Heb ik nu zoveel pech met O3 of ....

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Beste,

Ben erg nieuwsgierig naar jullie ervaringen over de octavia 3 ten opzichte octavia 2.

De octavia 3 welke ik bezit is van januari 2013 1.4 tsi hatchback elegance met wat teleurstellend is talloze bezoeken aan de garage een korte opsomming.

1. Slechte wegligging daarom verlaging eibach geplaats
2. Schokbrekers achter vervangen
3. Jankend geluid uit versnellingsbak
4. Stuurhuis lekt behoorlijk werd vandaag geconstateerd
5. Regelunit defect
6. Navigatie systeem (stuurunit)
7. Dunlop niet rond
8. Portieren welke dicht blijven

En alles heeft plaats gevonden binnen 12.000 kilometer ben zeer benieuwd naar jullie ervaring

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Die banden vind ik niet echt op het konto van de O3 komen.
Maar bij jou is toch de stuurunit van de Columbus ook vervangen wegens problemen? Die mis ik in je lijst. Zou ik noteren ipv die navigatie in de war.

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Klopt je hebt helemaal gelijk zijn ze 2 dagen mee aan het programmeren geweest daar men het niet goed kreeg.
Het is gewoon balen mooie complete auto maar ....

rudolfi

Forumguru
Ik had anders mijn conti's ook af bij 8000 km. Dus O3 en hoge slijtage van de banden is volgens mij wel een issue

ertromp

Forumguru
Ik had anders mijn conti's ook af bij 8000 km. Dus O3 en hoge slijtage van de banden is volgens mij wel een issue
Toch het onderstel dan?? Maar 2 rijders op de x-duizend is het dan een issue?
Die klachten over slechte wegligging bij origineel onderstel hoor je veelvuldig.
Verder maar dat is m'n persoonlijke mening heeft @Octaviaapeldoorn echt een "maandagmorgen" auto gekregen.
Velen die ik thuis heb gehad vanwege VCDS coderingen met km standen al tussen 0 en 30k zijn over het algemeen tevreden zeker na de aanpassingen die ik voor ze doe betreffende de stuurrespons bijvoorbeeld.
Wees blij dat die Conti's er na 8000km af kunnen dan kan er tenminste een fatsoenlijke Michelin op :D

rudolfi

Forumguru
Ik denk ook dat het een maandag morgen exemplar is. En dat Octaviaapeldoorn en ik zei de gek allebei een slechte set banden hebben gehad.
En er liggen nu inderdaad Michelins onder, verder persoonlijk ook gelukkig geen problemen met mn O3.

CharlesTucker

Forumguru
Goeiedag, 8000km en dan al aan nieuwe banden toe ?? Ik heb gisteren voor de eerste keer eens de voorste 2 Conti's van de O2C laten vervangen (door Michelins), die andere 2 zijn nog prima. En dat na denk ik zo'n 80.000km (geschat, de hele auto heeft 110.000 gelopen nu, waarvan maar een klein deel op de winterbanden).

Als ik dit alles zo lees is de aanschaf van een O3 nog best wel een risico, ondanks de vele tevreden gebruikers zijn er toch wel veel problemen. Het lijkt er allemaal een beetje op dat de bouwkwaliteit nog niet zo constant is als ie zou moeten zijn. Ik hoop dat dat de komende jaren nog wel verbetert, en dat we hier wat meer positieve berichten te lezen krijgen. Vooralsnog ben ik maar erg zuinig op de O2 :)

Skodatek1

Forumguru
De Conti's waren bij mij al na 19.000 km behoorlijk afgesleten, daarbij ben ik echt geen coureur of zo maar wel een doorrijder :D als deze versleten zijn ga ik ook voor Michelins of Hankook!

Antera

Donateur
Er zijn idd wel wat problemen bij je bekend. een aantal zaken lijken me niet echt normaal al zo snel en kan er wel bij inkomen dat je er niet blij mee bent. Ik denk dat je eerder en maandagmorgen/vrijdagmiddag auto hebt helaas. Hoop dat het wel snel opgelost word want om je auto zo vaak kwijt te zijn daar word je niet vrolijk van

s-line

Forumguru
Bij mij zijn er na 30000 km twee conti's versleten,vind ik niet verkeerd hoor voor een sportband!
Overigens geen octavia.

Bovenaan Onderaan