Help....?!

TNT

Actief lid
Mijn vriendin rijdt sinds een maand of vier een Fabia combi uit 2002, waar sinds een jaar of twee (ca. 50.000 kms) een G-3 installatie in ligt. Helemaal happy! Nu kwam zij naar mij toe met twee verhalen tegelijk:
- het lichtje van de klepsmering gaf sinds haar rit naar mij toe aan, dat het reservoir gevuld wil worden. Heb ik dus meteen gedaan. Hoewel het reservoir weer netjes gevuld is gaat het indicatielampje niet uit als zij op LPG rijdt.
- sinds een dag of wat doen de deuren en ramen vreemd. De auto laat zich soms (!) niet op slot doen aan de bestuurderskant en het is één of twee keer gebeurd dat terwijl zij de auto goed had afgesloten spontaan de elektrische ramen open gingen.

Zou hier een samenhang kunnen zijn? Wat kan ik hier aan doen?
 

newwolf84

Forumguru
@TNT, ten 1e welkom en het zou wel net zo netjes zijn om je even voor te stellen zodat men weet wie men voor zich heeft.

Wat je problemen betreft, hier heb ik helaas geen kaas van gegeten maar misschien zijn er hier wel mensen die je een aanknopingspunt voor je hebben.
 

TNT

Actief lid
1.4 Is dat genoeg omschrijving, of moet ik nog verder gespecificeerd uitzoeken?
 

TNT

Actief lid
Wat voorstellen betreft: sorry, daar heb je gelijk in. Ik heb alleen al moeite precies uit te zoeken hoe ik hier dingen geplaatst krijg en wat waar te doen. Dit forum is veel georganiseerder dan ik zelf ben.
Ik ben 52 jaar, verdien mijn brood als buschauffeur en houd mij daarnaast vooral bezig met schrijven, dichten en van het leven genieten. Klussen in huis en aan de fiets doe ik graag zelf en als het even kan klussen aan de auto ook. Dat brengt een hoop werk met zich mee, doordat mijn vriendin en ik beiden een auto en een huis hebben. Fietsen is nog erger: zowel bij haar als bij mij hebben wij er elk een.
 

newwolf84

Forumguru
In elk geval van harte welkom en bedankt voor het voorstellen ! :)

Ik hoop dat iemand je kan helpen, op dat gebied ben ik zo groen als gras.
 

TNT

Actief lid
!.4 MPI klopt wel. De installatie is alleen van Prins. (Geloof niet dat die van Vialle is) zou ik even moeten nakijken. De auto staat niet hier voor de deur. (Gaat niet ivm onmogelijke parkeer-tijden & -gelden, hè)
 

Erik_NL

Forumguru
@TNT:
tip: gebruik bij voorkeur een topic-titel met één of enkele pakkende trefwoorden
waarmee andere forumgebruikers die tegen een vergelijkbaar probleem aanlopen
met de zoekfunctie het onderwerp gemakkelijk kunnen vinden.

"Help" als titel zegt niets. Bovendien wordt iedereen hier geholpen (wie zich even voorstelt => nog sneller)
Bij dezen: welkom
 

Joske

Forumguru
goh.. ik roep er iemand bij dat er wél verstand van heeft :)

@Ronnie jij even tijd dit te bekijken als zijnde ervaringsspecialist met gas én F1? :)
 

CDK

Forumguru
Hartelijk welkom mister help....?! Ook al is dit geen voorstel topic..... Hopelijk is er iemand die iets voor je kan betekenen en anders toch contact opnemen de de gas-inbouw-boer vrees ik...
 

jonbongoofy

Forumguru
Ik zou de tip van @Corné de Kluijver volgen en contact opnemen met een goede inbouwer. (wellicht de inbouwer die de tank er in heeft gezet?) voordeel is dat als het inderdaad een gasprobleem is ze het meteen kunnen oplossen en anders weet je zeker dat het probleem niet gasgerelateerd is. Daarnaast zijn de tarieven bij de gasboer voor uitzoekwerk een stuk vriendelijker dan die van de Skoda garage. (althans in onze regio wel)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

