Hernieuwde kennismaking

BcB

Forumguru
Beste forum leden, even opnieuw voorstellen is op zijn plaats. In 2013 ben ik lid geworden van het forum na de aanschaf van een Octavia 2.0 TDI. Ik heb hier in die tijd zo lang op moeten wachten dat ik bang was voor een model update alvorens de levering zou plaatsvinden. (de verwachting van 3 maanden werd bijgesteld naar 10 maanden oid) In die (wacht)tijd heb ik veel plezier gehad van/met het forum en veel kennis kunnen opdoen dankzij diverse leden. In 2014 kreeg ik een ongeluk met de Octavia, werd van achter aangereden op de snelweg en de dader reed door. Ondanks volledig schade herstel heb ik in 2015 de auto ingeruild voor een Golf 7 GTI. Tijdens wachten bij een oh beurt van de Škoda liep ik er bijna letterlijk tegen aan en was meteen verkocht. Het hielp niet dat ik eerder ook een GTI 5 en 6 had gereden. Toen ik de Golf kreeg heb ik het zicht op het forum verloren. Inmiddels heb ik de auto op papier ingeruild voor een Octavia 1.4 tsi phev .Ik heb meer ruimte nodig en de omstandigheden zijn gewijzigd. En nu is het grote wachten wederom begonnen..:thumbsdown: Vandaar de hernieuwde kennismaking met het forum om meer te leren over de nieuwe Octavia en de laatste ontwikkelingen van het merk die mij grotendeels ontgaan zijn.

Bijlagen

• EB7796B1-CCB4-445D-88E5-60D7EC674CDE.jpeg
    EB7796B1-CCB4-445D-88E5-60D7EC674CDE.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 45

BcB

Forumguru
Dank Duijzer, ik zie uit naar dit moment.

Bijlagen

• 08A3E950-18C9-48C2-A384-99D3E1A8D1F3.jpeg
    08A3E950-18C9-48C2-A384-99D3E1A8D1F3.jpeg
    194,7 KB · Weergaven: 21

Rallye

Forumguru
De onthulling van een SEAT? ;)

Welkom terug. Ben zeer benieuwd hoe de overgang van een GTI naar een PHEV (non-RS?) je bevalt.

• Leuk
Waarderingen: BcB

BcB

Forumguru
Dank Rallye. De foto was nog in het oude Seat & Skoda pand van Van den Brug in Nijenhaske. (2013) Maar de onthulling, wat was dat spannend :nailbiting:!, verliep goed. Inmiddels zit men oa. in Heerenveen.

Bijlagen

• 290C5F74-AA09-486D-AB0A-A3E2DBACDD29.jpeg
    290C5F74-AA09-486D-AB0A-A3E2DBACDD29.jpeg
    267,7 KB · Weergaven: 14

BcB

Forumguru
Ben zeer benieuwd hoe de overgang van een GTI naar een PHEV (non-RS?) je bevalt.

Natuurlijk heb ik met waterige oogjes naar de RS staan kijken, er staat een hele mooie zwarte in de showroom in Heerenveen. Voorheen reed ik dagelijks 120 km voor werk en straks voornamelijk in en rond de stad, op stroom uit onze zonnepanelen. Ik vind de nieuwe Octavia erg mooi van buiten én binnen. De ruimte in de kofferbak was een belangrijke overweging. De Golf is gewoon te klein voor onze (duik) hobby. Budgettair past de RS phev niet in het plaatje.
Natuurlijk zal ik de Golf gaan missen, vooral het koppel en op de Autobahn (tussen de baustelle) maar we krijgen ook zo veel terug. En tja men wordt ook ouder. En tegen de tijd dat de Octavia geleverd zal worden ben ik nog veeeel ouder. Chips / semi conductors worden, zoals iedereen weet, gemaakt van het zeer zeldzame traanvocht van de NikNak kever dus gaat het nog lang, heeeel lang duren vrees ik. Tijd genoeg om er aan te wennen.

BcB

Forumguru
Dank Boomboom280. Ja ik zal “haar” best (ooit..) wel eens gaan missen. Gezapig te rijden als een bejaarde op weg naar de Bingo terwijl de waanzin onder je rechter voet wacht. En toch zie ik uit naar een beetje meer ruimte. Op pad met duikuitrusting is altijd een hele puzzel.

Bijlagen

• 66242815-1169-46DB-BDEA-531B50A7F81F.jpeg
    66242815-1169-46DB-BDEA-531B50A7F81F.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 7
Haha snap ik! Ik heb momenteel bijna 400pk maar moet bekennen dat ik er rustig ben door gaan rijden! En ja heerlijke ruimte in de Octivia! Eigenlijk elke Skoda wel!

• Leuk
Waarderingen: BcB
Bovenaan Onderaan