Heeft mijn Octavia een getande riem of ketting?

Had hem ook al gepost in een lopend draadje. Alleen was dat in het O2 forum..

Bij deze, ik zie het voor mijn (toekomstige) Octavia niet duidelijk staan.

Het is een O3, 1.4 TSI, 140 Pk motor. Auto is geleverd in januari 2014. Produktie zal eind 2013 zijn geweest..
Motorcode is ACCHPAX0

Dat zou dan de CHP motor moeten zijn, die heeft volgens mij een getande riem (toch?)

De dealer gebeld, die zegt pertinent een ketting :nailbiting:

Wie o wie heeft het verlossende woord?

thanks!

:dankje:

Interval kan ik niet vinden.. Is dat standaard verhaal, binnen 5 jaar en/of 160.000km. Weet je dat toevallig ook?

ertromp

Forumguru
Je 1.4TSI MQB heeft 100% een riem voor de nokkenasaandrijving.
Verversing van die riem ............................. volgens VAG gaat die riem een auto levenlang mee
Maar of dat wijsheid is :pieker:

Thanks beiden!

:cheer:

Levenslang.. jaja.. zeggen ze van de ketting ook, maar dat blijkt in praktijk toch ook ietsje anders te zijn. Ik denk zelf ook aan 170-180.000 of 6 a 7 jaar.

MaRco2

Forumguru
Het is nog wel wat vaag, maar ik heb een vervangingsinterval van deze kevlar riem van 210.000 km in mijn hoofd zitten (met qua tijd na 10 jaar vervangen bij zware omstandigheden).

Maar nog niemand heeft het EXACT durven noemen of weten het niet exact. Normaliter zou de mijne al richting de 300.000 km zitten na deze 4,5 jaar (rij er nu al ruim een jaar langer in dan ik voorheen zou doen, maar niet zoveel betaalde kms meer, die maak ik met een 4WD grijs kenteken sinds 2015), maar zit nog niet eens aan de 127.000 km, dus in principe (het is zo'n verschrikkelijk fijne auto, zeker met die mods) ga ik voor de 10 jaar.:)

Wie had dat ooit gedacht?

hpag

Lid
Ik ben bezig met de aanschaf van een zelfde Octavia 3 , 2014 140 pk TSI. De dealer heeft uitgezocht obv chassisnummer en idd een getande riem. Hij vertelde mij ook dat deze bij 210.000 km moet worden vervangen.

Klopt een riem, dank allen voor de reacties!

Ook goed om te weten dat de riem bij +/- 210.000 Km vervangen moet worden!
Dank aan @hpag

Bovenaan Onderaan