Heeft iemand ervaring met de 2.0 CR TDI 110PK 4x4?

the joker

Nieuw lid
Heeft iemand ervaring met de 2.0 CR TDI 110PK 4x4?
Zo ja...
- Wat is het verbruik bij 120/130
- Is 110PK voldoende?
- Is hij stil genoeg?

Wimus

Actief lid
Ik heb een 110 PK, maar geen 4x4.
voor mij is de 110 PK voldoende, geen racemonster naturlijk, maar goed mee te rijden en maakt ook niet veel lawaai.

veld94

Lid
Rij-eigenschappen Yeti TDI

PICT3014.jpg Ik rij nu bijna 3 maanden met de Yeti TDI 140 pk 4x4 en DSG , en ben zeer tevreden over de rij-eigenschappen; voldoende trekvermogen ook bij zwaardere aanhangers zoals schaftketen, minigraver en diverse bouwmaterialen op tandemasser (max trekvermogen Yeti 2000 kg) , rustig motorgeluid, ligt vast op de weg. Alleen het brandsofverbruik is wat aan de hoge kant. Ik rij ongeveer 25% van alle km met aanhanger, en kom dan elke keer weer op een verbruik van 1 op 13 tot 1 op 14. Tot op heden bijna 7000 km op de klok. Ik gebruik zo veel mogelijk de cruse control, zelfs binnen de bebouwde kom. Topsnelheid kan ik je niets over vertellen, want ik rij (haast) nooit harder dan max 10 km boven de daar toegestane snelheidsbeperking.

the joker

Nieuw lid
Bekijk bijlage 14795 Ik rij nu bijna 3 maanden met de Yeti TDI 140 pk 4x4 en DSG , en ben zeer tevreden over de rij-eigenschappen; voldoende trekvermogen ook bij zwaardere aanhangers zoals schaftketen, minigraver en diverse bouwmaterialen op tandemasser (max trekvermogen Yeti 2000 kg) , rustig motorgeluid, ligt vast op de weg. Alleen het brandsofverbruik is wat aan de hoge kant. Ik rij ongeveer 25% van alle km met aanhanger, en kom dan elke keer weer op een verbruik van 1 op 13 tot 1 op 14. Tot op heden bijna 7000 km op de klok. Ik gebruik zo veel mogelijk de cruse control, zelfs binnen de bebouwde kom. Topsnelheid kan ik je niets over vertellen, want ik rij (haast) nooit harder dan max 10 km boven de daar toegestane snelheidsbeperking.

Dan valt het verbruik wel mee jij met een automaat 1 op 13/14.
En aanhanger.

Wimus

Actief lid
de rolgeluiden hebben ook veel met de banden te doen.
Bij mij liggen er Dunlops op, en die vallen reuze mee

fons10

Lid
Ik heb sinds 5 weken een Yeti 2.0 ltr 110pk 4x4 6 versnellingen.
We zijn er mee naar zuid Frankrijk gereden met een caravan van 1000kg.
Op de peage in Frankrijk 115km/uur vast zetten op cruise control in de 6e versnelling totaal geen problemen, moeiteloos.
In de bergen 7 a 8 % met caravan blijft hij gewoon door trekken en doorschakelen naar de 4e versnelling 2000 toeren.
Inmiddels staat er 4000km op de teller waarvan 2500 met caravan en geeft een gemiddeld verbruik van 1:12.2.

Bovenaan Onderaan