Hard geklik bij schakelen

Arie Bremselaar

Nieuw lid
Ik heb eerder al een topic hierover gezien, maar kan m niet meer vinden, dus ik open er maar eentje.

De versnellingsbak in mijn Citigo, gekocht december 2012, klikt erg hard bij het schakelen.
Omdat ik bij het zoeken op oa het VW Forum verschillende signalen tegenkom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.
De ene roept dat het niks uit maakt en bij de ander zie ik post voorbij komen dat er hele nieuwe versnellingsbakken in gestopt worden. Beetje verwarrend, en omdat de garantieperiode niet oneindig is, even deze post.

thx!

Kinv

Lid
Hoi Arie,

Wat bedoel je precies met ' hard bij het schakelen'. Ik heb op dit moment een zelfde soort geluid bij mijn Fabia II. Het maakt niet uit naar welke versnelling ik schakel, er komt een geluid van onder de auto dat metaal achtig klikkend klinkt. Misschien vreemde omschrijving maar het lijkt alsof er ergens speling zit. Binnenkort 45K beurt maar misschien hebben we een zelfde soort probleem en zijn er forum leden die hier meer vanaf weten.

Joske

Forumguru
ik veronderstel dat het over een handgeschakelde bak gaat? (voor alle onduidelijkheid uit de wereld te helpen ;) )

rudolfi

Forumguru
Heb ht gehad met een Leon 1p 1.9tdi. Bij mij was het een lager van de bak, maar het was wel een heel hard geluid. Km stand was toen 60.000 km

Kinv

Lid
ik veronderstel dat het over een handgeschakelde bak gaat? (voor alle onduidelijkheid uit de wereld te helpen ;) )
Mbt de Fabia, inderdaad handgeschakelde bak. Het is duidelijk hoorbaar als je van de ene naar de andere versnelling doorschakelt. Als of er een soort leemte is in het pakken van de volgende versnelling. Nogmaals ik zit bijna op de 45K dus een kleine beurt en auto zit nog in garantie, maar wat achtergrond info over dit punt is altijd welkom zodat ik ook richting dealer beslagen ten ijs kom (mbt voorbeelden wat het zou kunnen zijn).

lovely305

Forumguru
Ik merkte laatst ook dat mijn Citigo veel geluid maakt tijdens het schakelen.Het was me nooit eerder opgevallen omdat ik de muziek altijd knoepelhard aan heb staan.
Dacht dat het wel normaal zou zijn bij een Citigo, maar dat is dus niet zo??

tikumo

Lid
Die van mij maakt ook wel wat geluid, heb er pas 5500 kilometer op zitten ofzo. Als je echt super soepel schakelt hoor je het niet.

Arie Bremselaar

Nieuw lid
Het is een soort "metaal op metaal" geklik bij het schakelen. Als je zachtjes rijd en het raam open hebt, hoor je pas hoe hard het (soms) klinkt. IK heb ruim 12000km er op zitten en hij heeft t eigenlijk altijd al gedaan. Omdat ik in eerdere post wel eens gelezen heb dat dit niet erg is, heb ik t zo gelaten maar begin me toch een beetje zorgen te maken. Ik ga anders wel langs de dealer als er geen andere mensen zijn die dit al gedaan hebben op dit forum.

Bovenaan Onderaan