HELLUPP!! climat control

koreaan

Forumguru
hallo,

Ik heb de oude climat control unit vervangen door een o2 fl unit.

Het werkt allemaal, echter start de airco niet automatisch bij het starten. Ik Moet elke keer weer op de airco drukken.

Is dit te programmeren, een gozer die ik ken geen problemen bij de upgrade.

Alvast dank!

Groeten, bas

IMG_8487.JPG

Spierings

Forumguru
Heb je hem al aan de tester gehad?

Mogelijk is de codering niet goed..
Ook moet er een basisafstelling gedaan worden omdat de uiterste stand van de stelmotoren nu onbekend is....

koreaan

Forumguru
Heb je hem al aan de tester gehad?

Mogelijk is de codering niet goed..
Ook moet er een basisafstelling gedaan worden omdat de uiterste stand van de stelmotoren nu onbekend is....
Hallo,

Nee ik heb hem nog niet aan een tester gehad. Degene die de upgrade had gedaan had er geen last van.

ertromp

Forumguru
Ebay of een autodemontage bedrijf zoals Klein Gunnewiek of plaats je vraag op de onderdelenlijn.nl
Vraag naar een Gateway met typenr. 1K0 907 530 AD
Kan wellicht nog 2 versies lager zijn maar dat is afhankelijk van waar de FL in 2009 mee begonnen is

koreaan

Forumguru
Ebay of een autodemontage bedrijf zoals Klein Gunnewiek of plaats je vraag op de onderdelenlijn.nl
Vraag naar een Gateway met typenr. 1K0 907 530 AD
Thanks again is dit alleen puur voor de airco?
Zou nog een wens om de parkeersensoren zichtbaar te krijgen in de navi of dat compleet wat anders.

De airco is nu wel zichtbaar in de navigatie (temperatuur en stoelverwarming)

ertromp

Forumguru
Thanks again is dit alleen puur voor de airco?
Zou nog een wens om de parkeersensoren zichtbaar te krijgen in de navi of dat compleet wat anders.
Nee dit is voor de communicatie tussen de diverse onderdelen.
Voor de parkeersensoren moet je weer een aparte module hebben 1Z0 919 475 die weer in het totale systeem wordt opgenomen

Antera

Donateur
ff vraagje blaast hij wel koude lucht? Dit is ook iets wat ik vaker ben tegen gekomen bij de Golf 5/6 bij vervangen van de deze unit. Dit was uiteindelijk de oplossing:

1. Contact aan en druk tegelijk op de AC knop en de 3de knop bovenaan vanaf links gezien totdat het knipperen stopt ( dan pas de knoppen los laten). De kleppen leren zichzelf dan opnieuw in.
2. Nu druk je op de AC knop en de Achterruitverwarming knop tegelijk en dan springt als het goed is het AC lampje aan.

Ik zeg niet dat het de oplossing is maar dit is wat ik ervaren heb. Anders word het idd wat Erik zegt

Laatst bewerkt:

koreaan

Forumguru
ff vraagje blaast hij wel koude lucht? Dit is ook iets wat ik vaker ben tegen gekomen bij de Golf 5/6 bij vervangen van de deze unit. Dit was uiteindelijk de oplossing:

1. Contact aan en druk tegelijk op de AC knop en de 3de knop bovenaan vanaf links gezien totdat het knipperen stopt. De kleppen leren zichzelf dan opnieuw in.
2. Nu druk je op de AC knop en de Achterruitverwarming knop tegelijk en dan springt als het goed is het AC lampje aan.

Ik zeg niet dat het de oplossing is maar dit is wat ik ervaren heb. Anders word het idd wat Erik zegt

Geprobeerd helaas de unit blijft op off staan

hemi24

Forumguru
Vraag die bij mij opkomt is: Waarom zou je überhaupt willen overstappen van een unit dit je per halve graad kunt instellen naar een unit die alleen maar hele graden kent..?

De Golf 6 is indertijd op de tekenkamer gegaan als een budget-versie van de Golf 5, aangezien de laatste op vele punten (productietechnisch) te duur was.
Zo heb ik de airco-unit van de FL ook altijd ervaren; de unit van de preFL versie regelde mijn insziens veel verfijnder...

Bovenaan Onderaan