkastje opendoen als je al een tijd aan het rijden bent , en voelen of het warm is.

Skodarno

Senior Member
Ultra kick!

Man wat een reacties zeg :tongue: Ik heb dit euvel dus ook. Dacht eerst dat het zo hoorde, want je ziet net een klein lichtbalkje bij de handgreep wat wel leuk lijkt in het donker. Maar je ziet ook heel lichtjes licht onder de draaiknop van het middelste rooster en links van het dashboardkastje aan de passagiers zijde idd. Erg cheap dit, ook maar weer es zien te fixen.

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet of dit hetzelfde lampje is als in de Fabia, maar bij de Fabia I is een topic met wat foto's.
Overigens is er een methode om te checken of het lampje ook echt uit gaat (als je bijv. het kastje dichtdrukt): telefoon in videomodus in het handschoenenkastje leggen en dichtdoen (eventueel nog aandrukken). Als je dan het kastje open doet, en het filmpje bekijkt, weet je of ie gewoon uitgaat, of uitgaat als je de klep aandrukt, of dat ie helemaal niet uitgaat.

Figaro75

Senior Member
De schakelaar en het lampje zijn 1 onderdeel met een veertje dat vanwege een stomme constructie zo kan losspringen als je het lampje probeert te vervangen.
Zie ook dit en dit topic (Engels) en ik spreek dus uit ervaring......:(
Als het klepje maar een paar mm verder dicht gaat gaat het lampje wel uit.
Ik heb er wat schuimtape op geplakt en nu gaat het wel uit. Het schakelaartje wat dus wat verder doorgedrukt.

Er is niets af te stellen helaas.....

Als je trouwens het bakje en de ventilatieroosters bovenop het dashboard eruit trekt (zit alleen maar geklemd) kan je zien of het lampje nog brand en kan je ook wat schuimtape op de schakelaar plakken zonder het risico te lopen dat je met het verwijderen van het lampje een versprongen veertje hebt.
Je kan er van daar namelijk redelijk bij

bij mij blijft ie ook aan hoor, heb een gaapent gat in me dachboard, nav gepikt.
snap het ook niet dacht dat ie uit ging altijd
gr

Bovenaan Onderaan