hebben jullie dat ook?

ericb

Actief lid
Na ruim 3000 km zijn mijn ervaringen bijzonder positief. Weggedrag, motor, uitrusting etc. dikke voldoende.
Er vallen wel een drietal kleine minpuntjes op.
1 Krakende deuren bij ongelijk wegdek bv klinkers, daar schijnt iets aan te doen te zijn door de rubbers in te laten smeren.
2 Achtersproeier geeft flinke straal, zo sterk dat de achterruit niet geraakt wordt. Aan het rubbertje waar de straal uit komt kun je niets verstellen. Iemand een idee?
3 Als de airco aan staat hoor je een blikkerig pulserend geluid. het duurt ongeveer 1 a 2 seconden dan weer 2 seconden stil etc. Het werkt in ieder geval op mijn zenuwen. Zodra je de airco op ecconomy set is het weg.Bij hogere snelheden wordt het geluid door de motor maar vooral het geluid van de banden overstemd.

Voor de krakende deuren is er bij de dealer speciaal rubber-vet waar ze je deurrubbers mee insmeren.
De sproeier achter is ook aftestellen (heb ik ook laten doen )
Van de clima heb ik geen rare bijgeluiden gehoord.
Ga bij je dealer langs voor deze probleempjes.

Logic

Actief lid
Als je de airco op economy zet gaat de airco uit. Hij verwarmt of koelt dan nog wel maar zonder airco.

Wiseguy

Actief lid
Ik heb inderdaad ook de achtersproeier aan laten passen.... na 4 of 5 druppeltjes op de achterruit, werd de rest er netjes overheen gespoten.... Nu komt alles terecht op de ruit... /forum/images/graemlins/grin.gif

Karstieman

Forumguru
Ik heb ook de achterruitsproeier laten afstellen.
Dus dat punt kan de dealer gemakkelijk voor je verhelpen /forum/images/graemlins/smile.gif

Octaviarijder

Actief lid
Vaak kan je de achterruitersproeier zelf beter richten met behulp van een naald. Even in het sproeikopje steken en dan verstellen, heb het regelmatig gedaan en gaat goed.

ericb

Actief lid
Bedankt voor jullie reakties.
Ik ga binnenkort maar eens langs de dealer. 2 van de 3 probleempjes zijn blijkbaar redelijk makkelijk op te lossen.
Dat bijgeluid van de airco moet de dealer maar eens beoordelen.

bert2

Lid
M.b.t het geluid van de airco het volgende. Bij mijn O2,Elegance 1.6FSI leek het alsof er constant een wekkertje tikte achter het bedieningspaneel van kachel/aanjager. Volgens de dealer is dat het regelunit van de airco (ook als die niet aanstaat) dat ervoor zorgt, dat de kleppen voor de luchtuitstroom in de juiste positie staan. Bij mij was het echter zo, dat de unit constant aan het regelen was. Dat is nu middels een software update opgelost en alleen bij wijziging van de instellingen hoor je nu nog iets maar dat schijnt normaal te zijn. Als dat het bij jou ook is, even aan de computer dus.

guitar_billy

Senior Member
bij mijn vorige auto met handmatige airco hoorde ik ook elke paar seconden iets wat leek op een ademende "Darth Vader". bij mijn huidige Octavia I met climatronic is er niets hoorbaar.

in stand economy gebruik je inderdaad geen airco. verwarmen gaat dan met de kachel+ventilator, koelen met de ventilator.

ericb

Actief lid
Het geluid van Darth Vader komt inderdaad in de buurt.
/forum/images/graemlins/cool.gif Heb ik in ieder geval een mooie kreet om het geluid te omschrijven als ik naar de dealer ga.

ericb

Actief lid
Ik ben inmiddels langs de dealer geweest. Het is een pomp o.i.d. van de airco. Hij doet het nog wel maar voor de zekerheid is er een nieuwe pomp besteld. Ik lees hier regelmatig over problemen met de airco, blijkbaar een niet zo sterk onderdeel.

Bovenaan Onderaan