Heeel bedroefd en woedend !!! Help

Beste Mensen,

Deze Skoda Liefhebber is heeeeeel kwaad en verdrietig. Trots en super tevreden ben ik op mijn O2 2.0tdi BE uit maart 2007 en nu verdrietig. Een paar onverlaten heeft voor de deur (!!!) besloten dat mijn pioneer AVIC 1HD-BT een andere bestemming had dan in mijn O2. Ze hebben het slot geprobeerd open te boren(da's niet gelukt)> vervolgens de ruit maar ingeslagen (da's wel gelukt) en het hele dashboard aan de bijrijderskant gesloopt om de navi eruit te krijgen. Icelink en bekabeling incluis. Voor duizenden euro's schade. Het hele dashboardkastje verdwenen, de buizen van de verluchting gesloopt, etc een chaos waarbij zelfs mijn dealer van zei : pfoooei !!! . Verdrietig was ik. Stond bijna te huilen. Normaal staat hij in de garage, maar ik was heel laat thuis en heb hem dus voor een keer voor de deur op straat laten staan. In een wijk waar nooit wat gebeurt.
Eerste reactie van Arval (de lease mij) : nou mijnheer, u heeft dubbel pech want we plaatsen deze navi niet meer terug. Net zoals een heel lijst andere navi's worden deze op bestelling gestolen. Maakt me nog kwader. Was de eerste navi waar ik nog nooit problemenmee heb gehad. Geen bekraste cd's geen vuile laser, geen condensvorming, supersnel, megageluid, ik was er zo blij mee !
M.i. kunnen ze dit niet maken. Is er iemand anders die ervaring heeft met dit soort zaken ???
Is er een minder diefstalgevoelig alternatief dat vergelijkbaar is ???
IS de Nexus dan toch een alternatief ??
Is er een land ter wereld waar anderen wel met hun vuile poten van andermans spullen afblijven ?
Hoor het graag .

jvd

Nieuw lid
:1884: Ongelofelijk maar waar. je zou toch bijna bang worden om een je mooie auto ergens neer te zetten. Ik hoop maar dat de nexus en zijn opvolger Columbus minder populair zijn bij het dieven gilde.:mad:

Maar dan heb je blijkbaar niet de kwaliteit zoals jouw pioneer. frustratie bekend echter wat doe je eraan.:disc:

Steve

Senior Member
Plaatsen ze nog wel iets terug dan ?
Anders zou het niet eerlijk zijn omdat je er wel voor betaald in de lease prijs.

EdK

Forumguru
Het is triest dat dit gebeurt en je zou het terug moeten kunnen doen bij de daders !! Weten ze eindelijk hoe t voelt ( als ze er gevoelig voor zijn ?? )
Tja een plek waar het niet gebeurt zal er helaas niet bestaan !!

Wat ik jammer vind bij die 2 Din's navigatie systemen is het volgende, waarom maakt men deze apparaten niet zo dat het LCD scherm er uit gehaald kan worden zodra je uitstapt ?? Dus net als de frontjes van een autoradio !!??
Of dat ze omklappen de unit in en dat je ze pas met een code ( sleutel ) weer eruit krijgt !?? Er is zoveel mogelijk in dit computertijdperk dus waarom dit ook niet ??

LenK

Forumguru
M.i. kunnen ze dit niet maken. Is er iemand anders die ervaring heeft met dit soort zaken ???
Is er een minder diefstalgevoelig alternatief dat vergelijkbaar is ???
IS de Nexus dan toch een alternatief ??
Is er een land ter wereld waar anderen wel met hun vuile poten van andermans spullen afblijven ?
Hoor het graag .

Hardstikke balen natuurlijk. En weer zo voor de deur net als die gestolen RS.
Maar als je niet thuis bent dan staat je auto ook weleens op straat dus daar hoef je je geen verwijten over te maken.

Dat de lease mij diefstalgevoelige navigatie niet meer wil betalen zou kunnen. Maar dan zal dat financieel dmv een alternatief of aangepaste leaseprijs toch wel geregeld moeten worden.

Maar wat is niet diefstal gevoelig. Die fabrieksradio's zijn die zo veilig dan.
Volgens mij hebben die als enige voordeel dat ze in minder auto's passen.
Als het fysiek past dan gaat er nog steeds geen Opel rijder met een Skoda radio rijden.

Mijn zwager trof zijn Touareg met VW navigatie ook een keer zo aan, dus dat bewijst dat als de graai viingertjes maar lang genoeg zijn ook fabrieksapparatuur verdwijnt.

Fabia

† In Memoriam
Balen, ik kan me goed voorstellen dat je heel kwaad bent. Ze moeten gewoon met hun poten van je spullen afblijven!!!

Ernie01

Nieuw lid
Inderdaad Triest, dat maakt mij weer een stuk bevreesder voor mijn installatie. Het probleem begint bij de bron, mensen die zo nodig ook een mooi stukje navigatie, audio of weet ik het willen hebben en er geen ruk voor willen betalen. Als je zo een systeem voor 500 aangeboden krijgt terwijl hij mij 2100 heeft gekost, dan weet je dat er iets mis mee is.

En dan nog de schade en de ellende die het met zich mee brengt.

Helaas zal de politie het wel weer afdoen als alleen opnemen van de aangifte, heb daar (te) vaak ervaring mee gehad.

Lijkt mij idd dat de leasemij je tarief toch gaat aanpassen. Wat mij trouwens een keer gelukt is om het via de inboedelverzekering te spelen. Weet alleen niet meer of het via mijn baas was of via die van mij. Heb toen wel niet veel maar toch wat terug gekregen. Weet alleen niet of dit met een leassie ook kan.

