Haperende cruise-control en coming-home

Olaf

Lid
Sinds een aantal weken heeft mijn Octavia last van een haperende cruise-control. Soms doet ie het wel, vaak ook niet. Af en toe kan ik 'm na een 30km wel weer gebruiken vaak ook niet.

Tevens blijven mijn koplampen vaak branden als ik de auto afsluit/open/afsluit terwijl het de bedoeling is dat ze dan dus uitgaan (bypass van de coming-home).

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Van een happerde Cruisecontrol heb ik geen alst, wat betreft de Cominghome verlichting is mij op gevallen dat voordat je afsluit eerst openen dan sluiten (of afsluiten, openen en weer afsluiten) dat dit alleen werkt als het schemerig wordt of donker is, overdag werkt het bij mijn ook niet. En omdat het langer licht blijft, zal je dit de laatste tijd zijn opgevallen.

licht er aan of je je verlichting op de "tunnelstand" hebt staan. Ik heb de verlichting altijd op aan (uiterste stand) en het werkt altijd, dus ook overdag.

tweety

Frankie

Actief lid
@olaf:

zie hier crappy cruise control

Ps: ik heb het probleem wel weer sinds gisteren terug. Maar nu wordt het de software mogelijk verweten. Dus als jij naar je dealer gaat kun je ze meteen vertellen dat het een of t ander niet persé de oplossing is.

Grappig, mijn O2 heeft het ook met z'n CC. Het is weken weggeweest tot gisteren de hendel vervangen zou worden en ik zei: Nah, doe maar niet want hij doet het alweer weken gewoon sinds hij een beurt heeft gehad.

EN prompt, gisteren net nadat ik een halve dag had gereden. Deed het K****ding het weer niet. Ik word er tureluurs van.

LenK

Forumguru
CC is bij mij gerepareerd door vervangen rempedaal sensor (maar het was allemaal wat vaag wat ik te horen kreeg en een factuur kreeg ik ook niet zodat er niks na te lezen was).
Ik had zelf het vermoeden dat het iets met de handel of de aansluiting daarvan te maken had omdat de CC soms uitviel als ik de richtingaanwijzer bediende en soms aanging als ik het stuur helemaal uittrok.
Maar hij werkt al een paar weken feilloos, dus is wel goed hersteld (gelukkig, want CC vind ik een zeer nuttige opties)

Ik wel.... ik heb één van de eerste O2's en ook zo'n beetje ALLE serieproblemen die opgetreden zijn tot nu toe.

Olaf

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: tweety2305</font><hr />

licht er aan of je je verlichting op de "tunnelstand" hebt staan. Ik heb de verlichting altijd op aan (uiterste stand) en het werkt altijd, dus ook overdag.

tweety

[/ QUOTE ]
Da's mooi (not /forum/images/graemlins/frown.gif ) want ik heb 'm ook op 'altijd aan' staan. De tunnenstand irriteert me als het schemerig is en de dashboardverlichting continu aan/uit gaat.

Toch maar even de dealer bellen.

ougie

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Toink</font><hr />

Ik wel.... ik heb één van de eerste O2's en ook zo'n beetje ALLE serieproblemen die opgetreden zijn tot nu toe.

[/ QUOTE ]
Jongens om toch nog wat positiefs te lezen, het volgende; Ik heb bijna de eerste O2 (okt 04) en ik durf het eigenlijk niet te zeggen, maar,,,,,,,,,neeee, ik zeg het ook niet,,,,,, want dan sta ik morgen ook bij de dealer. /forum/images/graemlins/bye.gif

Frankie

Actief lid
Kom op Ougie, deel het met ons !! /forum/images/graemlins/smile.gif

Zo te horen ben ji gezegend, dus wat kan je overkomen ?? /forum/images/graemlins/smile.gif

ougie

Forumguru
"Gezegend"???? Dat zou ik niet willen zeggen,,,ik ben erg lief voor mijn Skoda. Ik knuffel haar regelmatig en zorg dat ze op tijd een beurt krijgt. /forum/images/graemlins/crazy.gif /forum/images/graemlins/545.gif /forum/images/graemlins/1761.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: ougie</font><hr />

"Gezegend"???? Dat zou ik niet willen zeggen,,,ik ben erg lief voor mijn Skoda. Ik knuffel <font color="red"> haar </font> regelmatig en zorg dat ze op tijd een beurt krijgt. /forum/images/graemlins/crazy.gif /forum/images/graemlins/545.gif /forum/images/graemlins/1761.gif

[/ QUOTE ]

Aangezien jou O2 vrouwelijk is komen er zeker vodden /forum/images/graemlins/wink.gif

Olaf

Lid
Inmiddels een afspraak gemaakt. Kon volgende week maar dan bleef het bij 'kijken'. Dus dan maar gelijk een weekje later anders moet ik later toch terugkomen.

Kan ik ook eens de kwaliteiten van een Fabia (leenauto) ondervinden. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

VEEJAY

Forumguru
/forum/images/graemlins/1884.gif zonet ook een cruisecontrol die het niet meer deed, door eigen schuld want ik zat wat 'vreemd' te rijden en te schakelen. Bij een stoplicht even motor uit en sleutel eruit, daarna starten en hij deed het weer /forum/images/graemlins/489.gif

poekie

Actief lid
Dat vreemd rijden van jou ken ik wel, Veejay /forum/images/graemlins/shocked.gif
Je weet wat er de vorige keer gebeurde ...

Sorry, zo'n mooie voorzet kan ik niet nalaten om in te koppen /forum/images/graemlins/winkie.gif

Bovenaan Onderaan