Hendel afneembare trekhaak OIII klikt niet terug

EvdB

Senior Member
Je bedoelt dat deze nu niet terug klikt, of wanneer je 'em aan de auto wilt bevestigen?
Normaal gesproken klikt deze alleen terug bij het bevestigen.

gubbe

Nieuw lid
Je bedoelt dat deze nu niet terug klikt, of wanneer je 'em aan de auto wilt bevestigen?
Normaal gesproken klikt deze alleen terug bij het bevestigen.
Ah, OK, dan moet ik het nog een keer even checken. Doe ik later en kom ik er op terug.

• Leuk
Waarderingen: EvdB

hemi24

Forumguru
Bij de afneembare haak van Westfalia zit er zo’n heveltje wat het vastklikken van het mechanisme triggert.

IMG_2671.jpeg

ertromp

Forumguru
@gubbe jij hebt een trekhaak van Prof Svar (Tjechisch en veel door Skoda af fabriek geleverd)

Heb dezelfde op mijn Seat en in de ring boven de grote kogels zichtbaar op je foto moet een klein palletje zitten van ca 5mm die kun je indrukken en dan komt hendel weer in uitgangspositie

ertromp

Forumguru
Nee dan moet je de hendel iets ingedrukt houden maar TS heeft probleem dat de hendel überhaupt niet meer naar boven komt (grote kogels uit)

EvdB

Senior Member
Ik liet de hendel altijd gewoon zo staan wanneer de trekhaak niet onder de auto zat. Bij het bevestigen sprong de hendel weer in de vergrendeling.

ertromp

Forumguru
Als je de hendel naar beneden laat dan staat constant de veer in de haak gespannen wat ik liever niet doe.

hemi24

Forumguru
Leerzaam topic: herinnert mij er weer eens aan om de haak onder de Golf maar eens een keer los te nemen en het mechanisme eens proberen te smeren…

gubbe

Nieuw lid
Nee, niet helemaal, @hemi24 . Ten eerste heb ik een net andere trekhaak met andere sleutelsysteem. Ten tweede kwam ik er achter, dat de hendel alleen volledig omhoog klikt als de trekhaak in het bevestigingsschacht wordt gezet. @EvdB had gelijk!

• Leuk
Waarderingen: EvdB

hemi24

Forumguru
Is afgezien van het sleuteltje toch vrijwel zelfde soort haak, van één en dezelfde fabrikant..?!?

Bovenaan Onderaan