'Herintreder' stelt zich voor

Het zit zo.. Nadat ik voor mijn werk in aanraking kwam met Škoda (wij installeerden destijds de C.I., ofwel Corporate Identity, ofwel buitenreclame aan de showrooms) heb ik het merk eigenlijk nooit écht losgelaten.
In de lease reed ik toen een Golf V Variant, met de 1.4 TSI. Fijne motor, fijne auto.
Toen die auto door mijn baas onder mijn kont vandaan werd getrokken (terecht, want ik zat vooral op kantoor) werd ik genoodzaakt een eigen auto te kopen. Dus ik op zoek. Ik kwam terecht bij mijn ex-Octavia II uit 2006. Een 1.6 FSI die zijn diensten al had bewezen als werkpaard, met een kilometerstand van rond de 160.000. 3 jaar heel fijn gereden met die auto, maar door de komst van onze derde zoon waren we genoodzaakt de O2 eruit te doen met 205.000 op de klok en op zoek te gaan naar een auto waarin 3 volwaardige kinderstoelen naast elkaar moesten passen. Die O2 rijdt nu trouwens nog steeds rond in Eindhoven met ik schat inmiddels zo rond de 275k op de teller.
In ons budget (en smaak) 3 opties: Toyota Verso (maar ik ben nog geen opa), VW Touran (veel te duur voor wat je krijgt) en de 308 SW.
Die laatste is het destijds geworden, vanwege zijn 3 losse stoelen achterin en de vormgeving van de voorkant. De kont daar kijk ik liever niet te veel naar, want wat een lelijk ding is dat, maar goed.. Wat volgde was een vrij positieve eerste indruk, maar als je hem beter leert kennen gaan je steeds meer dingen tegenvallen.
Al met al toch nog 5 jaar mee rondgereden en hij heeft ons eigenlijk maar één keer echt stil laten staan (motor ging ineens op noodloop midden op een rotonde omdat hij een storing had in zijn emissiesysteem, bleek de hogedrukpomp), maar hij heeft gewoon heel veel aandacht nodig gehad. En olie! 1 liter op 938 km gemiddeld kwam ik uit. Ik kon het niet nalaten om dat uit te rekenen, maar ondanks dat ik wist dat het erg was, schrok ik toch dat het zo erg was!

Best lange tijd gezocht om voor ons budget een auto naar wens te vinden, maar uiteindelijk is dat gelukt bij een autobedrijf in Oss. Daar stond mijn Octavia III in de showroom te wachten op mij, zijn nieuwe eigenaar.
Ik heb hem gisteren op mogen halen en hij rijdt nog als nieuw, ondanks zijn kilometerstand van ruim 150k. Lekker ruim in de opties, prettige houding achter het stuur, alles lekker binnen bereik en overzichtelijk. Daarnaast is zijn weggedrag zoveel malen beter dan de 308 SW. Maar toegegeven, dat was ook niet heel moeilijk.. :)

Ik heb me dus weer aangemeld bij dit forum en zal het weer actiever gaan volgen voor tips, trics koopjes en leuke plaatjes van andere Škoda-rijders.

MvG,
John van Oort - Gemert

Japanese Power

Donateur
Ha John,

Mooi en duidelijk verhaal. Dank je wel voor het voorstellen en veel plezier van je Octavia en natuurlijk het forum.

Johan

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Welkom (terug) John!

Aan je verhaal te lezen had je een 1.6 THP in je Peugeot 308sw? Deze zijn wel berucht om het overmatige olieverbruik!

Welkom (terug) John!

Aan je verhaal te lezen had je een 1.6 THP in je Peugeot 308sw? Deze zijn wel berucht om het overmatige olieverbruik!
Klopt helemaal @hemi24, maar dat zeggen ze er niet bij bij de verkoop. Door schade en schande wordt men wijs zeggen ze. Een beetje googelen had me een hoop kunnen besparen destijds, maar dat had ik dus te laat gedaan. Toen had ik hem al..

Bovenaan Onderaan