HELP, rechter achterdeur wil niet meer open...

We hebben de fabia Combo nu een dikke 1.5maand. Vanaf dag 1 heeft de cv wbt de rechter achterdeur al niet lekker gewerkt. Toch on je hem wel van binnenuit opene door aan de deurhendel te trekken, dan trok je hem uit het slot en kon je hem vanaf buiten openen. Maar sinds het weekend wil de deur ook niet meer met de hendel van binnen open.

Vanavond heb ik van binnenuit het deurpaneel eraf gehaald en daarachter zit een metalen plaat waar het raammechanisme aan vast zit. Dit zit gepopt dus is niet even te demonteren. Als ik de plaat los schroef heb ik het gevoel dat ik hem er met raam en al kan uitpakken....echter zit de deur dicht en kan ik dus niet zakken....

Alles lijkt te hangen op een CV-motortje dat blijft hangen...wie o wie weet raad

Cordoba

Forumguru
Remon, misschien ook ff checken of ie niet op kinderslot staat, en of er misschien kabel/haak is losgeschoten, waardoor ie niet op deurhendels (binnen&buiten) reageert.

Anders misschien even met Vagcom (laten) checken of misschien microswitch in dat portierslot kuren heeft.

Stangenstelsel leek er goed en degelijk uit te zien. Kinderslot is ook nog een optie idd. Als ik de deur eerst maar open krijg dan gaat die Microswitch ook weg voor controle.

Zo weer even een update. Gisterenavond even contact opgenomen met bovenstaande site om te kijken hoe en wat.

Ik kon er gelijk terecht want er was een afspraak uitgevallen, eerstvolgende daarna zou over een week of 3 zijn en dan zijn we al weg op vakantie. Dus hup de auto in.

Daar aangekomen concludeerde de man al snel dat de motor van de rechterachterdeur kapot was, de deur had hij met veel mazzel snel op en de motor was binnen een half uur vervangen en werkte alles weer naar behoren. De microswitch gaat volgens hem niet vaak kapot in deze modellen.

Waarom ik dan veel later weg ging, de man had ook een luchtpomper in de garage...sja dat schept gelijk een band.

En uiteindelijk dik tevreden met de radio hard en de ramen open naar huis gereden op een heerlijke zomeravond.

Joske

Forumguru
Over welke "motor" in de achterdeur hebben we het dan? En de microswitch was dus ook kapot? Voor de deurvergrendeling aan te sturen?

Blij dat het opgelost is btw ;)

Het slot is volgens mij een complete unit maar hij zei meteen al dat de motor kapot was van het slot.

Blij dat hij gemaakt is. Kan ik weer wat van het lijstje schrappen.

Cordoba

Forumguru
Mooi dat het is opgelost, ik had niet direct aan Frank gedacht, vooral ook omdat niet zeker was, wat de oorzaak was.

'stangenstelsel' op zich is eigenlijk nooit een probleem, wat wel eens gebeurd, is dat er onderhoud is geweest en zaken los zijn geweest, en nét niet helemaal juist geplaatst bij terugmonteren. Vervolgens kan na tientallen keren openen de 'haak' losschieten van het oogje, waardoor je de boel niet zomaar open krijgt. Ik heb het zelf gehad bij vervangen deurslot, deur was getest, (zelf gezien dat ie zeker een keer of 10 geopend en gesloten werd ter controle). Ik rij weg bij de garage, en kon thuis m'n deur niet meer openen (via bijrijderskant uitgestapt). Garage heeft het overigens zo snel mogelijk zonder extra kosten opgelost.

Misschien een late bijdrage maar misschien voor andere..... ik had het zelfde probleem reageerde ook niet meer toen kreeg ik een tip van een monteur als je op het knopje drukt om te openen geef een paar bonzen naast je slot.....niet te geloven het werkte....is zeg maar een kwaaltje van dit type skoda fabia hahahaha

EdK

Forumguru
een vergelijkend iets deed mijn pa vloegel altijd met de zwart wit TV , en ja hadden we weer een avond beeld....

Cordoba

Forumguru
Misschien een late bijdrage maar misschien voor andere..... ik had het zelfde probleem reageerde ook niet meer toen kreeg ik een tip van een monteur als je op het knopje drukt om te openen geef een paar bonzen naast je slot.....niet te geloven het werkte....is zeg maar een kwaaltje van dit type skoda fabia hahahaha

Dit is inderdaad de 'truc' die veel gebruikt wordt, waarbij de beste 'bonsplek' per automodel kan verschillen. Dit geldt niet alleen voor de Fabia of voor Skoda, ik weet in elk geval dat het bij meer VAG-merken voorkomt, maar misschien ook bij totaal andere automerken.

Joske

Forumguru
Bij Peugeot cc modellen ook probleem hoor, switch in plooidak die niet meewerkt waardoor dak niet meer dicht wou.. Een goedgeplaatste bons terwijl het dak bijna dicht was deed wonderen ;)

Bovenaan Onderaan