Haperende achteruitrijsensoren

MartijnW

Actief lid
Zo nu en dan blijft het systeem met de achteruitrijsensoren hangen. Op het moment van schakelen in zijn achteruit krijg ik niet de streepjes te zien, maar blijft het scherm gewoon op de huidige stand (bv navigatie) staan. Daarnaast klinkt er een harde doorgaande piep.

Bij schakelen in zijn vooruit stopt dit weer, maar pas wanneer de auto langere tijd van het contact is geweest is het probleem verholpen.

Het is nu vijf keer voorgekomen. Er zit geen regelmaat in, niet bijvoorbeeld alleen bij regen of iedere 3 keer achteruit rijden. Ook niet iedere keer op zelfde locatie. Het treedt at random op.

Iemand anders dit probleem ook? Ik heb de GLBL hatchback 2013.

JeroenV19

Nieuw lid
Dit gebeurt bij mij ook met enige regelmaat. Lijkt iets te maken te hebben met vocht. Had het toevallig zondag na een stevige bui nog. Pas na enkele uren, waarbij meerdere keren gestart, werkte het systeem weer.

ferry

Lid
Ik heb (hopelijk had) dit ook. Ben naar de garage gegaan. Blijkbaar was er een foutcode/storing op de trekhaak. Ze hebben de trekhaak opnieuw aangemeld/geprogrammeerd geloof ik. Tot nu toe geen problemen meer gehad, ff afwachten dus...

MartijnW

Actief lid
Ik heb (hopelijk had) dit ook. Ben naar de garage gegaan. Blijkbaar was er een foutcode/storing op de trekhaak. Ze hebben de trekhaak opnieuw aangemeld/geprogrammeerd geloof ik. Tot nu toe geen problemen meer gehad, ff afwachten dus...

Ik had het probleem zowel voor plaatsing van de trekhaak als na plaatsing van de trekhaak, dus de optie storing door de trekahaak valt bij mij af.

Ook ik heb er soms problemen mee.als het vochtig weer is doen ze het niet,bij warm weer wel.Bij de dealer geweest en blijkt dat 1 sensor achter defect is.Kosten 200 euro,ik dacht laat maar zitten.Volgens mij niet defect,maar een kwestie van vocht.

going_fritz

Actief lid
ik heb 't sinds vorige week met de sensoren aan de voorkant, die lijken het geen van allen meer te doen. vind 't minder erg dan achter, maar ze horen wel te werken, dus er zit een bezoekje aan de dealer aan te komen.

HansB

Nieuw lid
Zelfde probleem hier, af en toe harde piep en sensoren/beeld doen niks. Na tijdje werkt t weer.

Bovenaan Onderaan