Heeel erg vervelende rammel!

Matra_Murena

Actief lid
Vandaag heeft de Octo weer de hele dag bij de garage gestaan. Er zit een enorm irritante rammel in het dashboard. Links van het stuur in de dash. Men dacht dat het een relais was dat rammelde en deze hebben ze vervange, maar het heeft niet gebaat helaas. Het vreemde is dat de rammel niet rammelt bij het optrekken of lage-toeren rijden. Ook op lage snelheden is er niets mis, zelfs niet op een kinderkopjes-weg. Maar gewoon op de snelweg bij 100 in zijn 6 rammelt het als een idioot. Echt heel apart. Hopelijk is het euvel te vinden want ik wordt er wel gestoord van!

Matra_Murena

Actief lid
Nee daar is het veeel te erg voor. Het punt waarop het begint is ook steeds anders. De ene keer met 70 k/h begint het al, da andere keer pas bij 100. Als ik 150+ ga rijden is het weer weg.... Echt heel aparet en dus heel lastig te vinden..

ougie

Forumguru
Waarschijnlijk een overbodige opmerking, daar zit bij mij een klein kastje. Ik bewaar daar muntgeld voor parkeermeters. Jij hebt daar natuurlijk als eerste gekeken.

KMA

Lid
Ik bedoel geen windruis of zo maar iets wat los zit aan de onderkant, buitenkant,motorcompartiment waar de luchtstroom bijkan. Bij bepaalde windsnelheden worden de luchtkrachten dan zo groot dat het onderdeel kan gaan trillen en klapperen. Bij groter grotere krachten stopt dan onderdeel met klapperen omdat het dan gewoon ergens tegenaan word gedrukt. Bij geen belasting (stilstand) gaat het onderdeel weer terug in zijn normale stand zodat je niets ziet behalve dan wat slijtage.

Matra_Murena

Actief lid
Het kastje was inderdaad het eerste waar ik heb gekeken. Het is heel lastig zoeken in ieder geval, misschien toch maar eens kijken onder de motorkap of er iets te zien is.... De garage wordt ook al gek van mij, ben nu een veel geziene gast daar /forum/images/graemlins/frown.gif

Karstieman

Forumguru
Laat iemand van de garage gewoon eens even meerijden !
Dan is het in ieder geval duidelijk dat je geen zeikert bent en dat er echt iets aan de hand is !

Matra_Murena

Actief lid
Er heeft al iemand meegereden, en die stond (zat) echt met zijn oren te wapperen van het irritante gerammel. Zoals ik al zei is het niet op hobbelige wegen een probleem (waarschijnlijk rij ik dan nog niet hard genoeg) maar gewoon met 100/120 op de snelweg is het gewoon luid aanwezig. Het lijkt wel minder te zijn als het erg koud is, misschien toch een onderdeeltje wat door wind ergens tegenaan rammelt.... Als ik weet wat het is zal ik het wel even doorgeven, dan kunnen jullie checken of het bij jullie nog goed vast zit /forum/images/graemlins/wink.gif

Binnenkrot twee collega's met een nieuwe O2, heb geloof ik voor een revolutie gezorgd op het werk /forum/images/graemlins/laugh.gif

Of een wiel (achter, want anders voel je het wel in het stuur) met een hoogteslag wat vibraties doorgeeft aan de carosserie?

Matra_Murena

Actief lid
Opgelost /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Het bleek een los deel in de linker wielkast te zijn die vervelend rammelde.. Hulde voor de behulpzaamheid van de medewerkers van Broermann Roosendaal /forum/images/graemlins/rockon.gif

Bovenaan Onderaan