Hendels stuur werken niet meer na controleren zekeringen ruitenwissers

Freek K

Nieuw lid
Vrijdagavond is het begonnen met de achterruitenwisser die het niet meer deed. gisterenmiddag heb ik de zekeringen gecontroleerd van de ruitenwissers. Deze waren in orde. Nu gaat echter direct na het starten het lampje van de stuurbekrachtiging oranje branden en werken geen van de hendels aan het stuur meer.
Stuurbekrachtiging werkt nog maar op halve kracht ongeveer.
Foutcode 18107/P1699 aanwezig.(powertrain data bus, missing message from steering wheel electronics)
mijn conclusie is dus dat er geen verbinding is met de eenheid op de stuurkolom aangezien er niets werkt van de hendels.
Is carnaval hier dus garage is tot en met dinsdag gesloten. Iemand een ideetje wat ik er zelf aan kan doen? Accu even loskoppelen om systeem te resetten misschien? Of krijg ik dan nog meer ellende? wissen fout werkt niet, komt direct terug.
Octavia 2.0 FSI 2005

x-ray

Lid
Stond het contact nog aan toen je de zekering verwijderde, of kwam de foutmelding pas nadat je het contact aan zette?
Zo ja, zit de zekering wel op de juiste plaats, komt vaker voor dat een zekering op een verkeerde positie wordt terug geplaatst.

Freek K

Nieuw lid
De plaats van de zekering heb ik drie keer gecontroleerd. Daar dacht ik in eerste instantie ook aan. Contact stond uit bij verwijderen zekering. Hierna werkte niets meer.

x-ray

Lid
Best vreemd dan, wanneer je de storing wist komt deze dan gelijk weer terug?
Je zou de accupolen los kunnen nemen voor ongeveer 10 minuten. Daarna zal je de stuurhoeksensor opnieuw moeten inleren wanneer het stuurwiel indicatielampje geel brandt ( stuur geheel naar links en daarna naar rechts draaien en een klein stukje rechtuit rijden)

Freek K

Nieuw lid
Melding komt direct weer terug na opnieuw inschakelen contact.
Zal vanavond accu eens loskoppelen.

Bovenaan Onderaan