Hej Hej

Thijs4motion

Forumguru
Dag iedereen,

De naam is Thijs en ik groet jullie uit het mooie Dalarna, Zweden
Wij zijn recentelijk als gezin naar Zweden geemigreerd om daar een nieuwe toekomst op de bouwen.
Ons huidige vervoersmiddel is een Touran 1.9TDI maar het dingetje in Zweden is,
dat er vrij weinig om de hoek is.
Dus vrouwlief moest ook een auto hebben, vanwege vertrouwdheid wel in de VAG hoek gaan zoeken.
De vrouw had als eis veiligheid ivm de 2 kids want hier kan nog wel eens wat sneeuwvallen in de winter
mijn eis was dat het een DSG moest zijn.
na wat zoeken uitgekomen op onderstaande auto

Skoda Superb Combi
2.0TDI 140 PK DSG 4Motion
KM stand 164.xxx
Bouwjaar 2013
met wat leuke opties, waaronder standkachel met afstandbediening Bi-Xenon
setje dubbdäck banden met LMW (banden met metalen spikes erin)
de rest ga ik ontdekken als ik hem heb

wat wel opvalt hier is dat alle noodzakelijk dingen gebeuren voordat de auto in de showroom komt
- nieuwe distributie
- nieuwe keuring
- onderhoud

Ik heb het forum al doorgespit om te kijken waar ik op moet letten.
Helaas heb ik de auto nog niet in bezit (kan helaas wel even duren door al het papierwerk) anders had ik er wel enkele foto's bij gezet

JeSko

Forumguru
Welkom Thijs,

Schitterend land Zweden, en veel plezier van het beste wat Skoda te bieden heeft, fantastische auto's! :)

Grts, Jesko

MaxN

Donateur
Welkom
En ik denk een mooie auto om in Zweden de winter mee door te komen, natuurlijk ook in de zomer!

Thijs4motion

Forumguru
De Superb beschikt over Bi-Xenon, eerst maar eens kijken hoe dat bevalt.
De Touran heb ik deze wel op gebouwd (een LED-Bar) maar deze heeft halogeen, kan wel zeggen dat het behoorlijk scheelt.
buiten de bebouwde kom staan hier bijna geen lantaarnpalen, en voor al het wild is het ook wel handig.

Heb al wel zitten kijken voor een LED-Bar, maar ik vind 2 of 3 losse lampen (LED uiteraard) ook wel ruig staan.
en hangt er van af wat de vrouw er van vindt uiteraard.
een voordeel hier is dat bij de div verlichting ook reikwijdte staan en hoe breed ze schijnen

JeSko

Forumguru
Bi Xenon geeft bakken licht hoor, bovendien heeft je Superb AFS, deze past de lichtbundel aan aan de bochten en snelheid, je kan ook altijd nog als bij licht grootlicht voeren, heb je tegenligger zet je het even af, en weer op, doe ik ook vaak in de winter.

Thijs4motion

Forumguru
Er zijn inderdaad nog wat dingen wat ik uit moet vogelen,
ben nu alvast de handleiding door aan het spitten, de nederlands, de auto staat uiteraard in het zweeds ingesteld:)
ben ook aan het kijken of het nu een PD of een CR is,
ik wacht op een foto van de fabriekssticker

Bovenaan Onderaan