Hardere Skoda Fabia RS op komst

MarcoO2

Forumguru
Hoewel de auto op zich niet nieuw is (zie de foto's in dit topic), gaat'ie nu ook echt komen. Helaas wel alleen in Engeland, voorlopig!

Hardere Skoda Fabia RS op komst

Uitgegeven:2 september 2010 09:25
Laatst gewijzigd:2 september 2010 09:25

Van de Skoda Fabia RS kun je veel zeggen, maar hij is wel een beetje aan de tamme kant. Dat betekent dus, dat er ruimte is voor een scherpere versie. Op de tuningshow aan de Oostenrijkse Worthersee toonde Skoda een heftige uitvoering van de nieuwe Fabia RS, die RS+ is gedoopt.

m1azte0acq2f.jpg

Het Engelse Pistonheads weet te melden dat Skoda delen van die auto gaat gebruiken voor een wat hardere versie van de RS. Die moet in de voetsporen treden van de Cup-versie van de Clio RS of de Esseesse-versie van de Punto Abarth. Het slechte nieuws is dat de RS+ voorlopig alleen een project is voor de Engelse markt.
Op de speciale RS komt in elk geval de donker gekleurde grille terug en het onderstuk op de voorbumper. Ook zal hij zich onderscheiden door de diffusor aan de achterzijde.

Sportstoelen

Voorts wordt gesproken over Recaro sportstoelen en de luchthappers in de motorkap gaan het productiestadium zeker niet redden.
Aan de motorisering zal niets wijzigen: dat blijft de 180 pk sterke 1,4-liter TSI met 180 pk. Wel wordt de ophanging van de auto aangepast, wat betere rijkwaliteiten moet opleveren. Bij deze geruchten hoort geen woord over de versnellingsbak, maar stiekem hopen wij dat de DSG-transmissie wordt ingeruild voor een handbak.

bron: nu/ autoweek

corsaar

Senior Member
Dit past volgens mij niet meer in de fabia line, de fabia Rs
wordt dan veel te duur. Dan zou ik toch even naar andere merken
in die prijsklasse gaan kijken.

Hetzer

Forumguru
Dat bergrijp ik, dat hij primair voor de Britse markt is, daar zijn erg RS minded. De huidige Fabia RS is ook niet erg populair op dit moment, en dit komt met name omdat hij er niet als diesel is.
Ik weet niet of deze RS wederom met benzine, de verkopen kan evenaren van de F-1 RS

ik ben benieuwt, hij ziet er wel strak uit!

blfb.jpg
:worshippy: :worshippy:

Bovenaan Onderaan