Haperende parkeersensoren / lampje airbag brandt

Daijiro74

Nieuw lid
Hallo allemaal de parkeersensoren van mijn O2 werken niet correct. Wanneer de temperatuur rond de 17 graden of hoger is doen deze het gewoon. Maar indien het kouder wordt hoor ik één lange pieptoon en verdwijnt het autootje uit het dashboardscherm. Volgens de garage zou een sensor defect zijn. Maar kapot is kapot dus ik veronderstel dat er ergens een los contact is.

- Is dit een bekend probleem? dat makkelijk te verhelpen is ? / is er een how to do handleiding ?

Verder brandt er een airbaglampje in het dashboard, hetgeen volgens de garage, na uitlezen met de computer, aan een los contactje onder de bestuurdersstoel te wijten zou zijn, hetgeen makkelijk zelf te verhelpen zou zijn met solderen? Daarna zou het systeem wel gereset moeten worden.

- Ook een bekend probleem voor de O2 ? Kun je zomaar gaan solderen aan een elec. circuit van het airbagsysteem??

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
 

Rallye

Forumguru
Bij elektronica is kapot niet altijd kapot, maar ook wel eens een verkeerd signaal veroorzakend. De sensor kan dus best stuk zijn. Waar het het airbaglampje betreft: mijn garage heeft hetzelfde gedaan bij de bijrijdersstoel. De oplossing wordt dus vaker zo gedaan.
 

Zwapp

Forumguru
Bij mij is dit ook wel eens voorgekomen, inderdaad even solderen waarna alles weer werkt, dit is overigens door de dealer gedaan en door de vorige eigenaar... is een bekende storing dus.

Parkeersensoren zou ik zo niet weten...
 

Antera

Donateur
solderen kan zeker wel de accu eraf en minimaal een half uur wachten voor het zeker voor het onzekere en vermijd contact van de 2 draden. lange pieptoon betekend storing deze is uit te lezen met vagcom
 

Daijiro74

Nieuw lid
Moet de auto na het solderen gereset worden ? Wat zijn de gevolgen van het loshalen van de accuklemmen ?

Bij elektronica is kapot niet altijd kapot, maar ook wel eens een verkeerd signaal veroorzakend. De sensor kan dus best stuk zijn.

Bij het uitlezen bleek een sensor kapot te zijn. Ik blijf het echter vreemd vinden dat dit euvel temp. gebonden is en twijfel er zodoende aan. Denk dus nog steeds dat het om een "breukje", los contact gaat.
Zijn de sensoren makkelijk te vervangen? Zijn deze in lijn geschakeld ? Iemand een handleiding?
 

Daijiro74

Nieuw lid
Is er nog iemand die me antwoord kan geven op onderstaande vragen?

Moet de auto na het solderen gereset worden ? Wat zijn de gevolgen van het loshalen van de accuklemmen ?

Bij elektronica is kapot niet altijd kapot, maar ook wel eens een verkeerd signaal veroorzakend. De sensor kan dus best stuk zijn.

Bij het uitlezen bleek een sensor kapot te zijn. Ik blijf het echter vreemd vinden dat dit euvel temp. gebonden is en twijfel er zodoende aan. Denk dus nog steeds dat het om een "breukje", los contact gaat.
Zijn de sensoren makkelijk te vervangen? Zijn deze in lijn geschakeld ? Iemand een handleiding?
 
Bovenaan Onderaan