TNT

Actief lid
Hartelijk dank voor de suggesties! Ondertussen loop ik mij nog steeds af te vragen in hoeverre er samenhang zou kunnen zijn tussen die twee heel verschillende zaken. Het vreemde, eigenzinnige gedrag van deuren & ramen komt mij voor als 'boordcomputer gestuurd' en ik heb werkelijk geen idee in hoeverre de klepsmering daar ook aan gekoppeld is.
(Ik weet het: de boordcomputer de schuld geven is een makkelijke uitweg, maar het is zó vreemd, dat die uitweg mij logisch voorkomt) Iemand daar specifieke gedachten over?
 

Cordoba

Forumguru
Allereerst welkom @TNT :bloemen: Je voorstellen kun je het beste (opnieuw) doen in het daarvoor bestemde forumdeel meet&greet. Als je op de groene letters klikt, komt je ook in dat deel.

Wat het andere verschijnsel betreft: ik ben ervan overtuigd dat dit te maken heeft met een microswitch in het portierslot. Let op, want dergelijke kuren kunnen er ook voor zorgen dat de auto op zeer vreemde momenten op slot gaat. De beste/goedkoopste oplossing hiervoor is contact opnemen met Frank in Apeldoorn (linkje), dat kost je 50 euro, inclusief garantie. Als je naar de dealer gaat, monteert die waarschijnlijk gewoon een nieuw slot, en samen met arbeidsloon kom je dan uit op 150-200 euro, dus een behoorlijk verschil.
Let ook eens op: gaat ook de binnenverlichting van de auto op vreemde momenten aan/uit (ook dat is een aanwijzing voor problemen met één of meer microswitches in het slot). Zolang het probleem niet is gefikst, nooit de auto verlaten zonder de sleutel op zak.
 

TNT

Actief lid
Zó, beide problemen zijn opgelost. Dat wil zeggen, het probleem van het waarschuwingslampje van de klepsmering was het vlottertje. Dat bleef op een of andere manier beneden in het reservoir hangen, DUS gaf het systeem (heel netjes) aan dat het leeg was. Even met een fietsspaakje het vlottertje opgezocht en ertoe bewogen weer te gaan drijven.
Het slotprobleem was niet iets om zelf op te lossen. Daartoe heeft mijn vriendin inderdaad contact opgenomen met Frank in Apeldoorn. Omdat Apeldoorn voor ons -zachtjes gezegd- niet om de hoek is, wist Frank ons door te verwijzen naar René in Capelle a/d IJssel, die op ongeveer dezelde basis het probleem binnen een uur had opgelost. René valt te contacteren via dit linkje: http://www.marktplaats.nl/m909210696
 

TNT

Actief lid
Dat was niet mijn eigen idee. Een telefoontje naar de 'LPG-boer' in Roosendaal (goede kerel!) leerde, dat het waarschijnlijk het vlottertje zou zijn. Toen hij hoorde, dat het reservoir was leeg gereden en na vullen het lampje bleef branden, zei hij dat meteen. Iets om in gedachten te houden voor een volgende gelegenheid.
René heeft het slot van het portier linksvóór eruit gehaald en gedemonteerd. Daarin heeft hij een onderdeeltje vervangen en het er weer ingezet. Voor hem is het een leuke bijverdienste op hobby-basis. Hij doet eigenlijk al die -naar zijn eigen zeggen- kwetsbare VAG-sloten. Doet het tegen een schijntje van de vakgarage en vertelde er meteen bij, dat als er iets niet helemaal goed mocht blijken, wij gewoon naar hem kunnen terugkomen. (Zoiets heet volgens mij garantie, toch?) Echt fijn, dat het weer verholpen is, hoor! De auto op slot doen ging alleen nog via de bijrijderskant. Dat is niet handig.
 
Bovenaan Onderaan