Help help

Status
Niet open voor verdere reacties.

katjang

Nieuw lid
Een vraagje,wij hebben een probleem met onze fabia combi namelijk als het gevroren heeft start de auto wel gewoon maar als je dan weg rijd gaan de lampen dimmen de accu lamp gaat knipperen en de aanjager gaat van hard naar zacht en andersom erg vreemd doet hij dan.
In de garage vinden ze het probleem niet zeggen ze,wie heeft dit probleem ook gehad of weet er iets meer van.
Alvast bedankt.

Een vraagje,wij hebben een probleem met onze fabia combi namelijk als het gevroren heeft start de auto wel gewoon maar als je dan weg rijd gaan de lampen dimmen de accu lamp gaat knipperen en de aanjager gaat van hard naar zacht en andersom erg vreemd doet hij dan.
In de garage vinden ze het probleem niet zeggen ze,wie heeft dit probleem ook gehad of weet er iets meer van.
Alvast bedankt.

Mijn eerste reactie: dynamo probleem. Vreemd alleen bij vorst... Genoeg anti-vries in je koelvloeistof? Door bevroren koelvloeistof loopt waterpomp niet waardoor v-snaar wordt tegengehouden en wordt dynamo niet aangedreven.

Red Devil

Actief lid
bij mij heb ik dat ook en dan zie ik de toerenteller ook wat schommelen, maar dat is echt de eerste 3 seconden ongeveer, daarna loopt die perfect

Gieliovd

Forumguru
Het klinkt misschien een beetje dom en voor de hand liggend, maar geef je wel voldoende gas?

Als ik een beetje te zuinig ben met het gas, en die Fabia's hebben een nogal trage gasreactie, dan wil de motor ook nog wel eens neigen te stikken en dan gaan je lampen dimmen, je fan trager lopen, toerenteller duikt...

Als de motor goed koud is (zeg 0 graden) dan is het allemaal wat krapper daar binnen en heeft de motor even wat meer aansporing nodig in het begin.

Voordat je aan je waterpomp etc. gaat denken, dan was er wel een ander probleem geweest.

Jochus

Actief lid
Mijn eerste reactie: dynamo probleem. Vreemd alleen bij vorst... Genoeg anti-vries in je koelvloeistof? Door bevroren koelvloeistof loopt waterpomp niet waardoor v-snaar wordt tegengehouden en wordt dynamo niet aangedreven.

Overlaatst had ik probleem met waterpomp en v-riem. Toen viel me het "dimmen" van de lichten op, nouja niet echt dimmen, maar net alsof ze soms stroomstoten te kort kregen (bij stilstand).

En nou is de v-riem vervangen, maar daar heb ik wel nog niet op gelet. Het enige waar ik echt op gelet heb is: die lawaaierige 'muis' is van onder de motorkap gevlucht.

Is er bij jou een geluid waar je eerder geen last van had? Misschien met de motorkap open 'ns luisteren?

Erik_NL

Forumguru
probleem of geen probeem, that's the question

Het klinkt misschien een beetje dom en voor de hand liggend, maar geef je wel voldoende gas?
Als ik een beetje te zuinig ben met het gas, en die Fabia's hebben een nogal trage gasreactie, dan wil de motor ook nog wel eens neigen te stikken en dan gaan je lampen dimmen, je fan trager lopen, toerenteller duikt...
voor wat het waard is:
bij vorst moet onze Fabia ook lichtjes op het gas gehouden worden voordat-ie soepel reageert, dat duurt nog geen halve minuut

Jochus

Actief lid
Blijkbaar hebben we met z'n drieën geantwoord op een post van 4 januari van iemand die hier niet meer langskomt :grin:

Sandor

Lid
ik heb het ook maar even gelezen, dan hebben jullie niet voor niks geantwoord, ik heb er weer wat van geleerd :-)

Gieliovd

Forumguru
Och ik heb vond het topic onder de berg en dacht laat ik wat antwoorden, misschien komt die member nog of heeft iemand anders er profijt van.

Tallguy

Forumguru
Weet je....BANG!!! Dat was de het topic dat dicht ging ;)

Iemand die maar 1x een vraag stelt en niet meer komt is het nu even niet waard een topic open te houden.

Wel bedankt jullie trouwens! (as always) :xyxthumbs:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan