Hans-Joachim Stuck test de New ŠKODA Octavia RS 230

ertromp

Forumguru
Leuk bericht op de Skoda website www.skoda-auto.com

2015-09-30-rs.jpg

A fantastic day with a fantastic car,” was the 64-year-old’s conclusion. “ŠKODA has injected a double dose of dynamism into their sportiest model.” The new ŠKODA Octavia RS 230 is the most powerful production Octavia of all time. The 2.0 TSI turbocharged petrol engine with 230 hp accelerates the manual-transmission Octavia RS 230 from 0 to 100 km/h in just 6.7 seconds. The top speed is – for the first time in an Octavia – electronically limited at 250 km/h.

The electronically controlled limited-slip differential for particularly dynamic cornering is also celebrating its premiere in a ŠKODA series model. The Octavia RS 230 now features sports suspension as standard. The sporty design is highlighted with black design elements and 19-inch alloy wheels, along with leather sport seats and a sports steering wheel. The partially redeveloped exhaust system ensures a powerful sound.

Hans-Joachim Stuck was a successful racer in the 1970s and 1980s. From 1974 to 1976, he drove in Formula One. In addition, Struck won the famous 24-hour race at Le Mans twice.



https://www.youtube.com/embed/sH9Sd3122cU


Ongeacht leeftijd kun je dus een hoop plezier aan een RS beleven. Kijk 'm over die baan knallen
 

Arco

Forumguru
Auto een jaar te vroeg gekocht lijkt mij...
Sperdifferentieel, standaard sportophanging en andere uitlaat... Het had er eerder mogen opstaan...
 

Goofy@5E

Forumguru
Ik dacht er ook aan maar de kleur heeft de doorslag gegeven om te kiezen voor de 220 versie (quartz grijs), heb ze beide geconfigureerd en de prijs scheelde niet zo veel meer met de mijne, maar als je het geheel bekijkt ga je prestatie gewijs er niet veel moeten op inboeten, hij is namelijk en goede 30 kg zwaarder als de 220 versie, wat die 10pk extra zo goed als doet weg vallen, het grote verschil zit erin dat hij het vermogen beter op de weg gaat kunnen zetten omdat hij voorzien is van een lsd, kwa uiterlijk zet je de 19 ers en het black pack en je moet al een kenner zijn om het verschil te kunnen onderscheiden
 

Arco

Forumguru
Ik dacht er ook aan maar de kleur heeft de doorslag gegeven om te kiezen voor de 220 versie (quartz grijs), heb ze beide geconfigureerd en de prijs scheelde niet zo veel meer met de mijne, maar als je het geheel bekijkt ga je prestatie gewijs er niet veel moeten op inboeten, hij is namelijk en goede 30 kg zwaarder als de 220 versie, wat die 10pk extra zo goed als doet weg vallen, het grote verschil zit erin dat hij het vermogen beter op de weg gaat kunnen zetten omdat hij voorzien is van een lsd, kwa uiterlijk zet je de 19 ers en het black pack en je moet al een kenner zijn om het verschil te kunnen onderscheiden
Sperdifferentieel vind ik het grootste gemis.. Sportophanging en uitlaat kan je laten plaatsen, motor kan je chippen...
 

oco1979

Forumguru
Die sper is goud waard,zeker als je die later zal chippen.
De rest kan je inderdaad achteraf doen,velgen,ophanging enz...
 
  • Leuk
Waarderingen: Arco
Bovenaan Onderaan