Helaas...geen Xenon op de Fabia2

Zou jij de optie willen hebben om Xenon op de Fabia2 te bestellen?

• Totaal aantal stemmers
    26
  • Opiniepeiling gesloten .

Tallguy

Forumguru
Ter info voor jullie allen:

Geachte heer Kensei,

Hartelijk dank voor uw bezoek aan onze website. Wij hebben uw vraag ontvangen en bij navraag berichten wij u dat er geen xenonverlichting beschikbaar is of wordt voor de nieuwe Skoda Fabia.

In het vertrouwen u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd, verblijven wij,

Met vriendelijke groet,
PON MOBIEL

Dit is uiteraard erg jammer. We zitten er nl aan te denken om onze huidige Fabia1, die in 2008 3 jaar wordt, in te ruilen voor een Fabia2, maar omdat mijn vriendin niet zo'n nachtkijkster is, wil ze dolgraag (net als nu omdat ik dat achteraf heb ingebouwd) Xenon.
Dat is dus zoals het er nu naar uitziet niet te leveren en zal ook niet komen.

Ik heb PON het volgende daarop laten weten:

Geachte heer xxxxx,

Dit is zeer spijtig om te horen, vooral omdat steeds meer en meer merken Xenon op hun modellen biedt. We hebben nu 2 Skoda's (1x Octavia en 1x Fabia1), maar als de Fabia2 niet met Xenon uitgerust kan worden (ook niet later via een officiele set compleet met niveauregeling, etc.) zal de huidige Fabia1 helaas niet worden vervangen door een Fabia2, terwijl we dit eigenlijk toch wel erg graag zouden willen.

Is er ook vanuit het Skoda hoofdkwartier in...Duitsland/Tsjechië niets bekend? Skoda snijdt zich dan nl toch, naar mijn mening, aardig in de vingers hiermee.

m.vr.gr

Kensei

Daarom bij deze een enquete: Zou jij de optie willen hebben om Xenon te nemen op de Fabia2? Het gaat er dus niet om OF je het neemt, maar dat je dus de KEUZE hebt om het erop te laten zetten

sitechris

Donateur
wat ik erg opvallend vindt in de compactklasse

Fiat Punto
Opel Corsa
VW Polo
Peugeot 207
Skoda Fabia
Toyota Yaris
Mitsu Colt

Op al deze auto's is geen xenon leverbaar. Vreemd, want op het vorige model Fabia, Polo (GTI) en Corsa is xenon wel leverbaar geweest.

Tallguy

Forumguru
Niet helemaal waar van de Fabia1. Dat was ook een after-market set, maar...die voldeed niet aan de normen zoals ze tegenwoordig gesteld worden (niveauregeling, sproeiers).

En á fabriek Xenon, zoals op de Octavia en Superb is er dus niet. Niet voor de Fabia en ook niet voor de Roomster (zelfde neus, dus zou uitwisselbaar zijn)

Tallguy

Forumguru
idd, bij Xenon kunnen de buren van het blok nu 's avonds een krantje lezen :)

Ik hoop dat genoeg mensen nu laten weten dat ze Xenon willen...misschien dat het helpt PON/Skoda te overtuigen??

LenK

Forumguru
Bij "goedkopere" auto's is Xenon in verhouding natuurlijk wel een flinke kostenpost.
Daarom is de vraag er naar marginaal.
Het is dan jammer als je het wil hebben, zeker omdat het in een nieuwe auto niet meer achteraf ingebouwd mag worden tenzij je aan de richtlijnen voldoet.
Maar wat niet is kan nog komen. Gloeilampen worden toch in de ban gedaan. Waarom in auto's ook niet en dus alleen maar led en gasontladingslampen?

Exciter

Administrator
Jammer, bij Xenon lijkt zelf hallogeen een een paar schamele kaarsjes....

Nou, ik heb de Philips Night Guide lampen, geen Xenon dus, en toch, wat een licht jongens. Kost wat, maar je hebt ook wat. Ik heb ze in de bossen van Tsjechie uitgebreid getest en kan maar een ding zeggen. TOP!
Voor een gewone halogeen lamp is dit echt goed.

En dan heb je ook nog de X-treme Power racing performance, deze zouden nog beter moeten zijn. Tja, ook zonder Xenon is een hoop te doen, en het kost nog minder ook...

ad5000

Actief lid
Niet helemaal waar van de Fabia1. Dat was ook een after-market set, maar...die voldeed niet aan de normen zoals ze tegenwoordig gesteld worden (niveauregeling, sproeiers).

En á fabriek Xenon, zoals op de Octavia en Superb is er dus niet. Niet voor de Fabia en ook niet voor de Roomster (zelfde neus, dus zou uitwisselbaar zijn)

Dat klopt niet... de Fabia 1 is zeker af fabriek met xenon met de koplampsproeiers te leveren voor slechts 800 euro! Bij S-point stond er laatst nog eentje een ook de Edition 100 had standaard xenon.

Tallguy

Forumguru
"...wat niet is kan nog komen..." Dat kan we zijn, maar als je het wilt zal je toch je auto er alvast op moeten kopen, dus wel de koplampsproeiers kopen. Als je dan later erachter komt dat het alsnog niet gaat komen zit je met een uitgave die eigenlijk niet nodig was.

De strekking van de reactie van PON was ook "...beschikbaar is of wordt.."

Jpoers

Lid
Die projectielampen op de fabia 2, zijn ten eerste erg mooi!
Ten tweede geven ze in het donker aardig wat licht, meer als nu in mijn huidige fabje!

Tallguy

Forumguru
I stand corrected: Op de Fabia1 was Xenon te koop voor de lieve som van € 835,-- (Elegance). Op de Ambiante € 1020,--

Hoe dan ook...op de Fabia2 zou het ook moeten zitten

Fabia

† In Memoriam
Nou, ik heb de Philips Night Guide lampen, geen Xenon dus, en toch, wat een licht jongens. Kost wat, maar je hebt ook wat. Ik heb ze in de bossen van Tsjechie uitgebreid getest en kan maar een ding zeggen. TOP!
Voor een gewone halogeen lamp is dit echt goed.

Die heb ik ook op mijn Fabje zitten en bevallen mij erg goed. Ze geven echt heel veel licht.

Mark

Banned
Even afwijken op dit topic, op de Fabia II en Roomster (zelfde dashboard) zit ook geen waarschuwingslampje meer in het instrumentaria als er een lampje defect is.
Zelfs met Maxi-dot is dit niet aanwezig.

Vdub

Actief lid
Ik heb vandaag in de nieuwe Fabia II van mn Pa, die net een paar dagen in bezit is, een aftermarket setje Xenon ingebouwd.. het mooie van die orginele Bi-Halogeen units is dat je dus automatisch Bi-Xenon hebt nu..

Ben benieuwd wat mn pa van het licht vind...

nomad

Senior Member
Ik heb vandaag in de nieuwe Fabia II van mn Pa, die net een paar dagen in bezit is, een aftermarket setje Xenon ingebouwd.. het mooie van die orginele Bi-Halogeen units is dat je dus automatisch Bi-Xenon hebt nu..

Ben benieuwd wat mn pa van het licht vind...

En de KLPD als ze je toevallig aan de kant zetten en ontdekken dat er geen sproei-installatie en automatische hoogteregeling in/op zit, wat wettelijk verplicht is voor auto's die na 1-1-2006 op kenteken zijn gezet.

Bovenaan Onderaan