hemelbekleding

ShiZNizZLe

Nieuw lid
Ik ben op zoek naar een nieuwe hemel voor mijn 1Z3 aangezien mijn hemel los begint te laten.
Is het mogelijk om een facelift model hemel te monteren in een niet facelift model?
Ik kan hier nergens info over vinden.

Het gaat om de volgende twee artikelen:
1Z5867501P (non facelift)
1Z5867501P2AV (facelift)

Kan iemand me hier meer over vertellen?
 

Bakkertje

Forumguru
Het stond bij ons op het lijstje om bij de New Beetle te gaan doen, maar die auto is inmiddels niet meer van ons.
Op de filmpjes ziet het er eenvoudig uit ;)
 

Tees

Donateur
Volgens mij kloppen de artikelnummers die je gepost hebt sowieso niet. 1Z5 is de combi (daar beginnen jouw nummers mee) terwijl de sedan 1Z3 is (en je geeft aan dat je die hebt).
Het zou overigens goed kunnen dat pFL en FL dezelfde hebben, de auto is exterieur veel veranderd, maar van binnen en qua maatvoering niet enorm veel.
 

Fr0ns

Nieuw lid
Hier liep ik met mijn Audi A4 uit 99 een paar jaar terug ook tegenaan. De stof was enorm duur en het plakken moest in allemaal rare vormen. Heb een stuk van de stof afgescheurd, ben de Gamma in gelopen en heb een bus verf op het oog uitgezocht. Was de enige die het zag..

Goed.. nu was die auto op meer fronten wel redelijk af dus kan me voorstellen dat dit niet de weg is die je wil inslaan ;)
 

ShiZNizZLe

Nieuw lid
het valt me nu pas op dat de artikelnummers met 1Z5 beginnen, dat is wel minder. bij alle andere advertenties stond al combi vermeld in de naam
 

Canon-Eye

Forumguru
Het zou overigens goed kunnen dat pFL en FL dezelfde hebben, de auto is exterieur veel veranderd, maar van binnen en qua maatvoering niet enorm veel
Maar qua hemel zullen de combi en de hatchback sowieso wel flink verschillen, lijkt me?
 

Tees

Donateur
Even in ETKA gekeken: vooropgesteld zijn er allerlei verschillende uitvoeringen, o.a. afhankelijk van lampjes, schuifdak, etc..

Wat mij opvalt: de pFL heeft voor de sedan een nummer dat toch begint met 1Z5, de combi begint met 1Z9. De FL heeft dezelfde artikelnummers als de pFL, dus blijkbaar is er idd qua interieur niet zoveel veranderd in de facelift.

Alle artikelnummers voor de sedan zijn 1Z5867501 gevolgd door een letter (M, N, P, R) afhankelijk van t type. Dit komt overeen met de link op Onderdelenlijn.
1Z9867501 is het nummer van de combi.
Daarna komt nog een 2-teken code voor de kleur (ivoor, parelgrijs, onyx)
 

Bakkertje

Forumguru
Onze Beetle en ook bij de A4 van mijn schoonouders hadden allebei hetzelfde probleem met de hemelbekleding en ook hier komt het vaker voorbij. Is het dan niet beter om het juist wel opnieuw te bekleden dan dat je de hemel vervangt door een gebruikte en dan na x tijd weer hetzelfde euvel hebt?
 

ShiZNizZLe

Nieuw lid
dat sowieso, ik ben aan het kijken om het zelf te doen. ik ben er alleen nog niet uit waar ik goede kwaliteit stof vandaan kan halen. aliexpres stof van de andere post vertrouw ik niet zo...
 

Tees

Donateur
Het komt hier wel eens voorbij, maar ook weer niet zo schrikbarend vaak dat ik denk dat ze dit allemaal binnen een bepaalde termijn krijgen. Er rijden ook gewoon heel veel VAG en Skoda autos rond uit die periode, was de gloriedagen van de Fabia en de Octavia. Maar mijn oude F1 had nergens last van, en die van een vriend van me (die heeft mnog steeds) evenmin.
 
Bovenaan Onderaan