Help, mijn auto heeft onderhoud nodig!

ronald_j

Actief lid
Hallo allemaal,

Bij deze een handvol vragen:

1. mijn dakraam zit vast.
Hij gaat wel open in de kantelstand, maar meteen weer dicht. In de schuifstand zit hij helemaal vast. Als ik het raam bedien zie ik het dak bewegen en hoor ik de motor kreunen, maar er komt geen beweging in het raam.
Heeft iemand dit weleens bij de hand gehad? Wat kun je doen om het weer vrij te krijgen?

2. Er zit een heel irritant blaadje in mijn aanjager flup-flup-flup te doen.
Ik heb al eens het filter eruit gehad en de aanjager op voluit gezet, maar hij komt er niet uit. Ik vrees dat ik weer de hele aanjager uit elkaar moet halen. Enig idee hoe je zoiets kunt voorkomen? Kun je nog ergens een extra roostertje toevoegen dat die &*^%blaadjes niet steeds meekomen?

3. Ik zou graag het kabeltje van de microfoon van de carkit achter de raamstijl stoppen, maar ik zie niet hoe hij loskomt. Zitten er nog ergens schroeven verstopt? Of zit hij alleen maar achter het rubber geklemd?

4. Als ik mijn ramen opendoe en daarna weer dicht, dan worden ze behoorlijk vuil.
Kun je die geleiderrubbers goed wassen, of kan ik ze beter vervangen. Is dat een beetje betaalbaar?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.

Groet,

Ronald

Djinn_4fun

Actief lid
3. A stijl zit geklikt, let op dat je de klikjes niet achter de stijl laat vallen. :laugh:

4. schoonmaken zou ik eerst proberen

Ronnie

Forumguru
Schuif-kanteldak omhoog, dan de zekering eruit, nu kun je rechts en links onder de zijkant van het open dak middels een paar schuifjes het dak eruit halen. Nu de 2 rails waar het dak in loopt goed smeren met een spuitvet o.i.d, zekering er weer in en de zaak weer gangbaar maken.
De kachelfan kun je bereiken door het dashkastje eruit te schroeven, daarna kun je de kachelmotor middels 5 schroeven naar onderen verwijderen en schoonmaken.
De tekening staat in het Fabia1 forum.

ronald_j

Actief lid
Gelukkig heeft punt 1 zichzelf al opgelost. Vandaag deed hij het weer. Blijkbaar was hij bevroren. Ik had dat niet verwacht aangezien er verder helemaal geen ijs op de auto zat, en de temperatuur boven 0 was. Maar het probleem is als sneeuw (ijs) voor de zon verdwenen.
Waarschijnlijk heeft het raam wat gelekt in de carwash eergisteren.

De kachelfan kun je bereiken door het dashkastje eruit te schroeven, daarna kun je de kachelmotor middels 5 schroeven naar onderen verwijderen en schoonmaken.
De tekening staat in het Fabia1 forum.

Ik heb wel belang bij die tekening, maar kan hem niet vinden helaas.
Heb al gezocht maar die continu veranderende lay-out van het forum is erg verwarrend. Waarom??

Zou je een link kunnen geven waar ik die tekening vinden kan?
Bvd

ronald_j

Actief lid
Schuif-kanteldak omhoog, dan de zekering eruit, nu kun je rechts en links onder de zijkant van het open dak middels een paar schuifjes het dak eruit halen. Nu de 2 rails waar het dak in loopt goed smeren met een spuitvet o.i.d, zekering er weer in en de zaak weer gangbaar maken.

Zijn dat die rails die je gewoon kunt zien als hij open is? Ik zou denken dat ik nu hij weer werkt er ook bij zou moeten kunnen als hij opengeschoven is. Klopt dat?

Ja, hoe ik erbij kom wist ik wel. Ik was hem al eens tegengekomen toen ik de kabel voor de versterker aan het doortrekken was. Ik ben alleen op zoek naar een manier om de blaadjes buiten te houden, zodat ik niet 4 keer per jaar de boel moet openmaken.
Waar zuigt hij eigenlijk aan? Kan ik daar niet iets van een roostertje voor klussen?

Ronnie

Forumguru
De luchtinlaat zit onder de voorruit in de waterbak,(parafan), rechtsvoor.(bijrijderskant). Ik zal de handleiding voor de uitbouw ook even in het downloadcentrum zetten.

Bovenaan Onderaan