Sterkte

___JC___

Forumguru
Ik zat net te twijfelen om over te stappen van mijn huidige Skoda Audience naar een mooie dubbel-dins DVD/Navigatie combi met harde schijf voor mp3tjes. Maar als ik dit lees dan begin ik weer te twijfelen moet ik zeggen. De kans dat ze een Skoda Audience dr uit gaan slopen is toch een stuk kleiner.

De dubbel dins spelers van Kenwood draaien zich om als de auto afgesloten wordt volgens mij. Als je die dr hardhandig uit sloopt schiet ie op slot en gaat niet meer open. Had jouw systeem helemaal geen beveiliging?

Echt klote voor je.

Wat betreft Arval, die zijn verplicht een soorgelijk apparaat te leveren. Mits deze in de lease zat natuurlijk. In dit geval is alleen de Kenwood inderdaad een optie. Dit scherm draait weg en verdomd het ook om te werken zonder code. Wel toevallig dat je bij dezelfde leasemaatschappij zit. Ik ken nog wat Arval rijders waarvan de auto is gestolen of iets exclusief is gestolen... Succes met de reparatie dan maar.

Een heel triest bericht,
Maar een lease maatschappij heeft de auto gewoon all risk verzekerd en de verzekering zal gewoon de radio vervangen (er is tenslotte premie voor betaald).
Dat de lease mij sit niet doet kan volgens mij niet en het is ook niet aan de lease mij maar aan de verzekering.
Jij hebt gekozen en betaald voor dit navi systeem.
Dan hadden ze het vantevoren moeten zeggen: meneer het kan maar als hij gestolen wordt krijgt u dezelfde niet meer terug.
Dat kan toch niet.
Als het goed is heb je bij je auto papieren ook een verzekeringsbewijs, bel zelf eens de verzekering op en vraag het bij hen na.

Ook al heb je hem achteraf in je auto laten bouwen dan nog is hij verzekerd.
Laat je niet met een kluitje in het riet sturen en houd voet bij stuk!!

Succes.

joergarms

Senior Member
Tsjonge, het is weereens zover. Das echt het slechtste begin van de week wat je je kan voorstellen.
Weer een stelletje van die graaiers die zelf de centen niet kunnen ophoesten en gewoon op bestelling die dingen eruit slopen.
Daar zou eens wat meer tegen opgetreden moeten worden, stelletje gore dieven.
Ik hoop voor je dat je samen met de dealer in ieder geval alles weer gerepareerd krijgt, en wat de anderen ook al zeggen, ze kunnen het niet maken om een minder systeem terug te plaatsen.
Succes met alles!!!!!!!!!!!!!!!

Wullum

Actief lid
:1884: Ik hoop maar dat de nexus en zijn opvolger Columbus minder populair zijn bij het dieven gilde.:mad:

Helaas, helaas, ook Nexussen (of is het Nexi??) blijken niet veilig voor het proletarisch winkelende deel van de bevolking. Weet ik inmiddels uit ervaring. Mijn Nexus gewoon thuis op de oprit eruit geklauwd, op 3 meter afstand van de straatlantaarnpaal, zie andere posts.
Mogelijk dat de Nexus minder populair wordt als de Columbus in voldoende aantallen kan worden "geoogst".

Leasemij ING deed niet moeilijk voor vervanging, de Nexus was meegeleased, volgende dag kon ik al bij de dealer terecht. Alleen geen Columbus, die is er nog niet los.

Beste Mensen,

Slecht nieuws en goed nieuws,

Ben ondertussen de trotse bezitter van een nieuw dashboardgedeelte en een nieuwe zijruit. Echter het slot dat men heeft trachten open te boren is nog steeds niet vervangen (foutje importeur). En de Pioneer NAvi komt niet meer terug. Ik werk voor een verzekeraar en we hebben het eigen wagenpark natuurlijk in de boeken. Mijn bedrijf heeft de leasemij een "gelijkwaardig aanbod" laten doen. Het wordt nu Kenwood 1 DIN met uitklapscherm. Dit schijnt wel beveiligbaar te zijn ! Frontje en code. Verder slopen ze mijn hele auto uit elkaar voor allerlei bedrading te leggen. Want alle onderdelen die bij de AVIC in een kast zitten (over gemak voor dieven gesproken) krijg ik nu apart in de auto geschroefd ! Regel-unit, MM receiver, tmc unit en BT unit.
Kan evenveel maar is weer wat minder mooi als de pioneer helaas. "goed" nieuws voor de ARVAL lease rijders. Aan mij werd medegedeeld dat door de enorme warme belangstelling van het dievengilde voor 2 din totaal apparaten deze niet meer mogen worden meegeleased! Dat je het maar weet. Ik laat mijn bevindingen over de nieuwe navi snel horen

Octavia_II

Actief lid
Hoi Veffie,

gefeliciteerd met de reparatie en de nieuwe navi, maar 't blijft toch k*t !

Sterkte.

Charlie

Gelukkig heb je schijbaar toch een vergelijkbaar apparaat gekregen,
Wel vreemd dat anderen altijd bepalen wat voor jouw een vergelijkbaar apparaat is.
Hopelijk bevalt hij wel goed en blijf je voorlopig even gespaard door het dievengilde en staan ze niet te wachten totdat je weer een nieuw navi systeem hebt.

Succes en veel plezier met je nieuwe radio.

GRoel

Lid
en de nieuwe columbus is dat een 2-din apparaat, of geldt het niet voor automerkapparatuur....??

Groel

Bovenaan Onderaan